וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנמלט לפני הסגרתו: המשטרה באוקראינה עצרה את מייסד טלגראס

17.8.2019 / 11:59

שירותי הביטחון באוקראינה מסרו כי בנוסף לעמוס דב סילבר נעצרו שלושה מאנשי השירות שנחשדו בסיוע למייסד האפליקציה. סילבר נעצר בעיר אומן, והערב צפויה לצאת לאוקראינה משלחת של משטרת ישראל כדי לתאם את המשך הליך הסגרתו

ללא קרדיט

עצירת מייסד טלגראס | כל הפרטים

  • עמוס דב סילבר נעצר באומן 24 שעות לאחר שניסה להימלט
  • שלושה מאנשי השירות נעצרו גם כן וחשודים בסיוע לסילבר
  • בחודש שעבר שוחרר סילבר מהכלא באוקראינה והועבר למעצר בית
  • המשטרה עצרה אותו באפריל האחרון והגישה כתבי אישום נגד 27 מאנשיו

שירותי הביטחון באוקראינה הודיעו היום (שבת) כי עצרו את מייסד אפליקציית טלגראס עמוס דב סילבר, לאחר שנמלט אתמול לפני הסגרתו לישראל. על פי הודעה שפרסם שירות הביטחון באוקראינה, נעצרו שלושה מאנשי השירות שנחשדו בסיוע לסילבר.

ביום חמישי האחרון בשעות הערב דחה בית המשפט העליון באוקראינה את ערעורו של החשוד על ההחלטה להסגירו, והיערכות להסגרתו לישראל החלו באופן מיידי. החשוד הצליח להימלט ממלוויו האוקראינים בנמל התעופה.עם קבלת הדיווח על ההימלטות, החל נספח משטרת ישראל ברוסיה מהמחלקה לתיאום מבצעי (מת"מ) באגף החקירות והמודיעין, לעשות את דרכו למקום על מנת לסייע ולעקוב מקרוב אחר מבצע החיפושים.

עם הגעתו לאוקראינה, נערכה הערכת מצב מודיעינית משותפת והחלו פעולות לאיתור של החשוד. בעקבות הפעולות לאיתור של החשוד, עלה החשד כי הוא נמצא באומן, והוא אותר ונעצר בתוך זמן קצר. הערב צפויה לצאת לאוקראינה משלחת של שוטרי משטרת ישראל מאגף החקירות והמודיעין על מנת לתאם את המשך הפעילות ואת הליך ההסגרה.

מייסד טלגראס עמוס דב סילבר. מתוך פייסבוק, צילום מסך
סילבר/צילום מסך, מתוך פייסבוק

שלשום הובא סילבר מבית המשפט ישירות לשדה התעופה כשהוא מלווה בשוטרים אוקראינים. הוא עבר את הבידוק, והיה בשלב האחרון לפני הכניסה לשער העלייה למטוס - שם עבר את הבידוק לפני מלוויו. באותה נקודה הצליח לחמוק מהם. האזיק האלקטרוני, שהיה על רגלו בחודש האחרון מאז שוחרר למעצר בית, הוסר כמה דקות קודם לכן כהכנה לעלייה למטוס.

עו"ד אורי קורב, שמייצג את סילבר, סיפר על ההתפתחויות שהובילו לבריחתו. "סילבר נעצר שלשום על ידי גוף הנקרא 'השירות החשאי' באוקראינה ונלקח פיזית מהמרפאה בה היה מאושפז", תיאר. "עמוס הוכנס לרכב לעיני בא כוחו המקומי ומשטרת אוקראינה שנכחו אף הם במקום בשל חשדות לביצוע עבירה. לצערנו הרב, לא נמסר לנו לאן הוא נלקח ומה מצבו הרפואי. ככל שידוע לנו, הוא בידי המשטרה החשאית ואנו מקווים ששלום לו ובריאותו תקינה ושלא נגרם לו כל רע".

עוד הוסיף עורך הדין כי "סילבר הוא אדם ערכי ומוסרי אשר נאמן לאידיאולוגיה בה הוא מאמין - ולפיה יש לעזור לחולים ולחלשים בחברה ולהקל על סבלם. הטענה לפיה עמוס סילבר מנהל 'ארגון פשיעה' היא טענה מופרכת. ככל שיוסגר לישראל, סילבר יילחם בבית המשפט על הערכים בהם הוא מאמין ויוכיח את חפותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully