וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר החשודים בפרשת הטלגראס הוארך: "מארגוני הפשע הגדולים שנתפסו"

בית המשפט האריך את מעצרם של 19 מתוך 42 הישראלים החשודים בהפעלת הקבוצה, המשמשת למכירת סמים באפליקציית טלגרם. בין העצורים - א"ח, ששמו נקשר בפרשת תאיר ראדה. מנהל הרשת יוסגר לישראל. השופט: "לא אתר אינטרנט - אלא ארגון פשיעה"

צילום: דוברות משטרה', עריכה: ניר חן

ארגון הפשיעה שנחשף בטלגראס - כל הפרטים

- 42 עצורים בהם מנהל טלגראס ובעלי תפקידים בכירים נוספים בחברה נעצרו
- החשד: ניהלו ומימנו ארגון פשיעה בינלאומי לסחר בסמים דרך טלגראס
- מפעיל הרשת החברתית נעצר באוקראינה ויוסגר לישראל בקרוב
-בין החשודים - א"ח, שבת זוגו לשעבר נחקרה בפרשת הרצח של תאיר ראדה
- כעשרת אלפים סוחרים בזהות בדויה פעלו בארה"ב, גרמניה ואוקראינה
- החקירה הסמויה נוהלה במשך שנה וחצי בשיתוף שב"כ אוקראינה

אחרי מעצרם של 42 החשודים בפרשת הטלגראס, בית משפט השלום בראשון לציון נראה אתמול(שלישי) כיעד מבוצר, עם נוכחותם של עשרות רבות מבלשי יחידת להב 433 בדיונים להארכת מעצרם. במקביל, יימשכו היום דיונים להארכת מעצרם של 11 מהחשודים.

בינתיים האריך בית המשפט את מעצרם של 19 מהחשודים, אחרי שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם ב-15 ימים. מעצרם של שלושה מהם הוארך בחמישה ימים, מעצרם של שמונה חשודים בשמונה ימים ומעצרם של שמונה נוספים הוארך ב-12 ימים. השופט גיא אבנון אמר בפתח הדיון כי מדובר ב"הטענה היא שהם לא ניהלו אתר אינטרנט, אלא ארגון פשיעה גדול, שפעל בין היתר באינטרנט. ארגון פשיעה מהגדולים שנתפסו כאן בישראל, אם לא הגדול ביותר שנתפס אי פעם".

לקריאה נוספת:
"ארגון פשיעה שיטתי": המשטרה עצרה עשרות מנהלי טלגראס

תפיסת ראשי טלגראס. יח"צ,
תפיסת ראשי טלגראס/יח"צ

בין העצורים שהוארך מעצרם נמנה א"ח, ששמו נקשר בתיק הרצח של תאיר ראדה. הוא בן זוגה לשעבר של א"ק, שנחקרה בעבר באזהרה במסגרת פרשת הרצח של הנערה בת ה-13 וחצי בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של א"ח עד יום רביעי הבא. חוקר המשטרה אמר בדיון הארכת מעצר כי פעילותו כללה את הפצת הסם ו"בלעדיו - הפעילות לא הייתה מתבצעת. הוא היה אחד הבכירים בארגון הפשיעה, גם בימים האחרונים הוא היה פעיל בו".

בנוסף אליו, השופט אבנון הורה להאריך ב-13 ימים את מעצרו של בראל לוי, סגן מנהל האפליקציה, וקבע כי "המסוכנות העולה מהחשוד היא רבה ביותר. אם יש מקרה ראוי ומוצדק לקבל את בקשת המעצר במלואה - הרי זה המקרה". בין החשודים הנוספים ששמם הותר לפרסום - משה עמר, סטודנט למדעי המחשב בן 30 מטבריה ללא עבר פלילי, וולדימיר יבסטטרנקו, מהנדס בחברת הייטק שנתפס בכמה עסקאות מכירת סם מסוג LSD.

החשד: מכירת סמים בשווי מאות מיליוני שקלים

שוטרי משטרת ישראל וחוקרי רשות המסים עצרו הבוקר את החשודים, בהם ראש ארגון הפשיעה שנעצר באוקראינה, אליה הגיע לביקור מארצות הברית, עמוס דב סילבר, שיוסגר לישראל. בנוסף אליו, נעצרו גם שלושת סגניו ומנהלים בדרגים בכירים.

קבוצת הטלגראס משמשת כפלטפורמה למכירת סמים מסוכנים באפליקציית העברת המסרים טלגרם. ברשת חברים עשרות מנהלים במדרגי בכירות שונים, אלפי סוחרים ועשרות אלפי משתמשים. החשד הוא כי במסגרת פעילות הארגון בישראל נמכרו סמים בשווי מאות מיליוני שקלים ובמשקל כולל של עשרות טונות. על פי הראיות עלו חשדות לעבירות של ניהול ומימון ארגון פשיעה, סחר בסמים, הלבנת הון, עבירות מס וכן עבירות נוספות.

החשוד בפרשת הטלגראס בעת הארכת מעצרו, מחוזי נצרת 12 במרץ 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
אחד החשודים בבית משפט השלום בנצרת, היום/אתר רשמי, יואב איתיאל

חברי הארגון אשר פעלו באנונימיות באפליקציה, באמצעותה נוהלו עשרות קבוצות וערוצי תקשורת אשר שימשו זירה לסחר, תיאום וניהול של כלל פעילות הארגון. מדובר כיום באחת התשתיות המשמעותיות והמרכזיות לסחר בסמים מסוכנים בישראל וחברים בה עשרות חברי הנהלה במדרגי בכירות שונים, אלפי סוחרים ועשרות אלפי משתמשים. כ-10 אלף סוחרים בעולם ובישראל סיפקו סמים למיליוני צרכני סמים באמצעות טלגראס העולמי.

לפי הודעת המשטרה, העצורים חשודים ב"מעורבות בעבירות ניהול ומימון ארגון פשיעה, מסחר והספקה של סמים מסוכנים במסגרת ארגון פשיעה, תיווך בעסקי סמים מסוכנים במסגרת ארגון פשיעה, שיבוש מהלכי משפט במסגרת ארגון פשיעה, קשירת קשר לפשע במסגרת ארגון פשיעה, ביצוע עבירות מס וכן עבירות נוספות". עוד הוסיפה המשטרה כי "הם נהנו מאנונימיות ועכשיו הסרנו אותה".

הדיון בהארכת מעצר החשודים:

צילום: יואב איתיאל

לטענת המשטרה, חברי הרשת פעלו כארגון פשיעה לכל דבר ועניין, באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה ארוכה, כשהם מצליחים לסחור בסמים מסוכנים מסוגים שונים בהם: קוקאין, MDMA, אקסטזי בנוסף לכמויות עצומות של חשיש ומריחואנה, כשלכל חבר בארגון תפקיד ייחודי וברור שנועד לקדם ולאפשר את פעילות הארגון, להגדיל את היקפי הסחר, להעניק שירות למשתמשים ולהגדיל את ההכנסה הכספית ובכך להגדיל את השכר אותו הוא מקבל בעבור פעילותו. השכר לעובדי ומנהלי הארגון הועבר במזומן, בביטקוין או בסמים, תוך הסוואת מקור הכספים. על פי המידע שבידי החוקרים, הסמים המסוכנים סופקו באמצעות פלטפורמת טלגראס גם לקטינים.

(עדכון ראשון: 16:08, 12/03/19)

עמוס דב סילבר. אמיל סלמן, הארץ
יוסגר לישראל בתום חקירתו באוקראינה. דב סילבר/הארץ, אמיל סלמן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזמנת סמים בטלגראס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully