וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יחס משפיל ומזלזל": המשטרה תפצה פעיל הר הבית שנעצר

הפעיל, יאיר קהתי, נעצר לאחר שסירב לבקשות השוטרים לעזוב את שער מוכרי הפרחים המוביל להר הבית, ושוטר הוביל אותו לאורך מאות מטרים כשהוא תופס בחגורת מכנסיו. לאחר שהגיש תביעת פיצויים, קבע בית משפט השלום בי-ם כי ההחלטה הייתה "לא מידתית". המשטרה: "שוקלים ערעור"

כיפת הסלע, ירושלים 27 ביולי 2017. לירון מולדובן, לירון מולדובן
כיפת הסלע/לירון מולדובן , לירון מולדובן

המשטרה תפצה פעיל הר הבית שנעצר באלפי שקלים, לאחר שהובל כ-200-300 מטרים כשהשוטר תופס בחגורת מכנסיו - כך קבע בית משפט השלום בירושלים. הפעיל "הובל במקום ציבורי תוך פגיעה בכבודו ובפרט יחס של השפלה וזלזול", קבע בית המשפט, אך דחה את טענתו למעצר לא חוקי.

הפעיל, יאיר קהתי, הגיע באוגוסט 2016 לשער מוכרי הכותנה, המוביל להר הבית. הוא החל לצלם שוטרים שסירבו לאפשר לשתי צעירות להיכנס דרך השער שבו הכניסה מותרת רק למוסלמים, ואז התבקש על ידי השוטרים במקום לזוז ולא לחסום את הגישה לשער. לאחר כמה בקשות, קהתי התבקש לעזוב אך סירב לעשות זאת, ורפ"ק ניסים משה הודיע לו כי הוא עצור. השוטר אשרף שרוף אחז את קהתי בחגורת מכנסיו כדי להוביל אותו לתחנת המשטרה, תוך כדי שהעצור התלונן וצעק שמדובר בהטרדה מינית.

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לתחנה האחרונה: עדי המדינה שהפכו את חקירות נתניהו לאישום
סוף שבוע רטוב: גשמים קלים במרכז ובדרום הארץ | מזג אוויר
צפון קוריאה על כישלון הפסגה עם טראמפ: "ייתכן שההזדמנות לא תשוב"

מהומות בהר הבית 27 ביולי 2017. רויטרס
התקרית התרחשה סמוך לשער מוכרי הכותנה, המוביל להר הבית. למצולמים אין קשר לכתבה/רויטרס

בעקבות האירוע הגיש קהתי תביעת פיצויים על סך 30 אלף שקלים. בתביעה טען כי התנהלות השוטר הייתה משפילה וכי מעצרו לא בוצע כחוק משום שלא נאמרה לו סיבת מעצרו. המשטרה מצדה טענה כי היה צורך להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את קהתי וכי הוא הובל באופן כזה על מנת שלא לשים לו אזיקים "ועל מנת למנוע מהתובע להימלט מהמקום".

הרשמת סמאח סאבר מסארווה דחתה לפני כשבועיים את טענת קהתי לגבי חוקיות המעצר, שכן נאמר לו שהוא מפר את הסדר הציבורי, וכן התייחסה לדבריו כי הגיע רק כדי להתפלל. "מצופה מאדם המגיע להתפלל לא להצטייד בגז פלפל בכיסו. כמו כן, מצופה מאדם ששופך את ליבו מול בוראו לא לשלוף טלפון ולהחל בצילום ובתיעוד כל דבר המתרחש".

עם זאת, טענותיו לגבי אופן מעצרו התקבלו ובית המשפט הורה לפצות אותו ב-4,500 שקלים וכן בהוצאות משפט ושכר טרחה בסכום של 4,800 שקלים. זאת, לאחר שהמשטרה טענה כי ישנה הנחיה הנוגעת להובלת עצור תוך תפיסת חגורת מכנסיו אך לא הציגה כל ראיה לכך, ובנוסף התגלו סתירות בעדויות לגבי התנהגות קהתי.

עוד באותו נושא

הסרטון הוכיח כי הצעיר לא תקף שוטר - והאישום נגדו בוטל

לכתבה המלאה

"הניצחון בתביעה משמח, אבל בהחלט לא מספיק"

"התובע אמנם לא נעצר, אך הובל במקום ציבורי תוך פגיעה בכבודו ובפרט יחס של השפלה וזלזול. בכך לא צומצמה חשיפתו של התובע לעיני הציבור", נכתב בהחלטת בית המשפט. "הכבילה במקום ציבורי הייתה שלא כדין היות ומדובר בהחלטה לא סבירה ולא מידתית מטעם הרפ"ק לאורך 200 או 300 מטרים, ועל כך התובע זכאי לפיצוי". עוד ציינה מסארווה בהחלטתה כי "הנזק הלא ממוני שנגרם לאדם בעקבות עלבון נפש, ביזוי, ופגיעה כואבת בכבודו, אין לו פרופורציה ואף תיאור ריאליסטי של פיצוי".

בעקבות ההחלטה, הגיש קהתי למח"ש גם בקשה לפתוח מחדש את התיק בנוגע לתלונתו. עורך דינו מנשה יאדו מארגון חוננו מסר כי "הניצחון בתביעה משמח, אבל בהחלט לא מספיק. אנחנו רוצים לקבל ממשטרת ישראל תגובה: מי אחראי למעשה הזה, מי ייתן דין וחשבון על המעשה הזה, מי יקבל אחריות על המעשה הזה. לא מספיק לי שמשלם המיסים מוציא 10,000 שקלים לפצות את הבחור שנפגע. צריך גם שמישהו במשטרה ייתן את הדין, יכיר באחריות. לשם אנו חותרים כעת".

המשטרה מסרה בתגובה כי "החשוד נעצר בשנת 2016, לאחר שהפר את הסדר הציבורי במקום תוך ביצוע פרובוקציה ולא נשמע להוראות השוטרים לחדול ממעשיו. בית המשפט דחה את טענותיו בנוגע לחוקיות המעצר וקבע כי המעצר בוצע כחוק, ומנגד הורה על פיצוי בגין אופן ביצוע המעצר בשיעור של פחות משליש מהסכום שדרש בכתב התביעה. החלטת בית המשפט נלמדת בימים אלו ואנו שוקלים הגשת ערעור על תוצאותיה. משטרת ישראל לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי לאף אדם באופן בוטה ובניגוד לחוק, תמשיך לאכוף את החוק בנחישות ובד בבד תקפיד על כבודם וזכויותיהם של עצורים באשר הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully