וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח אורון ירדן: נדחתה בקשתו של צבי גור לשחרור מוקדם

ועדת השחרורים דחתה את בקשתו של גור, שבשנת 1980 הורשע ברצח הילד בן השמונה בסביון. הוא נידון ל-45 שנות מאסר ולפני שנתיים בית המשפט קיבל את הערעור נגד קיצור עונשו

בווידאו: ועדת השחרורים דנה בבבקשת השחרור המוקדם של צבי גור/צילום: שלומי גבאי, עריכה: נועה לוי

רצח אורון ירדן - עדכונים אחרונים:

  • ועדת השחרורים דחתה את בקשתו של צבי גור לשחרור מוקדם
  • גור הורשע ב-1980 בחטיפת ורצח הילד בן השמונה מסביון
  • לפני שנתיים אישרה הוועדה את שחרורו, אך בית המשפט קיבל את הערעור נגד ההחלטה

ועדת השחרורים דחתה היום (שני) את הבקשה של צבי גור, רוצח הילד אורון ירדן, לקיצור עונשו. סנגוריו של גור, עורכי הדין אייל אלון ודן כץ, ביקשו בחודש שעבר לדחות את הדיון בשנה, אך בסופו של דבר נערך דיון לגופה של הבקשה לקיצור העונש. לאחר יותר משש שעות של שמיעת טיעוני הצדדים, הודיעה הוועדה כי תמסור את החלטתה במועד מאוחר יותר.

גור חטף את ירדן כשהיה בן שמונה, במרכז היישוב סביון, ולאחר כשלושה ימים חנק אותו למוות. לאחר מותו של אורון, דרש כופר מהוריו בעבור שחרורו. הוא קיבל את הכסף והצליח להערים על בלשי המשטרה שארבו לו. אולם הוא לבסוף נתפס לאחר שעשה שימוש בשטרות המסומנים שקיבל.

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
צבי גור בבית המשפט ב-2010/עומר מירון

הוא הורשע ברצח, חטיפת קטין ממשמורת וסחיטה באיומים. ב-1980 נידון למאסר עולם, אך עונשו נקצב ל-45 שנים מתוכן ריצה כבר 39. בשנת 2017 אישרה הוועדה להעניק לגור שחרור מוקדם, אולם הפרקליטות ערערה על ההחלטה ובית המשפט המחוזי מרכז קיבל את הערעור וקבע כי רוצח הילד יישאר בכלא. הפרקליטות טענה אז כי "ועדת השחרורים לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירה ולנסיבות האכזריות יוצאות הדופן בהן בוצעה".

ליאורה ירדן, אחותו של אורון, אמרה לוואלה! NEWS החודש בעקבות הפרסום על הדיון בקיצור עונשו, כי "שום דבר לא יצליח להחזיר את הגלגל לאחור, אבל אם יש משהו שיקל עלינו המשפחה, ולו במעט, זה לדעת שהרוצח יישאר בכלא עד היום האחרון. חוטף הילדים והרוצח צבי גור קטע את חיינו ביום נורא אחד. חיים של אחי בן השמונה, חיים מאושרים של המשפחה שלי שנקטעו והוחלפו בחיים מלאים בעצב, דיכאון ופחד, והביאו לטלטלה עמוקה בקרב הציבור כולו".

אורון ירדן ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
אורון ירדן/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully