וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לא שולל הפרדה באירועים: "ייתכנו נסיבות מיוחדות"

14.8.2019 / 10:10

היועמ"ש הודיע כי הוא תומך בהחלטת בית המשפט המחוזי בנצרת, לא לאפשר הפרדה כפויה באירוע לקהל חרדי בעפולה. בעמדתו הדגיש היועץ, כפי שנכתב גם בפסק הדין, כי ניתן לקיים אירוע בהפרדה - ככל שזו מתארגנת באופן וולנטרי על ידי באי האירוע

עריכה: תומר לוי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (רביעי) כי הוא תומך בהחלטת בית המשפט המחוזי בנצרת, שלא לאפשר הפרדה כפויה באירוע לקהל חרדי בעפולה. עם זאת, הדגיש היועץ כי ניתן לקיים אירוע בהפרדה - ככל שזו מתארגנת באופן וולנטרי על ידי באי האירוע - אך לא ניתן לכפות הפרדה על ידי העירייה או על ידי המארגנים. הבהרה זו נכתבה גם בפסק הדין המקורי.

מנדלבליט הגיש את עמדתו לבית המשפט לעניינים מינהליים בנצרת, שמקיים דיון בנושא ההופעה לקהל החרדי בפארק העירוני בעפולה. "במקום בו מתקיים אירוע המיועד לקהל החרדי", נכתב בעמדת היועמ"ש, "שמורה הזכות למשתתפים בו לשהות במקום בו חפץ ליבם ורצונם, וככל שתיווצר הפרדה וולונטרית וכזו בלבד, אשר איננה מוכוונת, לא יהא פגם בקיומו של האירוע במתכונת כזו המתקיימת במרחב הציבורי כאמור".

עוד נכתב בחוות הדעת כי "בהפרדה הוולונטרית, שאיננה נמנעת על פי פסק הדין, לא נפגעות אורחות חיי המעוניינים בהפרדה. יתר על כן, יש להניח כי מאחר שהאירוע מופנה לציבור החרדי, הלכה למעשה תקוים בו הפרדה לפחות אצל הרוב המכריע של המשתתפים, אלא שזו תיעשה מבחירה של המשתתפים".

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש הבוקר לביהמ"ש לעניינים מינהליים בנצרת את עמדתו בעניין הופעה המיועדת לקהל החרדי בפארק העירוני בעפולה. אלי אשכנזי
"המרחב הציבורי פתוח לכל ושוויוני". הדיון בביהמ"ש, הבוקר/אלי אשכנזי

בעמדת היועץ המשפטי הודגש, כי מהבחינה העקרונית, ייתכנו נסיבות מיוחדות בהן תוכל רשות מקומית לקיים אירוע בהפרדה עבור הציבור החרדי, אך השאלה הזו אינה דרושה להכרעה בשלב זה, לנוכח החלטת העיריה. "הרשות מצידה לא כופה פגיעה אקטיבית בשוויון והמרחב הציבורי נשאר כפי שהוא אמור להיות ככלל - מרחב פתוח לכל ושוויוני".

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, אמר בדיון כי הוא טעה כשהסכים לפשרה בפעם הקודמת. "לא הייתי בדיון והוטעיתי", הסביר. אלקבץ הוסיף כי "הציבור החרדי ביקש ממני הופעה אחת בקיץ בתוך האמפי פארק שהוא מתחם סגור בתוך הפארק העירוני. הציבור החרדי הוא חלק מהמרקם העירוני וניתן לאפשר להם קיום ארוע אחד. לא הכרתי את האיסור על הפרדה".

ראש העיר הוסיף כי רוב חברי מועצת העיר תומכים בקיום הארוע בהפרדה. "יש דרכים בהן ניתן לקיים את האירוע. בדיון יש נשים רבות שקולן לא נשמע, הן מבקשות שנקיים ארוע בהפרדה כדי שיוכלו להגיע להופעה. יש לקיים את האירוע בהפרדה ואם יש ספקות, יש לשמוע את הנשים".

עוד בוואלה!

הירי בחניון ברמלה: כתב אישום בגין רצח הוגש נגד ויקטור קטן

לכתבה המלאה

"פגיעה באורחות חייו של הציבור החרדי"

בעתירה, שהגישו לבית המשפט ח"כ משה ארבל ומפלגת ש"ס, נכתב כי "אורחות חייו של הציבור החרדי, אמונותיו הדתיות וההלכה הדתית המחייבת אותו מונעים ממנו את השתתפותו באירועי תרבות וזמרה המיועדים לציבור הרחב. קיום אירוע תרבות וזמרה בהפרדה הוא האפשרות היחידה של מיעוט זה ליהנות מאירועי תרבות כיתר הציבור".

עוד נטען כי ההחלטה של עיריית עפולה להיענות לעתירה ולהסכים לעמדת שדולת הנשים נגד האירוע הינה החלטה "לא סבירה שפוגעת בצורה לא מידתית בזכויות המיעוט החרדי ודינה להתבטל".

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש הבוקר לביהמ"ש לעניינים מינהליים בנצרת את עמדתו בעניין הופעה המיועדת לקהל החרדי בפארק העירוני בעפולה. אלי אשכנזי
"יש דרכים בהן ניתן לקיים את האירוע". הדיון בביהמ"ש, הבוקר/אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully