וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את סגן השר ליצמן בגין שוחד

עם סיום החקירה בלהב 433, התגבשה תשתית ראייתית נגד סגן שר הבריאות בחשד שהשפיע על חוות הדעת הפסיכיאטרית של מועמדת להסגרה בגין עבירות מין בקטינות. כמו כן, נמצא כי הוא התערב למניעת סגירת בית עסק בגין ממצאי תברואה חמורים. ליצמן: פועל בשקיפות מוחלטת ועל פי חוק

עריכה: שניר דבוש

המלצה להעמיד לדין את ליצמן - עיקרי הממצאים:

  • הסתיימה חקירת סגן שר הבריאות: נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות
  • "פרשת ההסגרה": החשד - התערב למניעת הסגרת חשודה בעבירות מין בקטינות מאוסטרליה
  • חשד נוסף: ליצמן התערב למניעת סגירת בית עסק שממצאי התברואה בו הביאו לתחלואת לקוחות
  • לא נמצאה תשתית ראייתית לחשד שניסה לסייע לאסירים השפוטים בגין עבירות מין
  • לשכת ליצמן: "ללא ספק יתגלה כי לא נפל כל פגם במעשיו"

המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי הסתיימה חקירת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והמליצה להעמיד אותו לדין בחשד לעבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד. בהודעתה מסרה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית מספקת לכאורה לביצוע עבירות מרמה, הפרת אמונים והדחה בעדות בפרשת הסגרתה של המורה הפדופילית מלכה לייפר ועבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד בפרשה נוספת הנוגעת לסגירת בית עסק לממכר מזון.

במסגרת הפרשה נחקרו כמה אירועים בהם עלה החשד ליצמן ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד הבריאות. חקירת הפרשה, המכונה "תיק 1452", התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז ירושלים לעיון והחלטה.

ליצמן בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. ליצמן/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

האירוע הראשון שנחקר במסגרת הפרשה עסק בניסיונו של סגן השר ליצמן להשפיע באופן פסול על חוות דעתם של מספר פסיכיאטרים עובדי משרד הבריאות אשר מונו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של לייפר, מועמדת להסגרה לשלטונות אוסטרליה בגין עבירות מין בקטינות, וזאת בעיצומו של הליך הסגרה תלוי ועומד בבית משפט.

לייפר, שניהלה מוסד חינוך חרדי לבנות באוסטרליה, נחשדה על ידי הרשויות במדינה שביצעה עבירות מין בילדות בתקופת עבודתה. עשרות תלונות הוגשו נגדה אולם בבקשת ההסגרה של משרד המשפטים האוסטרלי שהועבר למשרד המשפטים הישראלי, גובשו ראיות ל-11 כתבי אישום נגד לייפר. לייפר עצמה נעצרה אולם קו ההגנה שלה היה כי היא אינה ברת הסגרה בשל מצבה הנפשי.

עוד בוואלה!

עונת המלפפונים העגולים: סרטון לפיד חשף את הסדקים המוכרים בכחול לבן

לכתבה המלאה
החשודה בעבירות מין בקטינות באוסטרליה. אוליבייה פיטוסי, הארץ, אתר רשמי
על פי החשד הוא התערב למניעת הסגרתה. מלכה לייפר/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי, הארץ

האירוע השני שנחקר במסגרת הפרשה עסק בהתערבות פסולה לכאורה של סגן השר ליצמן בניסיון להשפיע על הדרגים המקצועיים במשרדו לטובת בית עסק בתחום המזון שבעליו מקורב אליו, וזאת כדי למנוע את הליכי סגירתו בעטיים של ממצאי תברואה חמורים שנמצאו בו והביאו לתחלואה של כמה אנשים שאכלו מתוצרתו.

במסגרת החקירה נחקרו חשדות לאירועים נוספים, בהם סגן השר ליצמן פעל לכאורה על מנת להשפיע באופן פסול על הדרגים המקצועיים במשרד הבריאות (מב"ן - מרכז לבריאות הנפש) ובמשרדים נוספים למען מספר אסירים, חלקם שפוטים בגין עבירות מין, והכל במטרה לסייע בידם להשתחרר בתום שני שליש מתקופת מאסרם או לצאת לחופשה מהכלא. באשר לפרשה זו, נמצא חלק מן האירועים התיישנו ולגבי היתר לא נמצאה תשתית ראייתית מספיקה להוכחת החשדות.

גיבוי נחרץ מיהדות התורה

מלשכתו של ליצמן נמסר כי "כפי שהודענו לאורך כל הדרך, סגן השר ליצמן פעל בכל שנות תפקידו לטובת אזרחי ישראל, בשקיפות מוחלטת ועל פי חוק. לשכת ליצמן נוהגת במדיניות ברורה של דלת פתוחה, לסיוע ועזרה לציבור. זאת, ללא אפלייה בין האוכלוסיות והמגזרים וללא בירור מצבם של הפונים אליו לסיוע, אלא לפי החוק והיושר".

עוד נמסר כי "מהודעת המשטרה אף עולה בבירור שגם המשטרה סבורה שלא נעברה כל עבירה במירב סעיפי החשדות בהן נחקר סגן השר ליצמן. לגבי הטענות האחרות אנו בטוחים ללא ספק כי לאחר בחינה מדוקדקת יתגלה כי לא נפל כל פגם במעשיו של סגן השר. יושרו הציבורי ועשייתו העצומה של סגן השר ליצמן, בייחוד בתחום פניות ציבור מכל האוכלוסיות, מוכרות וידועות לכל, תוך הקפדה מדוקדקת על החוק, ואין ספק כי הדבר יוכח במהרה".

משרדי להב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
התיק יועבר בימים הקרובים לפרקליטות. להב 433/טליה קדוש

ליצמן קיבל גיבוי נחרץ ממפלגתו ומחברי הסיעה. סגן השר מאיר פרוש מסר בתגובה להודעת המשטרה כי "ידידי סגן השר ליצמן עסוק בחסד ועזרה לכל פונה, ואני סמוך ובטוח שהוא ייצא צח כשלג, וימשיך בפעילותו המבורכת. חמור מאוד העובדה שפעילות לגיטימית ומתבקשת של שליח ציבור במסגרת פניות הציבור, ועזרה לאזרח הקטן מול מערכות ביורוקרטיות מורכבות - מהווה בסיס לחקירות. הדבר פוגע בפעילותם של אישי ציבור ומונע מהם לסייע לשולחיהם".

בנוסף אליו, ח"כ ישראל אייכלר מסר כי "בסופו של דבר לא ייצא כלום מההמלצות על הרב ליצמן אבל הבעיה היא שקובעים רף חדש שבו איש ציבור לא יכול לסייע לציבור. הרוע של השלטון הופך את המושג של פניות ציבור למשהו לא חוקי. מדי יום אני מבקש סיוע מפקידי שלטון ושרים כדי לבחון סיוע לאזרחים וזה בדיוק מה שעשה ליצמן ועל כך תוקפים אותו. ליצמן לא אדם טיפש, הוא לא עשה משהו שאסור על פי חוק. זה תקדים חמור במדינה. ממש כמו בסדום. גם שם היו חוקים אבל חוקים רעים. הפכנו את מדינת ישראל לסדום ועמורה".

(עדכון ראשון: 11:02)

פתיחת מטה הבחירות של "יהדות התורה בבני ברק 30 במאי 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
גיבוי מוחלט. ליצמן לצד חברי סיעתו/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully