וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

23 שנים לאחר שהורשע: רוצח זוגתו ואמה יצא לחופשה ראשונה מהכלא

12.8.2019 / 10:59

ד"ר עמירם הוכברג, שהורשע ב-1999 ברצח אם בנו שלומית בלייכמן ואימה אידה, מרצה שני מאסרי עולם. רק ב-2006, עשור לאחר הרצח, הסכים לשחזר את המעשה ולחשוף בפני היכן הטמין את אחת הגופות, זאת לאחר שביום הרצח הצליח להימלט לשווייץ עם בנו. עם זאת, הגופה לא אותרה מעולם

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

ד"ר עמירם הוכברג, שהורשע לפני 23 שנה ברצח של אם בנו - שלומית בלייכמן, ואמה - אידה בלייכמן, יצא היום (שני) לחופשה ראשונה מכלא רימונים בשרון, בו הוא מרצה את מאסרו. הוכברג, ד"ר לפיזיקה, רצח את שני קורבנותיו ב-16 במאי 1996. עת יציאתו מהמתחם, שמר הוכברג על שתיקה וסירב לדבר עם עיתונאים.

גופתה של אידה נמצאה בביתה, ועליה ניכרו סימני ירי. ביום הרצח, הוכברג לקח את בנו, איתי, וטס איתו לשווייץ. הם שהו שם בזהות בדויה, בעוד שהבן לא ידע על גורלן של אמו וסבתו. לאחר כשלושה חודשים הצליח הבן לחייג לארץ - וכך איתרה משטרת ישראל את השניים והביאה אותם ארצה. הוכברג נידון ב-1999 לשני מאסרי עולם. במשך עשור, עד לשנת 2006, סירב הוכברג להודות במעשה ולחשוף את המיקום בו השליך את הגופה.

עמירם הוכברג יוצא לחופשה מהכלא, 12.08.2019. שלומי גבאי
הוכברג בצאתו מהכלא, היום/שלומי גבאי

על פי חלק מהדיווחים אז בכלי התקשורת, במשטרה העריכו שהוכברג החליט להודות במעשה כחלק ממאמציו להתפייס עם בנו, שהקשר ביניהם נותק מיד עם ההסגרה. לאורך הזמן טען בפני החוקרים בישראל כי שלומית עדיין בחיים, ושהוא לא רצח אותה.

רק ב-2006 הוא הודה ואף הסכים לשחזר את הרצח ולחשוף היכן השליך את גופתה של שלומית בלייכמן. עם זאת, גופתה לא נמצאה מעולם. ב-1999 גזר בית המשפט שני מאסרי עולם על הוכברג.

עוד בוואלה!

בשיא העונה: עיכובים בעשרות טיסות בנתב"ג בשל תקלה במערכת המיון

לכתבה המלאה
עמירם הוכברג יוצא לחופשה מהכלא, 12.08.2019. שלומי גבאי
הוכברג סמוך לכלא רימונים בשרון, היום/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully