וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירב להזדהות ונעצר שלא כחוק: המשטרה תפצה קטין ב-12 אלף שקלים

שוטרים הגיעו לביקורת בביתו של א' בן ה-16, השוהה תחת צו מנהלי בבית הוריו בי-ם. כשניסו להיכנס, הוא התעמת עמם ולמחרת עצרו אותו בכוח וביקשו להאריך את מעצרו. לאחר שבית המשפט קבע כי המעצר היה שלא כדין, הגיש תביעת פיצויים. המשטרה: "נפתחה בדיקה להתנהלות השוטרים"

עריכה: תומר לוי

המשטרה תפצה נער בן 16 ב-12 אלף שקלים לאחר שעצרה אותו שלא כחוק והשאירה אותו במעצר לילה. במסגרת הסכם הפשרה שאליו הגיעו הצדדים לפני כשבועיים, הודיעה המשטרה כי פתחה בבדיקת התנהלות השוטרים שעצרו וחקרו אותו, לאחר שטען בכתב התביעה כי נקטו כלפיו באלימות ונאזק שלא כחוק.

נגד א' ישנו צו מנהלי הקובע בין היתר כי עליו להיות בשעות הלילה בבית הוריו בירושלים. לפי כתב התביעה שהגיש נגד המשטרה, מדי לילה מגיעים שוטרים כדי לוודא שהוא מקיים את הצו. אך ב-4 בדצמבר ביקשו ממנו השוטרות שהגיעו לביקורת להזדהות ולהיכנס לביתו. א' מנע את כניסתן לבית וכשאחיו הגיעו פרץ עימות במקום, שבסופו השוטרות עזבו מבלי לעצור אותו. לפי המשטרה, א' תקף את אחת השוטרות כשניסתה להיכנס לבית וסירב לבקשה לקרוא להוריו על מנת לזהות אותו.

למחרת, הגיעו שוטרים לעצור אותו. בתיעוד שצילם א' הוא נראה פותח את השער והשוטרת אומרת לו כי הוא עצור בגין תקיפת שוטרים. אז נראה כי המכשיר עמו צילם נפל מידיו, ואביו נשמע אומר: "עצור, למה אתם עושים את זה". בתיעוד נוסף נראה א' שוכב על הרצפה כששלושה שוטרים עוצרים אותו בכוח ומכניסים אותו לניידת. לפי כתב התביעה, השוטרים היכו אותו, אזקו אותו וגררו אותו לניידת.

עוד בוואלה! NEWS:
הכנסת הכריעה: מתניהו אנגלמן נבחר לתפקיד מבקר המדינה
"אין למדינה איך לעצור את זה": עדותו של מייסד טלגראס נחשפת
הערעור התקבל: מוצאי גופת מג'די חלבי יזכו ב-10 מיליון דולר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה תפצה באלפי שקלים. מעצר הנער בדצמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

א' הובא לתחנת גבעת זאב ומכתב התביעה עולה כי הוא הושאר שעות ארוכות אזוק בידיו ורגליו תוך שהוא סובל מכאבים קשים. במשטרה הודיעו לעורך דינו כי הם מתכוונים להשאיר אותו במעצר ללילה, והוא הגיש בקשת שחרור דחופה. על אף שנאמר לו שהוא עצור, השוטרים טענו כי הם רק התכוונו לעכב אותו באותו בוקר אך הוא נעצר מאחר שהתנגד, והבקשה לשחרור נדחתה.

המשטרה הגישה לבית משפט השלום בירושלים בקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. נציג המשטרה אמר בדיון כי ביום שבו הגיעו השוטרות לביקורת, לא היה תחילה מענה ורק לאחר שכרזו, א' יצא מביתו אך סירב להזדהות ולקרוא להוריו שיזהו אותו. לדבריו, הוא דחף את אחת השוטרות ונכנס לבית. בדיון חזר נציג המשטרה על כך שהשוטרים הגיעו כדי לעכב אותו אחרי האירוע עם השוטרות, אך הוא לא ציית וניסה לסגור את השער ולהיכנס בחזרה לבית.

שופטת בית משפט השלום חוי טוקר דחתה את בקשת המשטרה ומתחה ביקורת על המשטרה. "לא היתה כל סמכות לעכב את המשיב, בוודאי שלא לעצרו ללא צו של שופט, שכן לא קם החשד כי בוצעה עבירה או כי עומדת להתבצע עבירה בתכוף למעצר", כתבה השופטת והוסיפה כי "מעצרו אינו כדין ורק מפני כך דינו שחרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצר הנער מחוץ לבית הוריו בירושלים, בדצמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות התקרית, הגישו א' והוריו תביעה נגד המשטרה בסך 30 אלף שקלים באמצעות עורך הדין מנשה יאדו מארגון חוננו. לאחרונה הגיעו להסכם פשרה שקיבל תוקף של בית משפט. בנוסף ל-12 אלף שקלים, נכתב בהסכם כי המשטרה פתחה "בבדיקה לעניין התנהלות השוטרים הנטענת בכתב התביעה, וכי בהתאם לממצאי ולמסקנות הבדיקה, היא תשקול את המשך צעדיה".

עו"ד מנשה מסר בתגובה כי "ניצחנו את התביעה הזו בתוך שלושה חודשים בלי שהמדינה התגוננה בכלל. במקביל הם נעתרו לדרישותינו להיות מעודכנים בהליכים שנוקטת המשטרה ביחס לשוטרים שפגעו בתובע. אנו נעקוב אחר ההליכים האלה כדי לראות שזה לא נגמר בתשלום פיצויים על חשבון משלם המיסים, אלא שגם ננקטים צעדים מתאימים נגד השוטרים שביצעו את העוולות והעבירות במעצר, בתקווה שיהיה פה גם צדק ברמה הכספית וגם צדק ברמה המשמעתית והציבורית".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במסגרת ניהול התיק הגיעו הצדדים להסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין, במסגרתו שולמו פיצויים בסך 12 אלף שקלים לשלושת התובעים. משטרת ישראל פתחה בבדיקה לעניין התנהלות השוטרים ותשקול את צעדיה בהתאם לממצאי הבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully