וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בגוש עציון: צה"ל נערך להריסת בתי רוצחי דביר שורק ליד חברון

12.8.2019 / 7:48

הלוחמים הגיעו לכפר בית כחיל הסמוך לחברון על מנת למפות את בתיהם של שני המחבלים נסיר עסאפרה בן ה-24 וקאסם עסאפרה בן ה-30, החשודים בפיגוע הדקירה בגוש עציון לקראת בחינת אפשרות של הריסתם

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: תומר לוי

לוחמי צה"ל מיפו הלילה (שני) בכפר בית כחיל, סמוך לחברון, את בתיהם של שני המחבלים החשודים בביצוע פיגוע הדקירה בשבוע שעבר שבו נרצח חייל צה"ל, רב-טוראי דביר (יהודה) שורק. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבתים. השניים, פעיל חמאס נסיר עסאפרה בן ה-24, וקאסם עסאפרה בן ה-30, נעצרו בשנתם בשבת האחרונה, בתום מצוד שכלל אמצעים מודיעיניים ומבצעיים מתוחכמים של כוחות הביטחון.

משמר הגבול חשף אתמול את תיעוד רגעי מעצרם של שני החשודים במעורבות ברצח החייל דביר שורק שאירע ביום חמישי בגוש עציון. בתיעוד, שצולם במצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ בבתיהם של המחבלים, נראים הלוחמים פורצים למבנה בכפר בית כחיל ועורכים חיפוש בבתיהם עד למעצרם.

כוחות צה"ל מיפו בבית כחיל את בתי המחבלים החשודים ברצח דביר יהודה שורק. דובר צה"ל
הלוחמים, הלילה/דובר צה"ל

לאחר הפיגוע הוקפצו לוחמי הימ"מ לגזרת יהודה ושומרון כדי לקחת חלק בפעולות שננקטו מצד מערכת הביטחון לאיתור זהותם ומקום מחבואם של המחבלים. ככל שחלפו השעות התגבר המאמץ המודיעיני אותו הוביל שירות הביטחון הכללי (שב"כ) שהביא ביום שישי להערכה כי החשודים נמצאים במתחם ובו מספר בתים בכפר הפלסטיני בית כחיל שבאזור חברון.

על הכפר פשטו עשרות לוחמי הימ"מ שהתפצלו לכמה מוקדים, בהם על פי החשד נמצאים המחבלים. הלוחמים ביצעו סריקות בשני בתים במתחם הבנוי במהלכם אותרו מספר חשודים בהם שניים במעורבות בביצוע הפיגוע. שניים מהחשודים אותרו ונעצרו בשנתם על גג אחד המבנים.

עוד בוואלה!

הסערה בעפולה: "לא ייתכן שבארץ הקודש חרדים לא ייהנו מתרבות"

לכתבה המלאה
כוחות צה"ל מיפו בבית כחיל את בתי המחבלים החשודים ברצח דביר יהודה שורק. דובר צה"ל
הלוחמים, הלילה/דובר צה"ל

"אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים", אמר מוקדם יותר יואב שורק אביו של דביר "אנו שמחים שדביר לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט. העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".

בזה אחר זה הוצאו שני החשודים מביתם בכפר כחיל שבאזור חברון. מתיעוד המעצר שפורסם בכלי התקשורת הפלסטיניים, הם נראים מובלים על ידי לוחמי הכוחות, כשעיניהם מכוסות, אל תוך כלי הרכב הצבאיים. מיד בתום מעצרם - הם הועברו לחקירת שב"כ.

במסגרת המצוד, כוחות צה"ל עצרו בכפר בית כחיל גם שני חשודים נוספים: עכרמה עסאפרה, ואשתו אינאס, וכן הוחרם רכב. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כמאה פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון בכפר בית כחיל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

כוחות צה"ל מיפו בבית כחיל את בתי המחבלים החשודים ברצח דביר יהודה שורק. דובר צה"ל
הלוחמים, הלילה/דובר צה"ל

שורק נסע בערב יום רביעי לירושלים כדי לקנות מתנת סוף שנה לרב ישיבת ההסדר "אור תורה מחניים" בה למד, אולם מאז בני משפחתו לא הצליחו ליצור עמו קשר. בשעה 02:30 לפנות בוקר, לאחר סריקות של כוחות הביטחון, נמצאה גופתו של החייל כשהוא דקור למוות בין מגדל עוז לאפרת שבגוש עציון. מהחקירה עולה כי שורק עלה לרכב ונאבק עם רוצחיו לפני שנדקר למוות סמוך לשער הישיבה בה למד. עם זאת, נשללה אפשרות כי המחבלים ניסו לחטוף את החייל.

כ-1,500 בני אדם ליוו למנוחות ביום חמישי את שורק, שנטמן בבית העלמין האזרחי בעפרה. האב יואב ספד לו בדמעות: "בעוד ימים אחדים היינו אמורים לחגוג לך 19 ואני חושב על 19 השנים הללו ולא יכול שלא לחייך. לעתים קרובות עמדתי והתבוננתי בך מהצד בפליאה, הייתה לך אישיות כל כך מיוחדת. המתנה שלך יצרה אור וטוב בתוך המשפחה ומחוצה לה. אנו ננסה להוסיף אור וטוב ולהתחזק למרות הכאב".

דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. אתר רשמי
דביר שורק/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully