וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ירה לעבר חמושים שהתקרבו לגדר בגבול הרצועה; שלושה פלסטינים נהרגו

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

18.8.2019 / 11:16

דובר צה"ל מסר כי זוהו כמה חשודים חמושים שהתקרבו לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. מסוק קרב וטנק של צה"ל ירו לעברם. שלושה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל ואחד נפצע. זאת, אחרי השיגורים לישראל ששניים מהם יורטו על ידי כיפת ברזל ואחד נחת בחצר בית בשדרות

.

מתיחות בגבול רצועת עזה - כל הפרטים

  • כוח צה"ל פתח בירי לעבר חשודים שהתקרבו לגדר הגבול
  • שלושה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל ואחד נפצע בתקרית
  • מוקדם יותר זוהו שלושה שיגורים מרצועת עזה לישראל
  • שרידי רקטה נפלו בבית בשדרות, אך לא היו נפגעים

כוח צה"ל פתח הלילה (ראשון) בירי לעבר חשודים שהתקרבו לגדר הגבול ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "כוח צה"ל זיהה מספר חשודים חמושים בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. מסוק קרב וטנק של צה"ל ירו לעברם". משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי שלושה פלסטינים נהרגו בתקרית ואחד נפצע. הם הועברו לבית החולים בעזה. במקביל, בכלי תקשורת פלסטיניים פורסמה תמונת האפוד שלבש אחד מהמחבלים.

בעקבות התקרית, חמאס איים כי "הכעס והזעם בהם נתונים בני עמנו יתפוצצו בפני הכיבוש אם לא יוסר הכתר מרצועת עזה וייפסקו פשעיו והטרור המאורגן והפריצות החוזרות ונשנות למסגד אל-אקצא". כמו כן, בארגון השולט ברצועה האשימו את הקהילה הבינלאומית ב"חוסר אונים ושתיקה" לפשעיה ישראל והפרותיה.

דובר חמאס, עבד א-לטיף קאנוע, אמר כי "הכיבוש הציוני ממשיך להשתמש בכוח מופרז ולבצע פשעים מאורגנים נגד בני עמנו הפלסטיני וצעיריו המורדים נגד המצור והטרור בירושלים, הגדה המערבית ורצועת עזה. פשע מתועב חדש שביצע הכיבוש בהריגת ופציעת ארבעה צעירים מתמרדים משקף את התנהגותו הברברית נגד בני עמנו והוכחה לפשעיו הנפשעים".

במקביל, הג'יהאד האסלאמי פרסם הודעת אבל על שלושת ההרוגים. "הכיבוש הציוני נושא באחריות המלאה לפשעיו נגד העם הפלסטיני", אמרו בארגון. "זה פשע נגד צעירים זועמים נגד הטרור והתוקפנות המסלימה, נגד המצור המתמשך והפריצות היומיות למסגד אל-אקצא, התוקפנות על האסירים והבנייה בהתנחלויות. אנחנו עומדים מול הפשעים הללו ומדגישים את זכות עמנו להתנגד לכל סוגי התוקפנות הציונית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה הרוגים ופצוע. האפוד שלבש אחד המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרית הלילית מגיעה לאחר שנשמעו התרעות צבע אדום בשדרות וביישובי עוטף עזה, בעקבותיהן אישר דובר צה"ל כי זוהו שלושה שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. שניים מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. תושבים דיווחו כי שרידי רקטה נפלה בשדרות.

בעיריית שדרות מסרו כי "בהמשך לדיווחים על שיגור רקטה לעיר שדרות, דווח על פגיעת רסיס של טיל בחצר של בית. לא ידוע עדיין אם מדובר ברסיס של הרקטה או של המיירט, אין נפגעי גוף". במועצה האזורית שער הנגב הבהירו כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבים.

כתוצאה מנפילת הרקטה בשדרות לא היו נפגעים בגוף, אולם גבר ואישה נחבלו במהלך הריצה למרחב המוגן. חובש מד"א ניר קסטליאנו, שמתגורר בשדרות, סיפר: "גבר כבן 40 שראה אותנו ניגש אליי וסיפר כי נחבל ברגלו כשירד מהאופניים החשמליים בזמן האזעקה. בדקתי אותו במקום והוא לא נזקק לפינוי לבית חולים".

עוד בוואלה!

ירי מעזה: רקטה נפלה בחצר בית בשדרות, שני שיגורים יורטו

לכתבה המלאה
ירי פצצות תאורה לקראת תקיפה בעזה, 17 באוגוסט 2019. צילום מסך
פצצות תאורה בשמי עזה, הלילה/צילום מסך
ירי פצצות תאורה לקראת תקיפה בעזה, 17 באוגוסט 2019. צילום מסך
ירי פצצות תאורה לקראת תקיפה בעזה, אתמול/צילום מסך

במשטרה הזכירו לציבור כי "בכל מקרה של אזעקה, יש להכנס למרחב מוגן בהתאם להנחיות פיקוד העורף. יש לדווח למשטרת ישראל בטלפון 100 על כל פריט חשוד, ויש להתרחק מחלקי יירוט ופרטי אמל"ח עד סיום טיפול חבלני משטרת ישראל ולהימנע מסיכון מיותר".

גם בערב שישי האחרון נשמעה התרעת צבע אדום באזור, לאחריה אישר צה"ל כי שוגרה רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה. צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

(עדכון ראשון: 00:02)

פגיעת הרקטה בשדרות. בני ואינר, אתר רשמי
פגיעת הרקטה במעשנת בחצר בית בשדרות, אמש/אתר רשמי, בני ואינר
פגיעת הרקטה בשדרות. בני ואינר, אתר רשמי
המעשנת שנפגעה בחצר בית בשדרות, אמש/אתר רשמי, בני ואינר
נפל רקטה בשדרות, 17 אוגוסט 2019. משטרת ישראל, עיבוד תמונה
נפל רקטה בשדרות, אמש/עיבוד תמונה, משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully