וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדו מסירות מרוץ: סוכני ה-FBI פשטו על "אי הפדופיליה" של אפשטיין

בתמונות שהגיעו לדיילי מייל נראו החוקרים פושטים על האי ליטל סנט ג'יימס, שאליו, לפי החשד, הביא המיליארדר היהודי קטינות לצורכי מין. המקום כונה "אי הפדופיליה"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

סוכנים של ה-FBI פשטו על האי הפרטי של ג'פרי אפשטיין עם המשך חקירת עבירות המין נגדו שנמשכת גם אחרי התאבדותו - כך דווח הלילה (שלישי) בדיילי מייל. העיתון הבריטי תיעד קבוצה גדולה של שוטרים יורדים מסירות במזח באי ליטל סנט ג'יימס, חלק מאיי הבתולה האמריקניים, שכונה "אי הפדופיליה".

הסוכנים נראו נוסעים במגרשי גולף ובוחנים אחוזת פאר של המיליארדר היהודי, שתלה את עצמו בתא המעצר שלו במנהטן ביום שבת האחרון. התאבדותו, שעוררה סערת ענק בארצות הברית, הגיעה שעות אחרי פרסום מסמכים שפירטו את הטענות נגד אפשטיין על סחר בקטינות למטרות מין. לפי החשד, אפשטיין ניצל מינית נערות באי והפך אותן לשפחות מין.

ההתאבדות של אפשטיין בכלא הפדרלי העלה שאלות רבות לגבי התנהלות מערכת בתי הסוהר - וכן תיאוריות קונספירציה, שקודמו אפילו על ידי הנשיא דונלד טראמפ. אתמול אמר התובע הכללי וויליאם בר כי התגלו "אי-סדרים רציניים" בכלא.

"כל המשרד ואני הזדעזענו ואף כעסנו כשגילינו שבית הכלא כשל בשמירה על האסיר הזה", אמר בר בהצהרה בניו אורלינס. "אנו מודאגים מאוד ודורשים חקירה מקיפה. ה-FBI ומשרד המפקח הכללי עושים זאת". עוד הוסיף כי "נגיע לעומק הדברים ויש מי שיצטרכו לתת דין וחשבון בנושא".

טרם ידוע כיצד אפשטיין בן ה-66 נטל את חייו. אתמול בוצעה נתיחה לאחר המוות לגופתו, אולם חוקרת מקרי המוות הראשית של ניו יורק, ד"ר ברברה סמפסון, אמרה כי בשלב זה עדיין ממתינים לממצאים נוספים. במקביל, לבקשת עורכי דינו של אפשטיין ראה את נתיחת הגופה גם ד"ר מייקל ביידן, פתולוג פרטי, ששימש כחוקר מקרי המוות הראשי בשנות ה-70. הוא נחשב לעד מומחה בתיקים בעלי פרופיל גבוה, בהם משפט הרצח של או ג'יי סימפסון ב-1994.

בית הכלא בו היה כלוא והתאבד איש העסקים, ג'פרי אפשטיין במנהטן, ארה"ב 11 באוגוסט 2019. רויטרס
בית הכלא שבו הוחזק אפשטיין/רויטרס

שמו של אפשטיין נכנס לרשימת המעקב אחרי שנמצא חבול בתאו לפני כשבועיים. גורם המעורה בפרטים סיפר לסוכנות הידיעות אי-פי כי על צווארו היו כמה חבלות, אך הוצא מרשימת המעקב בסוף חודש יולי.

לפי מדיניות לשכת בתי הסוהר בארצות הברית, אסירים שנמצאים ברשימת מעקב נתונים למעקב צמוד במשך 24 שעות ביממה. כמו כן הם לבושים בבגדים בלתי ניתנים לקריעה ומוחזקים בתאים ללא רהיטים או חפצים בעזרתם יוכלו לנסות להתאבד.

לאחר שהוחזר ליחידת המעצר המיוחדת בכלא, אפשטיין אמור היה להיבדק כל 30 דקות בידי סוהר. אולם לפי דיווח של הניו יורק טיימס, בלילה לפני מותו של המיליארדר לא ננקטו אמצעי בטיחות אלה. כמו כן, בבוקר למחרת הסוהרים ביחידה זאת עבדו מספר קיצוני של שעות נוספות כדי לחפות על מחסור בכוח אדם. לדברי הגורם, אחד הסוהרים עבד באותה עת חמישה ימים ברציפות ושותפו עבד בשעות נוספות.

מותו של אפשטיין קטע את המשפט שיכול היה לשפוך אור על מעשיו וקשריו למפורסמים ונשיאים. עם זאת, התובע הכללי התחייב כי החקירה תימשך "נגד כל מי שהיה קשור לאפשטיין". עוד הוסיף כי "כל השותפים לעבירה לא יוכלו לנוח. הקורבנות זכאיות לצדק והן יזכו בו". מאיש העסקים נמנע שחרור מערבות והוא עמד בפני 45 שנות מאסר בגין סחר במין ועבירות נוספות שנחשפו בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully