וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בשרון: בן שלוש נשמט מידה של אמו - ונדרס למוות

מבדיקה ראשונית עולה כי האם ליוותה את הפעוט לגן הילדים במושב בני ציון, אחזה בידו בשעה שרכבם התדרדר אחורנית ופגע בהם. הוא פונה במצב אנוש תוך כדי מאמצי החייאה. מותו נקבע בבית חולים מאיר

עריכה: ניר חן

פעוט בן שלוש נדרס למוות היום (חמישי) במושב בני ציון שבשרון, לעיני אמו, על ידי רכב שנסע אחורנית. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את הפעוט תוך כדי מאמצי החייאה, אולם מותו נקבע בבית חולים מאיר. האם נותרה בזירה במצב נפשי קשה. מחקירת משטרה ראשונית עולה כי האם החזיקה ביד הפעוט, והרכב שלה התדרדר ופגע בהם מסיבה שאינה ברורה.

"ביצעתי פעולות החייאה כרבע שעה עד להגעת ניידת טיפול נמרץ", סיפר ישראל חדד חובש באיחוד הצלה. "הניידת העבירה אותו במצב אנוש להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים". פראמדיק מד"א שהגיע לזירה סיפר כי "כשהגענו ראינו פעוט כבן 3 מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עיסויים והנשמות ופינינו אותו לבית החולים עם פגיעה רב מערכתית במצב קריטי".

לקריאה נוספת:
תאונה קטלנית בצפון: בת 21 נהרגה בהתנגשות כלי רכב ליד עין גב
בת 40 נהרגה בהתנגשות בין רכבים במחלף גהה
חמישה פצועים בהתהפכות רכב פרטי בכביש 1: פעוט נפצע קשה
"מוות בכביש האדום": יוסי ואורי נהרגו בתאונה הקטלנית ליד עלי

זירת התאונה בה נקבע מותו של הילד שנדרס בשומרון 28 בפברואר 2019. זק"א, אתר רשמי
זירת התאונה לאחר האסון/אתר רשמי, זק"א

עדת ראייה לאסון בבני ציון שיחזרה וסיפרה כי "האמא הגיעה להביא את הילד לגן. היא ירדה מהרכב כשהוא עדיין מונע. היא שכחה לשים את בלם היד והאוטו התחיל להתדרדר. היא נלחצה וניסתה לחלץ את הילד מהרכב. הוא כנראה נשמט לה מהידיים אל מתחת לגלגלים ונדרס".

צוותי הרווחה במועצה מלווים את המשפחה, ואת משפחות ילדי הגן. גיל צוקרמן חבר בצוות החירום וחוסן יישובי של בני ציון סיפר כי "קרתה לנו טרגדיה איומה לא מזמן. אנחנו מנסים בשעה קשה זו לכבד את המעמד וכמובן לנסות לשמור על שגרה ככל שניתן. מדובר פה במושב נורא קטן וקהילה קטנה". עוד אמר כי "כל הילדים נמצאים עדיין במסגרות ולא מודעים למה שקורה ואנחנו מבקשים לשמור על זה כרגע ככה".


(עדכון ראשון: 11:52)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת התאונה בה נקבע מותו של הילד שנדרס בשומרון. קרדיט "בטש וחירום", אתר רשמי
זירת התאונה/אתר רשמי, קרדיט "בטש וחירום"

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים בין השנים 2008-2019 נהרגו 617 ילדים בתאונות דרכים בישראל, מתוכם 111 ילדים שנהרגו בגלל תאונות דרכים בסביבת הרכב. שבמרבית המקרים מדובר על דריסה בנסיעה לאחור. בשנת 2018 מתו 48 ילדים בתאונות דרכים מתוכם שמונה בסביבת הרכב. ובשנת 2019 נהרגו שבעה ילדים מתאונות דרכים מתוכם שלושה בסביבת הרכב, בהם המקרה מהיום.

קבוצת הגיל הבולטת בסוג זה של תאונה היא עד גיל ארבע, (87%). כ-70% מהמקרים התרחשו בבית ובסביבת החצר. רובם הגדול של הנפגעים שייכים למגזר הערבי (כ-89%), כש-66% מתוכם, שייכים למגזר הבדואי.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה בעקבות המקרה כי "לבנו עם המשפחה שאיבדה היום את בנה בתאונה מחרידה. תאונות בסביבת הרכב מתרחשות לרוב כאשר ילדים צעירים נמצאים מסביב לרכב חונה". עוד אמרה כי "בשל גובם הנמוך, הנהג אינו יכול להבחין בהם, ולילדים אין את היכולת להבין את הסכנה בה הם שרויים. כדי למנוע מצבים כאלה, יש להפריד בין אזור המשחקים של הילדים לבין אזור החנייה. על הנהגים לסרוק את השטח בטרם כניסתם לרכב, ולבקש ממבוגר נוסף שיהיה במקום ויוודא שאין ילדים בסביבה. בנוסף, כאשר הרכב חונה יש לוודא שבלם היד מורם ושהרכב נמצא במצב חנייה".

גן הילדים בו למד הפעוט שנהרג בתאונת דרכים בפברואר 2019. צילום מסך
גן הילדים בו למד הפעוט שנהרג/צילום מסך
זירת התאונה בה נקבע מותו של הילד שנדרס בשומרון. אתר רשמי
זירת התאונה ליד גן הילדים/אתר רשמי
גן הילדים בו למד הפעוט שנהרג בתאונת דרכים בפברואר 2019. צילום מסך
זירת התאונה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully