וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום חיפושים: נמצאה גופתה של איה נעאמנה שנעדרה באתיופיה

הסטודנטית יצאה לטיול במדבר דנקיל במסגרת משלחת של הטכניון, אך לא הגיעה לנקודת המפגש ומאז אבדו עקבותיה. ברחבי האזור החלו בחיפושים נרחבים אחריה, בסיומם אותרה ללא רוח חיים. קרוב משפחתה סיפר: "אנחנו עוד בהלם. היא הייתה גאוות המשפחה"

איה נעאמנה בטיול באתיופיה. באדיבות המשפחה
"אהבה את החיים". נעאמנה/באדיבות המשפחה

איה נעאמנה, הסטודנטית הישראלית בת ה-22 שנעדרה במדבר דנקיל באתיופיה אותרה היום (ראשון) ללא רוח חיים. הצעירה, תושבת עראבה, ביקרה במדינה במסגרת משלחת מטעם הטכניון. בסיום הקורס האקדמי בו השתתפה החליטה לצאת לטיול עם חבריה, במהלכו אבד עמה הקשר והיא לא הגיעה לנקודת המפגש שנקבעה.

אביה של נעאמנה, סלים, היה כבר על המטוס שעמד לצאת לאתיופיה וירד ממנו עם קבלת הבשורה הקשה. בן דודו, מונדר נעאמנה, תיאר לוואלה! NEWS את התחושות במשפחה. "אנחנו עוד בהלם, לא לזה קיווינו. נצטרך להסתגל לזה. זאת בשורה מרה מאוד וקשה מאוד אבל אנחנו מקבלים את זה". בן הדוד סיפר כי הצעירה נמצאה על ידי מקומיים שסייעו לחברת "מגנוס" בחיפושים.

"היא הייתה ילדה שאהבה את החיים", ציין. "נזכור אותה כילדה מקסימה, סקרנית, שכל דבר מאתגר אותה והיא מצטיינת בו וזה בעצם מה שהביא אותה למשלחת הזו. היא הייתה גאוות המשפחה".

מאז קבלת ההודעה על היעדרותה החלו חיפושים נרחבים אחריה בשיתוף פעולה עם משרד החוץ, חברת החילוץ "מגנוס", חברת הביטוח "PassportCard" וכוחות מקומיים. במשרד החוץ מסרו הבוקר כי "הסריקות נמשכו היום תוך שימוש ברחפנים ומסוק, עד למציאת גופתה של הצעירה שככל הנראה נפלה למותה. משרד החוץ משתתף בצער המשפחה, ומסייע בהעברת גופתה של איה לקבורה בארץ בהקדם האפשרי".

מפת מדבר דנקיל:

תיעוד פעולות החילוץ של גופתה של הסטודנטית איה נעאמנה שנעדרה באתיופיה, 18 באוגוסט 2019. מגנוס, אתר רשמי
תיעוד מפעולות החיפושים אחר נעאמנה, אתיופיה/אתר רשמי, מגנוס

ישראלית המכירה את האזור ציינה בפייסבוק: "טיילנו שם ואני לא מופתעת. הטיול בדנקיל בתנאים לא בטיחותיים בכלל, החום מטורף לגמרי ולא כל אחד יכול לעמוד בזה". לדבריה, "אין עזרה רפואית למלווים, אלונקה או משהו בסיסי לעזור למי שלא מרגיש טוב".

נעאמנה, סטודנטית להנדסה אזרחית בטכניון, השתתפה בטיול בן ארבעה ימים שארגנו קבוצת הסטודנטים עם מדריך מקומי במדבר דנקיל. האב ציין כי בעוד שבועות ספורים, הייתה אמורה להתחיל את שנת הלימודים הרביעית והאחרונה לתואר. יש לה ארבע אחיות ושני אחים, והיא אחת משבעת הילדים של סאמיה וסלים נעאמנה, המתגוררים בעראבה שבגליל התחתון.

בטכניון הביעו הבוקר צער על מותה של נעאמנה. בהודעתם נמסר כי "איה השתתפה בקורס אקדמי של הטכניון, שהתקיים בעיר MEKELLE באתיופיה יחד עם סטודנטים נוספים מהטכניון, מאוניברסיטת יורק בקנדה ומאוניברסיטת MU באתיופיה. הקורס ארך כארבעה שבועות והסתיים ביום רביעי האחרון. לאחר סיומו שישה סטודנטים, שאייה היתה אחת מהם, החליטו להישאר באתיופיה לטיול פרטי שבמהלכו איבדה איה את דרכה. הטכניון נמצא בקשר ישיר עם משפחתה ויסייע להם בכל הנדרש".

עוד בוואלה!

בתמיכת איראן: התקריות בגבול עזה משקפות את שינוי המדיניות בחמאס

לכתבה המלאה
תיעוד פעולות החילוץ של גופתה של הסטודנטית איה נעאמנה שנעדרה באתיופיה, 18 באוגוסט 2019. מגנוס, אתר רשמי
מסוק ששימש לחיפושים אחר נעאמנה/אתר רשמי, מגנוס

אביה של הצעירה, סלים, סיפר אמש לוואלה! NEWS כי הייתה אמורה לשוב היום לישראל. "בשעה 07:15 עוד ראיתי שהיא מחוברת לוואטסאפ", שחזר האב. "היא הודיעה לי שהיא מקדימה את שובה ביומיים כדי להתארגן על דירה חדשה ששכרה, ושתחזור ארצה ב-18 לחודש. היא אמרה שזו הפתעה לאימא, שלא נגיד לה ושאני אבוא ואאסוף אותה בשדה התעופה".

חברתה למשלחת, בר דביר, תיארה את הנסיבות שהובילו להיעלמותה של נעאמנה. "איה פתאום נעלמה לנו בעשר בבוקר, בחום שהגיע היום ל-50 מעלות. הלכנו ברגל במדבר עם קבוצה מאורגנת ומדריכים ופתאום היא הלכה לנו לאיבוד. אנחנו לא יודעים מה קרה".

(עדכון ראשון: 10:24)

איה נעאמנה בטיול באתיופיה. באדיבות המשפחה
הייתה אמורה לשוב היום לישראל. נעאמנה/באדיבות המשפחה
תיעוד פעולות החילוץ של גופתה של הסטודנטית איה נעאמנה שנעדרה באתיופיה, 18 באוגוסט 2019. מגנוס, אתר רשמי
הרשויות בפעולות החילוץ והחיפושים באתיופיה/אתר רשמי, מגנוס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully