וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי מעזה: רקטה נפלה בחצר בית בשדרות, שני שיגורים יורטו

יניר יגנה, אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

17.8.2019 / 23:08

מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שלושה שיגורים מרצועת עזה, ומערכת כיפת ברזל יירטה שניים מהם. כוחות משטרה הוזעקו לזירת נפילת שרידי קסאם בחצר בית בשדרות. שני בני אדם נחבלו במהלך ריצה למרחב מוגן. הפלסטינים מדווחים: עמדת תצפית של חמאס בצפון הרצועה הותקפה

.

מתיחות בדרום - עדכונים אחרונים:

  • שלושה שיגורים זוהו מרצועת עזה לשטח ישראל, שניים מהם יורטו
  • שרידי רקטת קסאם נפלו בחצר בית בשדרות; כוחות משטרה הוזעקו למקום
  • שני בני אדם נחבלו במהלך ריצה למרחב המוגן
  • דיווחים פלסטיניים: עמדת תצפית של חמאס בצפון הרצועה הותקפה

שלושה שיגורים זוהו הערב (שבת) משטח רצועת עזה לשטח ישראל - כך אישר דובר צה"ל, לאחר שנשמעו התרעות צבע אדום בשדרות וביישובי עוטף עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, שניים מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. תושבים דיווחו כי שרידי רקטה נפלה בשדרות. כוחות משטרה, ובהם חבלנים, הוזעקו לזירת נפילת השרידים בחצר בית בעיר שדרות. מהמשטרה נמסר כי "חבלני המשטרה מטפלים בזירה בשעה זאת".

אין נפגעי גוף כתוצאה מנפילת הרקטה, אך שני בני אדם נחבלו במהלך הריצה למרחב המוגן, בהם גבר כבן 40 שנפל מאופניים חשמליים ואישה שנפלה בביתה. במשטרה הזכירו לציבור כי "בכל מקרה של אזעקה, יש להכנס למרחב מוגן בהתאם להנחיות פיקוד העורף. יש לדווח למשטרת ישראל בטלפון 100 על כל פריט חשוד, ויש להתרחק מחלקי יירוט ופרטי אמל"ח עד סיום טיפול חבלני משטרת ישראל ולהימנע מסיכון מיותר".

במקביל, הפלסטינים מדווחים כי הותקפה עמדת תצפית של חמאס בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה.

נפל רקטה בשדרות, 17 אוגוסט 2019. משטרת ישראל, עיבוד תמונה
שרידי הרקטה שאותרו בבית בשדרות, הערב/עיבוד תמונה, משטרת ישראל

בעיריית שדרות מסרו כי "בהמשך לדיווחים על שיגור רקטה לעיר שדרות, דווח על פגיעת רסיס של טיל בחצר של בית. לא ידוע עדיין אם מדובר ברסיס של הרקטה או של המיירט, אין נפגעי גוף". במועצה האזורית שער הנגב הבהירו כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבים.

חובש מד"א ניר קסטליאנו, שמתגורר בשדרות, סיפר: "מיד עם שמיעת האזעקה נכנסתי עם משפחתי למרחב מוגן כאשר מכשיר הקשר של מד"א צמוד אלי. מספר רגעים לאחר מכן קיבלתי דיווח על נפגעת חרדה שהתעלפה בגן ציבורי ויצאתי למקום כשאני רכוב על אופנוע מד"א. הגעתי במהירות למקום במקביל לניידת טיפול נמרץ".

"תוך כדי הטיפול באישה קראו לי לתחנת אוטובוס סמוכה לאישה כבת 30 שהתעלפה", הוסיף. "הענקתי לה טיפול רפואי שכלל השכבה והרמת רגלים ולאחר מספר רגעים שהיא התאוששה בני משפחתה שהגיעו למקום לקחו אותה לביתה. גבר כבן 40 שראה אותנו ניגש אלי וסיפר כי נחבל ברגלו כשירד מהאופניים החשמליים בזמן האזעקה, בדקתי אותו במקום והוא לא נזקק לפינוי לבית חולים."

פגיעת הרקטה בשדרות. בני ואינר, אתר רשמי
זירת פגיעת הרקטה בשדרות/אתר רשמי, בני ואינר
פגיעת הרקטה בשדרות. בני ואינר, אתר רשמי
זירת פגיעת הרקטה בשדרות/אתר רשמי, בני ואינר
פגיעת הרקטה בשדרות. בני ואינר, אתר רשמי
זירת פגיעת הרקטה בשדרות/אתר רשמי, בני ואינר

אתמול שוגרה רקטה נוספת מרצועת עזה לשטח ישראל שגרמה אף היא להתרעות באזור ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה. צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

(עדכון ראשון: 20:57)

ירי פצצות תאורה לקראת תקיפה בעזה, 17 באוגוסט 2019. צילום מסך
פצצות תאורה בשמי עזה, הערב/צילום מסך
ירי פצצות תאורה לקראת תקיפה בעזה, 17 באוגוסט 2019. צילום מסך
פצצות תאורה בשמי עזה, הערב/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully