וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הדחת אמי פלמור: מועמד השר אוחנה מונה למנכ"ל משרד המשפטים

18.8.2019 / 11:25

עו"ד ואלוף-משנה במיל' אופיר כהן נבחר פה אחד למנכ"ל המשרד, אך אין ערובה שהשר הבא ישאיר אותו בתפקידו. הוא מתמחה בדיני נדל"ן, מקרקעין ומיסוי מוניציפאלי ונמנה על מייסדי עמותת משרתי המילואים. אוחנה בירך: "הוא בעל כישורים מגוונים ויש לי אמון מלא בו וביכולותיו"

צילום: חדשות 13, עריכה: ניב מעוז

הוועדה למינויים בכירים אישרה פה אחד למנות את אופיר כהן, עו"ד ואלוף משנה במילואים, למנכ"ל משרד המשפטים. כהן, שהיה מועמדו של שר המשפטים אמיר אוחנה, יחליף בתפקיד את אמי פלמור, שכיהנה תחת שרות המשפטים ציפי לבני ואיילת שקד ועזבה לבקשת השר הנכנס. הוא יכהן בתפקיד כשלושה חודשים, אך במקרה שאוחנה לא יישאר במשרד המשפטים לאחר הבחירות, אין ערובה שהשר הבא ישאירו בתפקיד.

בהודעה שפרסם היום (ראשון) אוחנה נכתב כי כהן, בן 43 ואב לשלושה, הוא עו"ד במקצועו המתמחה בדיני נדל"ן, מקרקעין ומיסוי מוניציפאלי. "הוא נמנה על מייסדי וראשי עמותת משרתי המילואים, בה הוביל וקידם תהליכי חקיקה ותיקון תקנות מול בכירים בשירות הציבורי, נבחרי ציבור ובוועדות הכנסת השונות", נכתב. עוד נמסר כי כהן משרת במילואים כמפקד נפה בפיקוד העורף, "ובמסגרת תפקידו הוא אחראי על מספר גדודים ויחידות, המונים כ-1,500 חיילים ולהם ממשק ישיר עם הרשויות המקומיות בשגרה ובחירום. בעברו שימש כמפקד פלוגה ומפקד גדוד חי"ר".

אל"מ (במיל') עו"ד אופיר כהן, מנכ"ל משרד המשפטים הנכנס. גיא קרן,
יכהן בתפקיד שלושה חודשים. עו"ד כהן/גיא קרן

שר המשפטים בירך על אישורו של כהן בידי הוועדה. "אופיר מוכר לי כבר כמעט 20 שנה ויש לי אמון מלא בו וביכולותיו", אמר. "הוא בעל כישורים מגוונים, ידע רב וניסיון ניהולי שהמערכת הציבורית בכלל ומשרד המשפטים בפרט יתברכו בו. לאורך תפקידיו השונים במגזר הפרטי ובמערך המילואים הוא זכה להערכה רבה ממנהליו, עובדיו, מפקדיו ופקודיו. אין לי ספק כי המסירות, היסודיות והערכיות בה ביצע את תפקידיו תסייענה לו בכהונתו כמנכ"ל משרד המשפטים".

בין ההמלצות שהוגשו לוועדה ניתן למצוא את ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, ואת מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי - שיניהם התוודעו אל כהן בשירות המילואים שלו. בנוסף, מנכ"ל לשכת עורכי הדין לשעבר גיל סולומון כתב עליו: "אופיר מהווה נכס יקר למערך המילואים של צה"ל, בעל יכולות פיקודיות וניהוליות יוצאות דופן, מסוגל לטפל בבעיות מורכבות באסטרטגיה נכונה וביטחון רב וכן ניחן בתכונות הנחוצות להובלת תהליכים מורכבים".

עוד בוואלה!

בתום חיפושים: נמצאה גופתה של איה נעאמנה שנעדרה באתיופיה

לכתבה המלאה
שר המשפטים, אמיר אוחנה ומנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור. שלומי גבאי
מינוי מועמד השר אושר. אוחנה ופלמור/שלומי גבאי

בחודש שעבר, עת נודע על כוונתו של אוחנה למנות את כהן, הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ, בה טענה כי לכהן אין את הניסיון הדרוש כדי לכהן כמנכ"ל משרד המשפטים, וכי הוא "אינו משפטן בכיר או בעל שם". בתגובתו לעתירה הדגיש השר את ניסיונו הפיקודי של כהן ואת ניסיונו הניהולי במגזר הפרטי. בין היתר, היה כהן בעבר מנכ"ל חברת 'אשד נכסים', שעוסקת במתן שירותים לרשויות המקומיות וחברות בנייה".

בנוסף צורף לתגובה מכתב ששלח אוחנה לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בו ציין: "לא הצלחתי לאתר מבין עובדי המשרד עובד מדינה בכיר שישמש כממלא מקום המנכ"ל, ואשר שוררת בינינו רמת האמון הנדרשת לתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully