וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שגופתה הוטסה מאתיופיה: איה שנהרגה בטיול הובאה למנוחות

20.8.2019 / 16:08

גופתה של הסטודנטית הישראלית בת ה-22 מהטכניון, שמתה במהלך טיול במדבר דנקיל ואותרה לפני יומיים בתום חיפושים נרחבים, נחתה הלילה בארץ. נעאמנה הייתה אמורה לסיים בשנה הבאה לימודי הנדסה אזרחית, והותירה אחריה שני הורים, ארבע אחיות ושני אחים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

הלווייתה של איה נעאמנה, הסטודנטית הישראלית בת ה-22 מהטכניון שמצאה את מותה בטיול באתיופיה, נערכה היום (שלישי) בעירה, עראבה שבגליל התחתון. ארונה של נעאמנה נחת הלילה בארץ, לאחר שהיא אותרה לפי יומיים במדבר דנקיל, בתום חיפושים נרחבים, כשהיא ללא רוח חיים. מסע ההלווייה החל בבית והמשיך אל המסגד הישן של עראבה, שם הוצב ארונה של נעאמנה, בנוכחות מאות מתפללים. בין הנוכחים במקום היו גם חברי כנסת מטעם הרשימה המשותפת, בהם יו"ר בלד מטאנס שחאדה, עאידה תומא-סלימאן, יוסף גבארין ועוסאמה סעדי.

ח"כ עאידה תומא סלימאן, שהגיעה לבית המשפחה, אמרה לוואלה! NEWS כי "זה מקרה טראגי, אנחנו באוכלוסייה הערבית מרגישים שאיה הצליחה לאחד את כולנו בצער מאוד עמוק על מותה בטרם עת. מאימא שלה שמעתי על כמה היא אהבה לעזור, ששאפה להצטיין בכל דבר שעשתה, בחורה מבריקה שהשמים היו הגבול עבורה. כל כך חבל שסיפור חייה מסתיים כך, כה מוקדם, בכאלה נסיבות".

ח"כ תומא סלימאן וגם אחרים שהיו בין הנואמים אחרי ההלוויה רואים קווי דמיון רבים בין איה נעאמנה לבין איה מסארווה מבקה אל-גרבייה, שסיימה את חייה באורח טראגי באוסטרליה. לדבריה, "הדמיון בין איה זו לאיה זו הוא מדהים. הבנות שלנו מגיע להן לחיות, ללמוד, להתפתח ולממש את התקוות הגדולות שלהן ושלנו ושלא ייגדעו חייהן בצורה כזו".

איה נעאמנה בטיול באתיופיה. באדיבות המשפחה
הותירה שני הורים ושישה אחים ואחיות. איה נעאמנה/באדיבות המשפחה

ח"כ אחמד טיבי הוסיף כי "זה סוף טראגי לאיה, אדם מיוחד במינו. איה הייתה סטודנטית מצטיינת, יפת רוח ויפת נפש, שכל כך היו הכול גאים על השתתפותה במשלחת מדעית של הטכניון ובסופה היא חזרה אלינו בנסיבות כה טראגיות ומצערות".

גם הוא ציין את ההקבלה בינה לבין איה מסארווה: "בין 'שתי האיות' העצב והיגון הם עצומים". ח"כ טיבי ביקש להביע תודות למשתתפי ההלוויה שליוו את ארונה של נעאמנה בדרכה האחרונה, אבל הדגיש "תודות לכל הציבור, יהודים וערבים שבמשך הימים האחרונים הרגשנו את האמפתיה, ומגיעה מילה טובה לצוות משרד החוץ על שיתוף הפעולה עם העירייה ועם חברי הכנסת". הוא גם אמר כי "יש שאלות שנשארו פתוחות ועוד מחייבות בדיקה ותשובה אבל זה הזמן לומר לצעירים תמשיכו, ללמוד, להצטיין, לטייל ובבקשה תיזהרו, אנחנו אוהבים אתכם ואנחנו רוצים אתכם שלמים ובריאים עם שובכם הביתה".

עוד בוואלה!

גלגל ההצלה המגונה של שקד מלמד בעיקר על מצבו הנואש של נתניהו

לכתבה המלאה
הלוויתה של איה נעאמנה שנהרגה במהלך טיול באתיופיה, בית העלמין, עראבה. שלומי גבאי
הלווייתה של איה נעאמנה, היום/שלומי גבאי

נעאמנה, סטודנטית להנדסה אזרחית, ביקרה באתיופיה במסגרת משלחת מטעם הטכניון, כאשר בסיום הקורס האקדמי בו השתתפה היא החליטה לצאת לטיול פרטי עם כמה מחבריה, במהלכו אבד עמה הקשר והיא לא הגיעה לנקודת המפגש שנקבעה. בן דודו של אביה, מונדר נעאמנה, סיפר כי הצעירה נמצאה על ידי מקומיים שסייעו לחברת "מגנוס" בחיפושים.

אתמול הגיעו עשרות בני אדם לסוכת האבלים שהוקמה במרכז הרחוב מול הבית של משפחת נעאמנה בשכונת ביר אל מיי, באר המים, בעראבה. בעוד שבועות ספורים היא הייתה אמורה להתחיל את שנת הלימודים הרביעית והאחרונה לתואר. היא הותירה אחריה שני הורים, סאמיה וסלים נעאמנה, ארבע אחיות ושני אחים.

(עדכון ראשון: 12:36)

הלוויתה של איה נעאמנה שנהרגה במהלך טיול באתיופיה, בית העלמין, עראבה. שלומי גבאי
הלווייתה של איה נעאמנה, היום/שלומי גבאי
הלוויתה של איה נעאמנה שנהרגה במהלך טיול באתיופיה, בית העלמין, עראבה. שלומי גבאי
הלווייתה של איה נעאמנה, היום/שלומי גבאי
הלוויתה של איה נעאמנה שנהרגה במהלך טיול באתיופיה, בית העלמין, עראבה. יואב איתיאל
הלווייתה של איה נעאמנה, היום/יואב איתיאל
ח״כ מנסור עבאס וח״כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, מניחים זר על קברה הטרי של איה נעאמנה, 20 אוגוסט 2019. עיבוד תמונה
ח״כ אוסמה סעדי וח״כ אחמד טיבי מניחים זר לזכרה של איה, היום/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully