וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל אי ציות לרמזור: רוכב אופנוע נהרג בתאונת דרכים בצפון

עמראן גדבאן, תושב כפר בגליל בן 21, התנגש עם מכונית פרטית בצומת כאבול שבכביש 70. הוא פונה לבית החולים בנהריה כשהוא מורדם ומונשם ובהמשך נקבע מותו. נהג הרכב נפצע קל. המשטרה פתחה בחקירה

עמראן גדבאן בן 21 מהכפר אבו סנאן בגליל המערבי שנהרג בתאונת דרכים בצומת כאבול. 17 באוגוסט 2019. אתר רשמי
עמראן גדבאן בן 21 מהכפר אבו סנאן בגליל המערבי/אתר רשמי

עמראן גדבאן, רוכב אופנוע בן 21 מכפר אבו סנאן בגליל המערבי, נהרג הלילה (שבת) בתאונת דרכים בצומת כאבול שבכביש 70. במהלך התאונה, אירעה התנגשות בין האופנוע לבין מכונית פרטית בעקבות אי ציות לרמזור בצומת. הצעיר פונה על ידי צוות נט"ן אלזהראוי לחדר ההלם במרכז הרפואי לגליל שבנהריה כשהוא מורדם ומונשם, שם בהמשך נקבע מותו.

בנוסף אליו, בתאונה נפצע באורח קל נהג הרכב הפרטי שפונה אף הוא לבית החולים על ידי צוות מד"א. המשטרה הודיעה כי בוחני תאונות דרכים הגיעו לזירת האירוע, אספו את הממצאים ופתחו בחקירה.

התאונה הקטלנית מצטרפת למותו של רוכב אופנוע נוסף ביום חמישי האחרון, שהחליק בכביש 85 סמוך לצומת חנניה שבגליל. ההרוג, רס"מ מועאד גאנם מסג'ור, הוא שוטר בתחנת צפת בשנות ה-30 לחייו ובנו של פעיל מוכר בתנועה הציונית הדרוזית. בעת התאונה הוא היה בדרכו הביתה ממשמרת אחרונה באבטחת פסטיבל הכלייזמרים בעיר. צוות מד"א מצא אותו ללא סימני חיים וקבע את מותו במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התאונה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת שנת 2019 נהרגו 33 רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים לעומת 29 רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה-עליה של כ-10%. 207 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים, עליה חדה מאוד של 13% ביחס למספר ההרוגים בתאריך המקביל בשנה שעברה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר בתגובה לתאונת הדרכים כי "מספר ההרוגים השנה ממשיך לטפס ולעלות ועוד ועוד משפחות שכולות מצטרפות למשפחת השכול בכל שבוע. התאונה אירעה ככל הנראה בשל חצית צומת באור אדום. מדובר במעשה אנטי חברתי ואנטי מוסרי. אדם נכנס לצומת ופשוט מהמר על החיים של אדם אחר. צומת הוא אזור שבו הסכנה לתאונת דרכים הולכת וגוברת בשל קונפליקטים".

"המדינה חייבת למקד פעילות לצמצום התופעה המסוכנת באמצעות תוספת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות", אמר קיטה מנכ"ל העמותה. "אדם שידע כי קיים סיכוי גדול שיקבל קנס גבוה אם יחצה צומת באור אדום, הוא לא ימהר כל כך להמר על החיים של כולנו. מצלמות הרמזור הוכיחו את יעילותן בצמצום מספר הנפגעים בקרב מדינות מתקדמות רבות ולכן יש התקין מצלמות מצילות חיים באותם צמתים אדומים ומסוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully