וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אמיר אוחנה הדיח את מנכ"לית משרד המשפטים

אחרי וחמש שנים וחצי בתפקיד, תפרוש אמי פלמור מתפקידה כמנכ"לית המשרד על פי בקשתו של שר המשפטים. "אני מאחלת הצלחה רבה לשר אוחנה ולמחליפי", היא מסרה. אוחנה: "מאחל לאמי הצלחה רבה בכל נתיב בו תבחר ללכת"

עריכה: ניר חן

שר המשפטים אמיר אוחנה הדיח היום (שלישי) את מנכ"לית משרדו אמי פלמור, בתום חמש שנים וחצי בתפקידה. היא תפרוש מתפקידה בימים הקרובים בסיכום עמו ועל פי בקשתו. "אני מבקשת להודות לשרות ציפי לבני ואיילת שקד על ההזדמנות, האמון והגיבוי שקיבלתי לנהל משרד מהחשובים והמשפיעים במדינה", אמרה פלמור. "אני נפרדת מהמשרד אחרי 23 שנים של עבודה מספקת, הן כפרקליטה פלילית, הן כמנהלת מחלקת החנינות, והן כמנהלת כללית. בשנים אלה נגעתי בנושאים רבים ורגישים, משפטיים, כלכליים, וחברתיים".

"אני פורשת מהתפקיד מלאת סיפוק, ומודה ל-5,000 עובדי המשרד ול-40 מנהלי היחידות, וכל מי שעבד לצידי במסירות ונאמנות לאורך השנים. אני מאחלת הצלחה רבה לשר אוחנה ולמחליפי, ואסייע בהעברה מסודרת של התפקיד", הוסיפה פלמור.

שר המשפטים, אמיר אוחנה ומנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור. שלומי גבאי
אוחנה לצד פלמור/שלומי גבאי

אוחנה אמר כי "אמי היא שליחת ציבור במובן המלא של המושג. במהלך תקופתה היא הייתה אמונה על תהליכים רבים וחשובים הן במשרד והן בצוותים בין-משרדיים, להם השלכות אורך ורוחב על פניה של החברה הישראלית כולה. אמי תרמה תרומה משמעותית לשירות הציבורי ולמשרד המשפטים, ועל כך אני מודה לה. אני מאחל לאמי הצלחה רבה בכל נתיב בו תבחר ללכת ולממש את יכולותיה וכישוריה הרבים".

אוחנה מונה בחודש שעבר לתפקיד שר המשפטים על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי פיטורי איילת שקד. אחרי בחירתו, עורר אוחנה סערה כשאמר ש"לא תמיד יש צורך לקיים את החלטות בג"ץ". לאחר מכן, בטקס קבלת הפנים בתפקיד, הוא הבהיר: "אינני מגיע בדחפור ולא בטנק. לא תהיינה בינינו מחלוקות על הצורך בבתי משפט חזקים, עצמאיים ובלתי תלויים לחלוטין. לא תהיינה בינינו מחלוקות על החשיבות בקיום פסקי דין".

פלמור מונתה עוד בימים בהם כיהנה ציפי לבני כשרת המשפטים, והושארה בתפקיד גם על ידי השרה איילת שקד. "אמי פלמור ניהלה את משרד המשפטים בתקופת כהונתי בצורה מקצועית ויעילה", אמרה היום שקד. "במהלך כהונתי, ביצענו פעולות נרחבות לשיפור השירות לאזרח בכל מחלקות המשרד, לשילוב ולקידום אוכלוסיות מוחלשות, ולקידום המשרד כמשרד שמטרתו לקדם צדק והוגנות. אמי היא משרתת ציבור מסורה, מקצועית ומצוינת, ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד בו תכהן, במגזר הציבורי ובכלל".

"שליחיו הציניים של נתניהו"

פיטוריה של פלמור עוררו זעם רעב במערכת הפוליטית, בין היתר בשל העובדה ששר המשפטים אוחנה מונה במסגרת ממשלת מעבר. "הנזקים שגורם שר משפטים זמני בממשלת מעבר, הם חסרי פרופורציה", אמרו בכחול לבן. פלמור היא שליחת ציבור מוערכת שפעלה ללא לאות לטובת אזרחי ישראל ולשמירה על הדמוקרטיה וערכי החוק. הדחתה דווקא בעיתוי זה, מוכיחה עד כמה ציניים שליחיו של נתניהו. נתניהו דואג רק לנתניהו, אנשיו דואגים לחסינותו ואנחנו דואגים לעתיד המדינה".

"ההדחה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור על ידי שר המשפטים הזמני אוחנה היא חריגה בוטה מסמכויות ממשלת המעבר", אמרה ח"כ מיכל רוזין (מרצ). "בייחוד כשמדובר בממשלת המעבר הארוכה בהיסטוריה. ההדחה מריחה רע מאוד, כאילו נועדה להבהיל כל עובד ציבור שלא מיישר קו עם רוח המפקד".

אמי פלמור מנכ"לית משרד המשפטים,פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
צמרת משרד המשפטים. איילת שקד, אמי פלמור, אביחי מנדלבליט ושי ניצן, חודש שעבר/ניב אהרונסון

עו"ד רויטל סויד (העבודה) אמרה כי מדובר ב''שחיתות שעוד נגלה את סיבותיה ושערורייה אדירה, רק כך ניתן להגדיר החלטה של שר משפטים זמני בממשלת מעבר שהחליט להדיח מנכ"לית מצוינת כאמי פלמור, ששירתה במקצועיות ובנאמנות את לבני ושקד, שתי שרות משני קצות הקשת הפוליטית''.

ממפלגת ישראל דמוקרטית נמסר כי ''ההדחה של אמי פלמור היא עוד מדרגה בדרך לפירוקה המוחלטת של המערכת הדמוקרטית. דמוקרטיה חייבת שומרי סף, פלמור היתה מהאיכותיות שבהן''.

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על הדחת פלמור כי "למרות שהממשלה המכהנת כיום היא ממשלת מעבר, שיכרון הכוח של השר אוחנה ככל הנראה גרם לו לשכוח את העובדה שהוא למעשה שר משפטים זמני ועל כן הוא מרשה לעצמו, כדרכו בקודש, לנסות לפגוע במערכת אכיפת החוק''. לדברי התנועה, ''מדובר בהתעלמות מוחלטת מהוראות היועץ המשפטי לממשלה בנושא''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully