וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון הבית של ליצמן: "המשטרה פעלה בצורה פוליטית מתוזמנת"

7.8.2019 / 6:00

בשער "המודיע" תקפו את המשטרה בגין המלצתה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות וייחסו לה "גישה אומללה ותמוהה". בביטאון המפלגתי, שתכניו לרוב מקבלים את אישורו המוקדם של ליצמן או מקורביו, טענו כי תזמון החקירה נועד "להשפיע על מהלכים פוליטיים ועל הבחירות במיוחד"

צילום: ארכיון וואלה! NEWS, רוני כנפו, ראובן קסטרו, אוליבייה פיטוסי, הארץ; קובי ריכטר/ TPS. עריכה: עמית שמחה

"המשטרה טופלת האשמות על סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על שביקש לסייע לאנשים במצוקה" - זו הכותרת שהופיעה הבוקר (רביעי) בעיתון "המודיע", המייצג את רוב סיעת "אגודת ישראל" ביהדות התורה שבראשה עומד סגן השר. בידיעה שעסקה בהמלצות המשטרה להעמיד לדין את ליצמן בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, נטען כי זהו "מסע הכפשות פוליטי מתוזמן לערב הבחירות הקודמות והנוכחיות".

בעיתון, שלרוב תכניו מקבלים את אישורו המוקדם של ליצמן או מקורביו, נכתב כי "מכל קצוות הקשת הציבורית, מלבד השמאל ועויני הדת, מגנים את ההיטפלות דווקא למעשי החסד של אדם נאצל, שנחלץ לעזור לכל פונה בלי כל תמורה או טובת הנאה". הביטאון מייחס למשטרת ישראל "גישה אומללה ותמוהה".

שער עיתון המודיע, 7 באוגוסט 2019. המודיע, אתר רשמי
שער עיתון "המודיע", הבוקר/אתר רשמי, המודיע

בין היתר נכתב בעיתון כי "כואב שוב, שהמשטרה ממשיכה לפעול בצורה פוליטית מובהקת, ומתוזמנת, כמו גם בחקירות פוליטיות אחרות, את ההודעות והפעולות והצעדים, בצורה שתשפיע על מהלכים פוליטיים ועל הבחירות במיוחד. גישה משטרתית אומללה זו, גורעת עד מאוד מהאמון שהציבור רוחש למשטרה, שגם כך הוא ברמה מוגבלת עד מאוד".

המשטרה המליצה אתמול להעמיד לדין את סגן שר הבריאות בחשד לעבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד. ליצמן חשוד בעבירות מרמה, הפרת אמונים והדחה בעדות בפרשת הסגרתה של המורה הפדופילית מלכה לייפר, ובעבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד בפרשה נוספת הנוגעת לסגירת בית עסק לממכר מזון.

עוד בוואלה!

גאווה ישראלית: הלוויין עמוס 17 שוגר הלילה בהצלחה לחלל

לכתבה המלאה
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן בישיבת ממשלה, יישוב קלע, רמת הגולן, 16 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"אשריך שהוכפשת על סיוע לזולת". ליצמן/ראובן קסטרו

"המודיע" נחשב לאחד העיתונים הפופולריים במיינסטרים החרדי, ואף שהוא ביטאון מפלגתי, מייחסים לדברים שנאמרים בו חשיבות רבה. בידיעה הראשית בעיתון אף האשימו את משטרת ישראל ש"מבקשת לתקוף את הדגל שלו ושל לשכתו, במסגרתו מסייעים לרבבות אנשים מבלי הבט על השתייכותם או דתם, בלי כל תמורה או טובת הנאה".

מאמר המערכת בעיתון הוקדש הבוקר גם לליצמן, ותחת הכותרת "אשריך שהוכפשת על סיוע לזולת", נכתב בו כי ליצמן הוא "בין הטובים שהיו בראש מערכת הבריאות". אחת הנקודות הבולטות בטקסט הוא ניסיון המפלגה לנצל את המלצת המשטרה לחיזוק כוחה הפוליטי במערכת הבחירות. "הדברים מחייבים היחלצות חושים והירתמות למערכת הבחירות אשר לפנינו", נכתב. "לעשות כל מה שרק ניתן כדי להגדיל את כוחה של יהדות התורה ולהרבות את מספר נציגיה".

לא רק בעיתון הבית זכה ליצמן לגיבוי נחרץ. ביהדות התורה ובש"ס פרסמו אתמול הודעות תמיכה בסגן השר שצבר כוח פוליטי רב בזירה הפוליטית החרדית. ההערכה היא כי להמלצת המשטרה לא תהיה כל השפעה פוליטית על ליצמן, אך כשיוגש נגדו כתב אישום הוא עשוי, בלחץ יריביו בחסידות גור אליה הוא משתייך, למצוא עצמו מהר מאוד מחוץ למערכת הפוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully