וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איה פתאום נעלמה לנו": החיפושים אחר הישראלית שנעדרת באתיופיה

18.8.2019 / 8:29

איה נעאמנה הייתה אמורה לשוב היום לארץ, אך בשבת נעלמו עקבותיה במדבר דנקיל, שם ביקרה במסגרת משלחת מהטכניון. "צריך להחזיק אצבעות", אמר לוואלה! NEWS סלים, אביה. בני משפחתה וחבריה קראו לסייע באיתורה. "אנחנו שעות בחיפושים בחום שמגיע ל-50 מעלות"

איה נעאמנה בטיול באתיופיה. באדיבות המשפחה
הנעדרת, איה נעאמנה/באדיבות המשפחה

"בשעה 07:15 עוד ראיתי שהיא מחוברת לוואטסאפ", סיפר אתמול לוואלה !NEWS אביה של איה נעאמנה, בת ה-22 שנעדרת באתיופיה, לאחר שככל הנראה איבדה את דרכה במהלך טיול. "היא הודיעה לי שהיא מקדימה את שובה ביומיים כדי להתארגן על דירה חדשה ששכרה, ושתחזור ארצה ב-18 לחודש", המשיך האב סלים. "היא אמרה שזו הפתעה לאימא, שלא נגיד לה ושאני אבוא ואאסוף אותה בשדה התעופה". הבוקר עם התחדשות החיפושים הוסיף האב כי "אין חדש מתפללים שנמצא אותה".

הוא סיפר כי בתו, סטודנטית להנדסה אזרחית בטכניון, השתתפה בטיול בן ארבעה ימים שארגנו קבוצת הסטודנטים עם מדריך מקומי במדבר דנקיל, זאת לאחר שסיימו קורס אקדמי מטעם האוניברסיטה. "משרד החוץ והטכניון בקשר אתנו. בינתיים צריך להחזיק אצבעות ואני מקווה שתחזור בשלום. זה כל מה שאנחנו מבקשים", אמר סלים.

איה נעאמנה בטיול באתיופיה. באדיבות המשפחה
הייתה אמורה לחזור היום. איה בטיול באתיופיה/באדיבות המשפחה

בעוד שבועות ספורים, איה אמורה להתחיל את שנת הלימודים הרביעית והאחרונה לתואר. יש לה ארבע אחיות ושני אחים, והיא אחת משבעת הילדים של סאמיה וסלים נעאמנה, המתגוררים בעראבה שבגליל התחתון. בשמונה בבוקר אמש היא יצאה מבית המלון למסלול הטיול שלה עם חבריה הסטודנטים, אך מדריך הקבוצה איבד עמה קשר עין והיא לא הגיעה לנקודת המפגש שנקבעה.

בר דביר שטיילה עמה במשלחת, סיפרה לוואלה! NEWS כי "אנחנו כבר 13 שעות בחיפושים, בחום שהגיע היום ל-50 מעלות. איה פתאום נעלמה לנו בעשר בבוקר. הלכנו ברגל במדבר עם קבוצה מאורגנת ומדריכים ופתאום היא הלכה לנו לאיבוד. אנחנו לא יודעם מה קרה. אם יש מחפשים נוספים שיכולים להצטרף מיד זה יעזור".

עוד בוואלה!

צה"ל ירה לעבר חמושים שהתקרבו לגדר בגבול הרצועה; הפלסטינים: כמה נהרגו

לכתבה המלאה
איה נעאמנה בטיול באתיופיה. באדיבות המשפחה
"היא נמצאת במדבר יותר מתשע שעות בתנאים של 50 מעלות וללא מים". איה/באדיבות המשפחה

בני משפחתה פרסמו פוסט בקבוצת פייסבוק של מטיילים ישראלים באפריקה וכתבו כי "היא נמצאת במדבר יותר מתשע שעות בתנאים של 50 מעלות וללא מים. כשנעלמה לבשה מכנס חאקי ארוך וגופיה שחורה. תיק שחור וירוק. כל עזרה או איש קשר או שיתוף יעזרו. כבר מחשיך ובגלל זה הלחץ גדל".

ממשרד החוץ נמסר כי "מרגע קבלת ההודעה נציגי שגרירות ישראל באדיס אבבה נמצאים בקשר עם הרשויות, גורמי ממשל וצבא ועם נציגי חברת החילוץ 'מגנוס' ומנסים לסייע בכל מישור אפשרי בחיפושים".

איה נעאמנה בטיול באתיופיה. באדיבות המשפחה
"מקווה שתחזור בשלום", הנעדרת, איה נעאמנה/באדיבות המשפחה

פרופ' מרק טלנסיק, ראש המרכז להנדסה גלובלית ופרופ' עודד רבינוביץ', דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, נמצאים בקשר ישיר עם משפחתה. "אנו מקווים שהקשר עמה יחודש במהירה ושהיא תשוב בריאה ושלמה לארץ", נמסר מהטכניון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully