וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין למדינה איך לעצור את זה": עדותו של מייסד טלגראס נחשפת

מייקי לוי ודניאל דולב

3.6.2019 / 16:03

מיד לאחר מעצרו באוקראינה עמוס דב סילבר לא הכחיש כמעט דבר ממה שהטיחו בו החוקרים, ולא היסס לפתוח את הפה על בעלי התפקידים בארגון על מבנה הרשת ואפילו על חלוקת המשכורות וניהול הכספים. בחקירתו, שחלקים ממנה הגיעו לידי וואלה! NEWS אמר: "אני מתפרנס מאנשים טובים"

עיבוד וידאו

"אני מתפרנס מאנשים טובים ואח שלי, שרוצים לגמול לי בגלל מה שעזרתי להם דרך טלגראס" - כך אמר מייסד אפליקציית הסחר בסמים, עמוס דב סילבר, לחוקריו מיד לאחר שנעצר באוקראינה במרץ האחרון. עוד אמר סילבר בחקירתו, שפרטיה הגיעו לידי וואלה! NEWS: "הדרך והמטרה שלנו להנגיש קנאביס למי שצריך באיכות ובמחירים טובים יותר על ידי פתיחת שוק ותחרות. אין למדינה דרך לעצור את זה אלא להצטרף, והיא מתחילה להבין את זה".

בחודש אפריל הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד 27 בכירים בטלגראס, שנעצרו חודש לפני כן. על פי כתבי האישום, הרשת כללה עשרות מנהלים שפעלו תחת סילבר, וחולקו לענפים בתחומי אחריות מוגדרים: כספים, גידול, אבטחה, סמים פסיכדליים, יחסי ציבור ועוד. מיוחסות להם בין היתר עבירות של מכירת סמים, תיווך בעסקאות סמים, חברות בארגון פשיעה, הלבנת הון בהיקפים גדולים ועוד. סילבר נעצר באוקראינה וכעת הוא ממתין להסגרתו לישראל.

לקריאה נוספת בנושא
"פוגעים ביכולת הנאשמים להתגונן": העליון נגד הפרקליטות בפרשת טלגראס
"עודדו מכירה לקטינים": כתבי אישום נגד 27 מעורבים בפרשת טלגראס
מעצר החשודים בפרשת הטלגראס הוארך: "מארגוני הפשע הגדולים שנתפסו"

עמוס דב סילבר. אמיל סלמן, הארץ
"מתפרנס מאנשים טובים". סילבר/הארץ, אמיל סלמן

סילבר לא הכחיש כמעט דבר ממה שהטיחו בו בחוקרים. הוא סיפר, כפי שמאוחר יותר יאמתו אנשים אחרים בארגון, שרק בחודשים האחרונים שלפני מעצרו החל לקבל משכורת בגובה כמה עשרות אלפי דולרים בחודש, ששולמה בביטקוין. לפני זה, אמר, נהג לבקש כסף כל אימת שנזדקק לו מגזבר הארגון, שכינויו גל.

מייסד טלגראס לא היסס לספר לחוקרים על בעלי התפקידים בארגון. עם זאת, לפחות בשלב ההוא סירב לחבר בין כינויים לזהויות בעולם האמיתי. כשהציגו לו את הכינויים של חברי הארגון, סילבר סיפר על אחד מהם שהוא "אחלה בחור, מנהל, זהב". על אחר אמר: "מנהל קבוצה של חולים ובעלי רישיון (לאספקת קנביס רפואי - ד"ד) וגם מרכז את הענף החברתי שלנו - מוזיקה, משחקים וכאלה. גם זהב. עזר לכל כך הרבה חולים". המערכת כה גדולה, שסילבר לא מכיר את תפקידו של כל אחד לפרטי פרטים. "יש לנו 200 מנהלים, אתה לא תצפה ממנכ"ל להכיר את כולם", אמר לחוקר.

חשיםת וואלה! NEWS

הזמנה לחתונה שנגמרה במעצר: ההקלטה שהפילה את מייסד טלגראס

לכתבה המלאה
פרשת הטלגרס, משה עמר 30 מטבריה, 12 במרץ 2019. יואב איתיאל
לא היסס לספר על בעלי התפקידים בארגון. אחד החשודים בבית המשפט/יואב איתיאל

לגבי אחד משמות המשתמש, השיב סילבר כי מדובר בעורך דין ש"עוזר לנו משפטית. מייעץ. הוא לא מקבל שכר, השכר שלו הוא שאם יש תיקים אז הוא לוקח אותם. הוא לא חלק מההנהלה של טלגראס". מי שכן קיבל שכר קבוע הם המתכנתים. לדברי המייסד היו כעשרה כאלה שהשתכרו כ-10-15 אלף שקלים לחודש.

נושא הקטינים, שהיה אחת מנקודות המחלוקת העיקריות בין בכירי טלגראס, עלה גם הוא באותה חקירה ראשונית. לדברי סילבר, היו סוחרים שמוכרים לקטינים, והיו ברשת גם סוחרים קטינים. "אני מסתכל עליהם כעל יזמים צעירים בשוק מאוד מורכב", אמר, אך הוסיף כי המדיניות היא לא להכניס קטינים לקבוצות שעוסקות בסמים פסיכודליים.

אין ספק כי מדובר על אחת מהחקירות המשמעותיות שבצעה יחידת הסייבר של להב 443, שהניבה מאות קלסרים ועשרות אלפי דפי חקירה ויוצרת מארג ראיות צפוף מאוד כלפי כלל הנאשמים, החל מהזוטרים ביותר, המשך בשלושת השליחים שהיוו לכאורה פונקציה משמעותית ביותר במערכת וכלה כמובן בבכירים, להם יוחד כתב אישום נפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully