וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארבעה חודשים: נקבע מותה של הדיילת שנדבקה בחצבת בטיסה

13.8.2019 / 14:00

רותם אמיתי שעבדה בחברת אל על, בת 43 שהותירה אחריה שלושה ילדים, אושפזה מחודש אפריל בבית החולים מאיר לאחר שנחשפה לחולה בטיסה מניו יורק. היא חוותה קריסת מערכות ומאמצי הרופאים לא צלחו. הלווייתה תיערך בשעה 18:00 באביחיל. "אישה נפלאה ואימא מסורה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

רותם אמיתי, דיילת אל על שאושפזה במצב קשה לאחר שנחשפה לחולה חצבת בטיסה מניו יורק, מתה היום (שלישי) בבית החולים מאיר בכפר סבא. הדיילת, שמאושפזת מחודש אפריל האחרון, סבלה אתמול מקריסת מערכות ולמרות מאמצי הרופאים - הם נאלצו לקבוע את מותה.

הלווייתה של אמיתי, שהותירה אחריה שלושה ילדים, תיערך היום באביחיל בשעה 18:00. "רותם הייתה אישה נפלאה ואימא מסורה", אמרו היום בני משפחתה. "אנחנו מתאבלים וכואבים את לכתה בטרם עת".

צוות של השירות הפסיכולוגי והחינוך מהמועצה האזורית עמק חפר הגיע היום לבית המשפחה על מנת להעניק להם סיוע. מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר כי "זו טרגדיה קשה וכואבת מאוד. אנחנו מחבקים את בני המשפחה, ונמשיך לסייע וללוות אותם ככל הנדרש".

רותם אמיתי, דיילת  אל על שחלתה בחצבת ומתה. אתר רשמי
"טרגדיה כואבת".רותם אמיתי/אתר רשמי

אמיתי, בת 43, נכחה בטיסת 002 שיצאה משדה התעופה קנדי שבניו יורק בחודש אפריל ונחתה בארץ יממה לאחר המראתה. אחרי שהחלה לפתח סימפטומים למחלה, פונתה בהכרה מעורפלת לטיפול נמרץ בבית החולים מאיר במצב קשה. בעקבות האירוע, הודיע משרד הבריאות התריע כי על נוסעים ואנשי צוות שהיו במטוס ופיתחו מחלת חום "מתבקשים ליידע את הרופא המטפל על חשיפה לחולה חצבת". בנוסף, ביקש המשרד לחדד כי מי שנכח על הטיסה וחושב שנדבק, "שיצמצם למינימום את השהייה שלו במרחב הציבורי".

על פי נתוני משרד הבריאות, 4,152 בני אדם אובחנו בשנה האחרונה בחצבת. על פי הנתונים, מרבית המקרים אירעו בתקופת החורף - 952 מקרים נרשמו באוקטובר, 915 בנובמבר ו-619 בדצמבר. במחוז ירושלים נרשמו מרבית המקרים - 2,273. ילדים בגילים שנתיים עד תשע מהווים הקבוצה הגדולה ביותר של הנדבקים.

עוד בוואלה!

ירדו מסירות מרוץ: סוכני ה-FBI פשטו על "אי הפדופיליה" של אפשטיין

לכתבה המלאה
מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס
משרד הבריאות קרא לצוות ולנוסעים שפיתחו מחלות חום - להיבדק/רויטרס

הדבקתה של אמיתי מצטרפת לשורת מקרים של חשיפה למחלה במהלך טיסות בחודשים האחרונים. לפני כחודשיים הודיע משרד הבריאות על חולה חצבת בטיסת אל על מספר LY84 שיצאה מתאילנד ב-16 ביוני בשעה 14:30 ונחתה בנמל התעופה בן גוריון באותו היום בשעה 21:00. רק חמישה ימים לפני כן, הודיע משרד הבריאות על חולה חצבת בטיסה של חברת איזי ג'ט מישראל ללונדון ב-5 ביוני. הטיסה יצאה מנמל תעופה בן גוריון בשעה 15:15 והגיעה לנמל התעופה לוטון בלונדון בשעה 19:30.

אדוה לוטן, מנכ"לית עמותת מדעת, הזהירה מפני שאננות לנוכח הירידה בהיקף ההדבקות בחצבת, ואמרה: "אנחנו קוראים שוב למשרד הבריאות לפעול בצורה מערכתית כדי למנוע מצבים כאלו בעתיד. בין היתר, לפעול בהקדם לאימוץ הצעת החוק למדיניות חיסונים לאומית ולקידום שלה כהצעת חוק ממשלתית".

(עדכון ראשון 12:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully