וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמלט ונעצר: מייסד טלגראס נחת בישראל לאחר שהוסגר מאוקראינה

עמוס דב סילבר נחת בנמל התעופה בן גוריון, אחרי שנעצר בקייב כשניסה להימלט לפני הסגרתו לישראל. עם נחיתתו, הועבר לחקירה ביחידת להב 433. סילבר חשוד בהקמת ארגון פשיעה, והוא עתיד לעמוד לדין בגין עבירות סמים, הלבנת הון ועבירות נוספות

ללא קרדיט

מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר, נחת הבוקר (ראשון) בישראל, לאחר שבית המשפט באוקראינה אישר את הסגרתו לשם העמדתו לדין בגין עבירות סמים, הלבנת הון ועבירות נוספות. עם נחיתתו, הועבר סילבר לחקירה ביחידת להב 433. בשעה 13:00 הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

בהודעה משותפת מטעם המשטרה ופרקליטות המדינה נכתב כי סילבר חשוד בהקמת ארגון טלגראס, "אשר פעל החל משנת 2017 ויצר פלטפורמה לסחר בסמים מסוגים שונים, לרבות קנאביס, MDMA וסמים פסיכדליים, וזאת באמצעות אפליקציית 'טלגרם'".עוד נמסר כי "ארגון זה פעל החל משלב מסוים כארגון פשיעה לכל דבר ועניין, שבראשו עמד סילבר. סילבר כיוון את פעילותו ופיקח עליה, במישרין ובעקיפין. באמצעות הפלטפורמה של 'טלגראס', אשר שימשה אלפי סוחרי סמים, נמכרו סמים בכמויות אדירות למשתמשים בישראל, לרבות לקטינים".

שירותי הביטחון באוקראינה הודיעו אתמול כי עצרו את סילבר באומן, כיממה לאחר שנמלט משדה התעופה בקייב לפני הסגרתו לישראל. בנוסף לכך, נעצרו גם שלושה מאנשי השירות החשודים בסיוע להימלטות.

מייסד טלגראס עמוס דב סילבר. מתוך פייסבוק, צילום מסך
נחת בישראל. סילבר/צילום מסך, מתוך פייסבוק

אתמול טענה גלי סילבר, אשתו של המייסד, כי בעת המעצר באומן כוחות הביטחון של אוקראינה פעלו באלימות כלפי בעלה. בחשבון הפייסבוק שלה כתבה כי "עמוס מוחזק במשרדי השירות החשאי האוקראיני בקייב. הם פיצצו אותו מכות והוא מלא בדם. הם לא נתנו לו להתקשר אליי, אך עורך הדין שלו עדכן אותי. הוא ביקש עזרה וסיפר שהם הרביצו לו. הם מתנקמים בו על הפדיחות שהם עשו".

גם עורך דינו, אורי קורב, מסר כי סילבר הוכה באלימות. "עמוס סילבר, אדם עדין ושוחר שלום, הוכה קשות על ידי שוטרי המשטרה החשאית באוקראינה בעת מעצרו", אמר אמש. "על פי הדיווח, נגרמו לו פגיעות רבות, חשד לשבר באף והוא מדמם בפניו. אנו רואים גם במשטרת ישראל אשר פועלת בשיתוף פעולה עם הרשויות האוקראיניות כאחראית לכל מעשה אלימות כנגד סילבר. נעשתה על ידנו פניה לשגרירות ארצות הברית שתסייע לסילבר שהינו אזרח המדינה. אנו מצפים ודורשים גם ממשרד החוץ הישראלי להתערב ולסייע לסילבר שהינו אזרח ישראלי. העובדה שסילבר חשוד, אינה מצדיקה שינהגו בו באלימות ויכו אותו כמו חיה".

בתוך כך, בטלגראס הפיצו הלילה את פרטי הטיסה של סילבר מאוקראינה לישראל וביקשו מהאנשים להגיע לדיון בעניינו. "למי שער עכשיו, התקשרו לגלי והודיעו שעמוס עלה הרגע על המטוס לישראל. טיסה LY 2656 של אלעל, נוחתת ב-4:30 טרמינל 3. תגיעו לדיון מחר", כתבו אנשי טלגראס.

עוד בוואלה!

איבדה קשר במהלך טיול: סטודנטית ישראלית בת 22 נעדרת באתיופיה

לכתבה המלאה
מייסד טלגראס עמוס דב סילבר לאחר שלטענתו הוכה באוקראינה על ידי המשטרה, 17 אוגוסט 2019. עיבוד תמונה
"ביקש עזרה וסיפר שהרביצו לו". ידיו של סילבר עם סימני אלימות, אמש/עיבוד תמונה

סילבר נעצר במרץ האחרון באוקראינה לבקשת מדינת ישראל. במקביל עצרה משטרת ישראל שותפים לעבירות ותפסה ראיות וחומרי מחשב. בהמשך הוגשו על ידי מחלקת סייבר בפרקליטות המדינה כתבי אישום נגד עשרות מנהלים ופעילים בארגון. כתבי האישום מייחסים לנאשמים תיווך לסחר בסמים מסוכנים בעשרות אלפי הזדמנויות, הדחת קטינים לסמים ולסחר בסמים, שיבוש הליכי משפט ועבירות נוספות. כמו כן, מיוחסת לדרג הבכיר בארגון עבירה של הלבנת הון בסך של כ-30 מיליון שקלים, כמו גם עבירות מס.

לקראת סוף מרץ הוגשה לרשויות אוקראינה בקשת ההסגרה של סילבר לישראל בכדי להעמידו לדין. ביום חמישי האחרון דחה בית המשפט העליון באוקראינה את ערעורו של סילבר והודיע כי הוא בר הסגרה לישראל. מבית המשפט הובא מייסד טלגראס ישירות לשדה התעופה כשהוא מלווה בשוטרים אוקראינים. סילבר עבר את הבידוק, והיה בשלב האחרון לפני הכניסה לשער העלייה למטוס, אך הצליח לחמוק ממלוויו. מבירור ראשוני עולה כי האזיק האלקטרוני, שהיה על רגלו בחודש האחרון מאז שוחרר למעצר בית הוסר כמה דקות קודם, כהכנה לעלייה למטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully