וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 ילדים נהרגו בתאונות תוך שבוע: "בכל שנה כיתת לימוד נמחקת"

הילדה שנהרגה מפגיעת רכב הסעות באזור בית שמש מצטרפת לשני מקרים טרגיים נוספים השבוע, שמקפיצים את מספר ההרוגים מתחילת השנה לחמישה. על פי נתוני ארגוני הבטיחות, חלה עלייה במספר הילדים שנהרגים בתאונות דרכים. "מדינת ישראל לא שומרת על הילדים שלה"

עריכה: ניר חן

מותה של הילדה בת שש באזור בית שמש היום (ראשון) העלה לחמישה את מספר הילדים שנהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, בשבוע העשירי שלה בלבד. לדברי, מנכ"ל עמותת "אור ירוק" ארז קיטה, "מדינת ישראל לא שומרת על הילדים שלה כאשר בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת מנוף חיינו".

הילדה שנהרגה היום נפגעה מרכב הסעות במושב שדות מיכה ופונתה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים תוך כדי פעולות החייאה, אך הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותה. נהג הרכב עוכב במקום על ידי המשטרה ונפתחה חקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
טרגדיה בשרון: בן שלוש נשמט מידה של אמו - ונדרס למוות
בן 3 נהרג בתאונה בכביש 90 בבקעת הירדן; חמישה נוספים נפצעו
316 הרוגים, 1,962 פצועים קשה: ירידה במספר הנפגעים בתאונות

"הייתה לי סערת רגשות בלב והתפללתי לנס"

רק ביום חמישי האחרון פעוט בן שלוש נדרס למוות במושב בני ציון שבשרון לעיני אמו, לאחר שככל הנראה נשמט מידיה ונדרס מתחת לגלגלי מכוניתה. לפי אחת מעדות הראייה, הרכב הידרדר בגלל שהאם שכחה להרים את בלם היד: "האמא הגיעה להביא את הילד לגן. היא ירדה מהרכב כשהוא עדיין מונע. היא שכחה לשים את בלם היד והאוטו התחיל להתדרדר. היא נלחצה וניסתה לחלץ את הילד מהרכב. הוא כנראה נשמט לה מהידיים אל מתחת לגלגלים ונדרס".

פרמדיק מד"א ישראל ליפשיץ, שפינה את ילד לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה, סיפר אחרי האירוע: "באופן אישי זה היה מאוד מאוד קשה. יש לי נכד כבן שלוש. הפעוט סבל מפציעה אנושה, הייתה לו חבלת ראש קשה אבל ידענו שאסור לנו לוותר ואנחנו חייבים לעשות את כל מה שאנחנו מסוגלים עבורו".

עוד באותו נושא

תאונה קשה ליד בית שמש: בת 6 נהרגה מפגיעה מרכב הסעות

לכתבה המלאה
זירת התאונה בה נקבע מותו של הילד שנדרס בשומרון 28 בפברואר 2019. זק"א, אתר רשמי
"לא נשארה עין אחת יבשה". זירת הטרגדיה/אתר רשמי, זק"א

במהלך הפינוי לבית החולים המשיכו הצוותים הרפואיים בטיפול הרפואי. "הייתה לי סערת רגשות בלב והתפללתי לנס", סיפר ליפשיץ. "כשהגענו לחדר המיון רופאים ואחיות רבים המתינו לנו על מנת להמשיך את הטיפול הרפואי וכאשר לצערנו נקבע מותו, לא נשארה עין אחת יבשה בחדר. זו ממש טרגדיה".

עוד באותו היום נהרג פעוט נוסף בן שלוש בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 90, סמוך למושב ארגמן שבבקעת הירדן, לאחר שנלכד באחד הרכבים. אליו מצטרפים ילד פלסטיני בן תשע שנהרג לפני כשבועיים בתאונה בכביש 57 ליד חמרה, ושני ילדים שנהרגו בחודש ינואר - יוסוף חמוד בן השלוש מדיר חנא, שנהרג בהתנגשות חזיתית בין שני כלי רכב סמך לכפר מרר, ופעוט בין כשנתיים מסכנין שנהרג מפגיעת ג'יפ בפתח ביתו יומיים קודם לכן.

חובש בכיר במד"א מתי כרמי שטיפל בפעוט ובבני משפחתו שנפצעו סיפר כי "הייתה זו תאונה קשה, ראינו על הכביש שני כלי רכב. ברכב שבו נסעו בני משפחה נלכד פעוט כבן 3 כשהוא מחוסר הכרה. כשמטפלים בילד קטן פצוע זה ממש נוגע בעצב חשוף וידעתי שאני חייב להעניק לו את הטיפול הרפואי הטוב ביותר ולהילחם על חייו".

עוד סיפר כי "עשיתי סטופ ונטרלתי את כל התחושות שלי ויחד עם הצוותים הנוספים של מד"א, הכיבוי והצבא שהגיעו למקום חילצנו אותו מהרכב, תוך כדי הטיפול בשטח מצבו הדרדר וממש נלחמנו על חייו עד שהעלנו אותו למסוק הצבאי שנחת במקום ופינה אותו לבית החולים כשמצבו קריטי. במקביל טיפלנו בהוריו ואחיו בן ה-5 במצב קל עד בינוני שפונו לבית החולים במסוק נוסף שנחת בשטח".

עלייה במספר הילדים ההרוגים

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי בשנה האחרונה חלה עלייה של 10% במספר הילדים שנהרגו בתאונת דרכים - 31 ילדים בשנת 2018 לעומת 28 ילדים ב-2017. על פי ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, המספרים גבוהים אף יותר: על פי נתוני הארגון בשנת 2018 נהרגו 47 ילדים מתאונות דרכים, מתוכם שמונה ילדים מתאונות בסביבת הרכב. ההבדלים בנתונים נובעים ממאגרי המידע השונים שעליהם נסמכים וחלוקה גילאית שונה. על פי נתוני "בטרם", מאז שנת 2008 ועד היום נהרגו 612 ילדים, מתוכם 112 ילדים בסביבת הרכב, כולל התאונה הקטלנית של היום.

תאונת דרכים קשה בכביש 90 בין ארגמן לברוש רכב ישראלי החליק ופגע במעקה בטיחות. פיקוד המרכז, אתר רשמי
זירת תאונת דרכים בכביש 90 ביום חמישי/אתר רשמי, פיקוד המרכז

"לבנו עם המשפחה שאיבדה היום את בתה בתאונה ליד הבית", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם". "תאונות בסביבת הרכב נגרמות לרוב מכיוון שהנהג אינו יכול להבחין בילדים דרך המראות בשל גובהם הנמוך. הילדים אינם מבינים את הסכנה כי מבחינה התפתחותית אין באפשרותם להעריך מרחק או לחזות מצבי סיכון. לכן, על הנהגים לפעול בזהירות יתירה ולוודא כי אין ילדים בסביבת הרכב, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר ברכבי הסעות שילדים עולים ויורדים מהם".

מנכ"ל "אור ירוק" הסביר כי יש להגביר את ההסברה בקרב ההורים לחשיבות השימוש בחגורות בטיחות, להשגחה על הילדים וליצירת סביבה סטרילית ובטוחה במקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים כמו גני משחקים, בתי ספר וגני ילדים על ידי פסי האטה וריסון מהירות נסיעת כלי הרכב. "אסור לנו כחברה להשלים עם המצב הטראגי הזה", הוסיף קיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully