וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן על החשדות נגדו: "לא חוזר בי משום דבר, בטוח שאוכיח את חפותי"

13.8.2019 / 10:44

סגן שר הבריאות התייחס לראשונה בקולו להמלצות המשטרה להעמידו לדין בחשד לעבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים. "פעלתי לסייע לכל אחד על פי החוק", אמר. ליצמן, שנאם בוועידת ישראל לבריאות - זכה לקריאות בוז מהקהל, אך הדגיש: "מצפוני נקי"

צילום: ארכיון וואלה! NEWS, רוני כנפו, ראובן קסטרו, אוליבייה פיטוסי, הארץ; קובי ריכטר/ TPS. עריכה: עמית שמחה

ליצמן מתייחס להמלצות המשטרה - כל העדכונים:

  • סגן שר הבריאות נאם בוועידת ישראל לרפואה בבנייני האומה וזכה לקריאות בוז
  • ליצמן על החשדות נגדו: "תמיד פעלתי לסייע לכל אחד, בטוח בחפותי"
  • פרופ' זאב רוטשטיין ימונה לראש ועדת סל התרופות

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס הבוקר (שלישי) לראשונה בקולו להמלצת המשטרה להעמידו לדין בחשד לעבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים. "אני לא חוזר בי משום דבר ואני בטוח שאוכיח את חפותי", אמר סגן השר.

בתחילת נאומו וועידת ישראל לבריאות בבנייני האומה זכה ליצמן לקריאות בוז מהקהל. ואולם, הוא הבהיר: "איני יכול להתייחס לדברים מלבד מה שהצעתי מתחילת הדרך - מצפוני נקי. טיפול בפניות הציבור הוא ערך עליון בשבילי, ותמיד פעלתי לסייע לכל אחד ואחד על פי החוק".

הוא הוסיף כי למרות המלצות המשטרה בעניינו הוא בטוח בחפותו ו"משוכנע שזו תהיה מסקנתם של הגורמים המוסמכים. אני לא יכול להרחיב יותר מזה. אני כל היום מתעסק רק בפניות הציבור, כל מי שפנה אליי, לא משנה מי".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן  בוועידת ישראל לבריאות בבנייני האומה בירושלים ב-13 באוגוסט 2019. בועז אפרת, אתר רשמי
זכה לבוז מהקהל. ליצמן, היום/אתר רשמי, בועז אפרת

בנוסף להתייחסותו לחשדות נגדו, ליצמן הודיע בנאומו בוועידת ישראל לרפואה על הקמת ועדת שר לשנה בראשות פרופ' זאב רוטשטיין על מנת להביא סל תרופות חדש לשנת 2020 שיעמוד על סך 700 מיליון שקלים. "אנחנו בבחירות, אבל אי אפשר לחכות עד שתקום ממשלה ויעבור תקציב", הוא הסביר את החלטתו.

רוטשטיין, מנכ"ל הדסה, אמר כי הוא קיבל "בהפתעה ובהתרגשות" את ההכרזה. "מדובר באחד מן התפקידים החשובים ביותר במערכת הבריאות בישראל, ואני לוקח את מלוא האחריות עליי, לפעול לטובת הציבור".

בנוסף לכך, הוא הודיע כי בימים הקרובים יפורסמו תקנות חדשות של קנאביס. לדבריו, "חוץ מכאבים ופסיכיאטריה, שעליהם עדיין נדרוש מרשם, אנשים שסובלים ממחלות אחרות לא יצטרכו לחכות בתור למרשם".

עוד בוואלה!

שקד חשפה: "השרה רגב היא זו שטרפדה את התפקדותי לליכוד"

לכתבה המלאה
החשודה בעבירות מין בקטינות באוסטרליה. אוליבייה פיטוסי, הארץ, אתר רשמי
"תמיד פעלתי לסייע לכל אחד ואחד על פי החוק". לייפר/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי, הארץ

המשטרה המליצה לפני שבוע להעמיד לדין את סגן שר הבריאות בחשד לעבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד. ליצמן חשוד בעבירות מרמה, הפרת אמונים והדחה בעדות בפרשת הסגרתה של המורה הפדופילית מלכה לייפר.

על פי החשד, הוא להשפיע על חוות דעת של שני פסיכיאטרים בכירים - יעקב צ'רנס, הפסיכיאטר המחוזי של ירושלים, ולאחר מכן פסיכיאטר נוסף, על מנת שייקבעו בפני בית המשפט כי לייפר אינה כשירה נפשית לעמוד לדין על מעשי פדופיליה שביצעה לכאורה בקטינות. כמו כן, הוא חשוד בעבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד בפרשה נוספת הנוגעת לסגירת בית עסק לממכר מזון.

בעקבות המלצות אלו, בכיר במערכת הבריאות הציבורית אמר לוואלה! NEWS בשבוע שעבר כי "אם אכן יוגש כתב אישום וההאשמות יתבררו כנכונות, הרי שמדובר בדבר מאוד חמור ובהתנהלות שאפיינה בעבר משטרים חשוכים שניסו להשתמש במקצוע הפסיכיאטריה לא לשימוש בריאותי אלא לשם מניעים חיצוניים זרים". לטענת הבכיר, "התנהלות כזו שבה פוליטיקאים פונים ומפעילים לחץ על אנשי מקצוע הרפואה הינה התנהגות שכר-מכר ומזכירה מדינות עולם שלישי".

באשר לטענות כי סגן השר פועל ישירות ובאמצעות עוזריו על מנת לקדם את ענייניו ואת טובת אחרים באמצעות המשרד שבראשותו, אמרו כמה גורמים כי ליצמן יודע שאנשי המערכת לא מפקחים באופן ישיר על הרופאים. לדבריהם לשכתו פועלת במחשכים, ואנשיו פונים ישירות לראשי מחלקות ולרופאים "באופן בריוני".

(עדכון ראשון: 10:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully