וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי קרא לפעול לפירוק קרטל מחירי הטיסות לאומן: "נטל כלכלי"

23.7.2019 / 10:04

שר הפנים פנה לשר התחבורה בבקשה לפעול נגד מחירי הטיסות, במיוחד בערב ראש השנה. לדבריו, הסיבה לזינוק המחירים היא היעדר הסכם שמים פתוחים עם אוקראינה. "התופעה מתעצמת מידי שנה ומהווה נטל משמעותי לאלפי משפחות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: רענן פוגל

שר הפנים אריה דרעי פנה היום (שלישי) לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ואמר כי יש לפעול לפירוק קרטל מחירי הטיסות לאומן, שלדבריו מאמירים מדי שנה. במכתבו טען השר דרעי לסמוטריץ' שבעקבות היעדר הסכם שמים פתוחים בין ישראל לבין אוקראינה, בשונה מההסכמים שיש לישראל עם האיחוד האירופי, נוצר זינוק במחירי הטיסות, במיוחד בערב ראש השנה, כשעשרות אלפי חסידים פוקדים את קברו של רבי נחמן מברסלב.

"התופעה מתעצמת מידי שנה ומהווה נטל כלכלי משמעותי לאלפי משפחות ולפערים משמעותיים ליעדים אחרים באירופה", כתב השר דרעי. "אבקש לפעול בשיתוף רשות שדות התעופה ולפנות לצד האוקראיני בבקשה להחלת הסכם שמים פתוחים".

אריה דרעי, השקת קמפיין הבחירות - ש"ס, ירושלים , 22.07.2019. ראובן קסטרו
"התופעה מתעצמת מידי שנה". השר דרעי בפתיחת קמפיין הבחירות של ש"ס/ראובן קסטרו

המחאה נגד המחירים הגבוהים לכרטיסי הטיסה לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן מתחדשת מידי שנה, ומעורבים בה גורמים פוליטיים, ציבוריים ואזרחיים. עד כה אף אחד מהם לא הצליח להגביל את המחירים. אולם, השנה הצהירו חסידי ברסלב, מהזרם המרכזי במגזר החרדי שטס ליעד כי בכוונתם לקיים הפגנות מחוץ לנמל התעופה בן גוריון ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ במטרה להגביר את המודעות למאבקם. המחאה היא לאור הפער בין מחירי הטיסות במהלך השנה שנעים בין 200 ל-400 דולרים למחירים בערב החג שנעים בין 700 ל-1200 דולרים.

לקברו של רבי נחמן מגיעים מידי שנה בערב ראש השנה כ-50 אלף בני אדם, מרביתם מישראל, והשאר ממדינות אירופה, ארה"ב ויעדים נוספים בעולם. לרוב הם שוהים במקום שלושה עד 5 ימים ונפרדים מאלפי דולרים עבור החוויה הרוחנית. מעבר למחירי הטיסות הגבוהים, נפרדים הנוסעים גם ממאות דולרים עבור לינה, אוכל ושהות. במגזר החרדי מקווים כי השנה לא יווצרו בעיות נוספות בביקורת הגבולות בכניסה לאוקראינה לאור מקרים שאירעו בחודשים האחרונים בהם ישראלים רבים גורשו מהמדינה ללא סיבה מיוחדת.

דרעי: "לפיד, אתה תמצית היהירות וההתנשאות"

בתוך כך, פתח אתמול דרעי את קמפיין הבחירות של ש"ס ואמר כי ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) "נשאר אותו הדבר" וכי הם יעשו הכול כדי שלא יהיה בממשלה. שר האוצר לשעבר הגיב על כך מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלו וכתב לדרעי: "מודה, אריה, נשארתי אני. נלחם על הגיוס, על לימודי המתמטיקה והאנגלית, נגד כל כפייה דתית".

בתגובה, דרעי השיב בציוץ שבו נכתב: "לפיד, אתה תמצית היהירות וההתנשאות. את הנזקים שגרמת כשר אוצר לאוכלוסיות החלשות, לילדים ולקשישים, אנחנו עדיין ממשיכים לתקן ונעשה הכול כדי שלא תחזור לפגוע שוב".

לפיד השיב אף הוא: "כן אריה, אני לא השתנתי ואני ממשיך להילחם על עקרונותי, ואתה לא השתנת ואתה ממשיך לחטוף כתבי אישום על שחיתות".

לאחר תשובתו של לפיד, השר דרעי תקף מיידית בחזרה וצייץ בתגובה: "יהיר לפיד, יש לך מקורות בפרקליטות שאתה קובע שיש נגדי כתבי אישום או שזה עוד שקר אופייני? אתה לא רק יהיר ושקרן, אתה גם זגזגן. פעם הכרזת ש"תשקם אותי", אחר כך הודעת שאין לך שום בעיה לשבת איתי בממשלה ולאחר שקבלת ממני תשובה שלילית, חזרת לגדף. לא תהיה בממשלה הבאה. תפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully