וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה שילמה בשנה שעברה 23 מיליון שקלים כפיצוי לאזרחים

19.8.2019 / 12:07

עילת הפיצוי העיקרית היא רשלנות בשימוש בכוח, שעלתה למשטרה ב-2018 יותר מ-3 מיליון שקלים. הסכום הכולל של התביעות שהוגשו: 277 מיליוני שקלים. במשטרה אומרים כי "גרימת נזקים תוך כדי פעילות מבצעית היא בלתי נמנעת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

משטרת ישראל שילמה בשנת 2018 יותר מ-23 מיליון שקלים בגין מעשי רשלנות שונים שבוצעו במהלך פעילותה - כך עולה מדוח שפרסמה היום (שני) המשטרה. מדובר בסכום דומה לזה ששילמה ב-2017 ובשנה שקדמה לכך, ובזינוק לעומת השנים 2014-2015, אז שילמה המשטרה בממוצע 12.7 מיליון שקלים בשנה.

עילת הפיצוי העיקרית היא שימוש בכוח, שהביאה בשנה שעברה לתשלומים בגובה 3.2 מיליון שקלים. הסעיף הבא הוא שמירה על עצורים, שהניב פיצויים של 2.5 מיליון שקלים - ומיד לאחריו מה שמכונה "סעיף 80", שבעטיו שולמו 1.8 מיליון שקלים. הכוונה היא למקרים בהם משפט של אדם נפתח שלא בשל תלונה שהגיעה למשטרה, ובסופו נמצא שלא היה כל יסוד להאשמה נגדו.

מחברת הדוח היא רפ"ק (עו"ד) מרב אלישיב, ראש חוליית הנזיקין במינהל היועץ המשפטי של המשטרה. בפתח הדוח היא מבהירה כי לעתים הפיצויים משולמים בגין מעשים שבוצעו בשנים עברו, אך הוכרעו בשנה החולפת.

עוד כותבת אלישיב כי "משטרת ישראל מטפלת מדי שנה במאות אלפי אירועים, תלונות וחקירות. גרימת נזקים תוך כדי פעילות מבצעית היא בלתי נמנעת, והעובדה שמספר תביעות הנזיקין המוגשות מדי שנה מסתכם במאות תיקים בלבד מלמדת על העשייה המקצועית והטובה של משטרת ישראל ברוב המכריע של המקרים". נתון נוסף שמציינת אלישיב הוא כי מול סכומי הפיצויים שנפסקו בשנה שעברה - 23.5 מיליון שקלים - יש לראות גם את כלל סכום התביעות שהוגשו נגד המשטרה: 277 מיליון שקלים. מדובר בזינוק של יותר מ-100% לעומת 2017: באותה שנה עמד סך כל התביעות על כ-132 מיליון שקלים, אף שהסכום ששולם לבסוף היה דומה - 22.6 מיליון.

עו"ד פיני פישלר, שבחודשים האחרונים ביקש מהמשטרה לחשוף את הנתונים, הפנה את הזרקור למפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, שסיים את תפקידו בסוף 2018. "אם זו הייתה חברה עסקית, המנכ"ל היה עף הביתה, כי כל מועצת מנהלים הייתה מטיסה אותו", אמר. "אבל למשטרת ישראל אין מועצת מנהלים, לא השר ולא הממשלה. במדינה מתוקנת, אלשיך היה מוזמן היום לישיבת ממשלה כדי להסביר מדוע היה צורך לשלם את הכספים האלה. זו לא גזירה משמיים".

עוד בוואלה!

פרשת המין בקפריסין: חקירת הפצת הסרטון מתקרבת לסיומה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully