וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיקוח של המשטרה והאויבים בעולם התחתון: פרטים חדשים על הרצח במקסיקו

25.7.2019 / 16:18

בן סוטחי ואלון אזולאי, שני הישראלים שנורו למוות בבית הקפה מוכרים היטב למשטרה, שהמשיכה לעקוב אחריהם גם בעת ששהו בחו"ל. על פי ההערכה, הרקע לרצח הכפול איננו רומנטי, בניגוד לדיווחים בתקשורת המקומית. בין היתר הם הכירו את העבריין ארז אקרישבסקי שהוסגר לישראל

שני הישראלים שנרצחו בבית קפה במקסיקו סיטי שהו במדינה בתקופה האחרונה, והם מוכרים היטב למשטרה בישראל/עריכה: ליר שפיגלר

הרצח הכפול במקסיקו - פרטים חדשים:

  • שני הישראלים שנרצחו - מוכרים היטב למשטרה ומעורבים בסכסוכים רבים
  • הם הכירו את העבריין ארז אקרישבסקי, אך ככל הנראה אין קשר בין המקרים
  • הערכה: הרקע לרצח איננו בגידה של אחד מהם בבת זוגו, למרות הדיווחים

שני הישראלים שנרצחו הלילה (חמישי) בבית קפה במקסיקו סיטי שהו במדינה בתקופה האחרונה, והם מוכרים היטב למשטרה בישראל. אחד מהם שוחרר מבית הכלא בחודש פברואר האחרון. השניים, הנרצחים הם בן סוטחי ואלון אזולאי מעורבים בסכסוכים רבים בעולם הפשע הישראלי והם נחשבים ליעדים של המשטרה, שפיקחה עליהם גם בעת שהיו בחו"ל וידעה במה הם עוסקים.

רציחתם של השניים צפויה להשפיע על ארגוני הפשיעה בארץ ועל יחסי כוחות בקרב הארגונים. השניים מכירים היטב אחד את השני - וגם את ארז אקרישבסקי, עבריין שנמלט מהכלא בישראל בשנת 2001 והוסגר אתמול על ידי מקסיקו לישראל. עם זאת, על פי ההערכה בין רצח שני הישראלים לבין תהליך הסגרתו של אקרישבסקי.

אחד ההרוגים ההישראלים מאירוע הירי במקסיקו. אתר רשמי
אחד ההרוגים בירי בבית הקפה במקסיקו סיטי/אתר רשמי
בית הקפה במקסיקו סיטי בו נורו שני ההישראלים. אתר רשמי
הסועדים מסתתרים מתחת לשולחנות בית הקפה במקסיקו סיטי/אתר רשמי

בעוד שככל הנראה אין קשר בין המקרים, על פי החשד גם לא מדובר ברצח על רקע רומנטי, כפי שנטען בתקשורת המקומית. במקסיקו דווח כי החשודה - אספרנסה גוטיירס רוחאנו בת ה-33 - הייתה במערכת יחסים עם אחד מהם, והחליטה לנקום בו אחרי שגילתה שהוא בוגד בה. אולם, לשני הנרצחים אויבים רבים בקרב העבריינים בארץ.

החשודה, אספרנסה גוטיירס-רוחאנו בת ה-33, חבשה פאה בלונדינית והחליפה בגדים. להפתעת הסועדים, היא ירתה למוות מטווח קצר בבן זוגה לשעבר ובאדם נוסף שמת מפצעיו מאוחר יותר בבית החולים. על פי חקירה ראשונית, גוטיירס-רוחאנו רוקנה על החבר שחשדה שבגד בה את כל המחסנית של הנשק.

החשודה בירי בבית הקפה במקסיקו סיטי בו נורו שני ההישראלים. אתר רשמי
ניסתה להימלט. החשודה בירי שנעצרה, היום/אתר רשמי
הפאה של החשודה בירי ההישראלים בבית הקפה במקסיקו סיטי. אתר רשמי
הפאה שחבשה החשודה בעת הירי/אתר רשמי

גוטיירס-רוחאנו ניסתה להימלט, אך נלכדה בבניין על ידי אנשי הביטחון. על פי החשד, שני מעורבים נוספים היו אמורים לסייע לה להימלט והצליחו לברוח תוך כדי שירו על רכב משטרה שהגיע למקום. לפי העדויות, הגברים שסייעו לה במעשה נשאו נשקים ארוכים והמתינו לה ביציאה מהמסעדה. לפני שהספיקה להיכנס לרכב - השוטרים ירו ואלה נמלטו. היא נאלצה להימלט רגלית מהשוטרים, שירו בה, פצעו אותה ולקחו אותה למעצר. המשטרה מחפשת אחר אותם גברים שנמלטו ברכב.

לדברי הרשויות, לשני ההרוגים אשרת שהייה זמנית במדינה והיתר עבודה בה. בתמונה מבית הקפה, שנמצא במרכז הקניות בעיר, נראים הלקוחות מסתתרים מתחת לשולחנות. משרד החוץ אישר מוקדם יותר את מותם של שני הישראלים. ממלא מקום קונסול ישראל במקסיקו, אלי לוי, יצא למקום האירוע עם קבלת ההודעה על התקרית, ופעל מול הרשויות לבירור זהות הנפגעים הישראלים.

ארז אקרישבסקי במעצרו בבואנוס איירס 2004. AP
ארז אקרשיבסקי במעצרו בבואנוס איירס ב-2004/AP

אקרישבסקי, שכאמור הכיר את השניים, הורשע בניסיון רצח כפול של אב ובנו באזור שוק הכרמל בתל אביב, על רקע סכסוך כספי, ובעבירות נלוות של זיוף ונדון ל-21 שנה במצטבר. בעקבות ערעורו קוצר העונש ל-18 שנה. לאחר ריצוי חלקי של שלוש שנים יצא לחופשה מהכלא בת 48 שעות, במהלכה נמלט לחו"ל בתיעוד מזויף והוכרז "אסיר נמלט".

בשנת 2004, לאחר מאמצים ושיתופי פעולה מודיעיניים ומבצעיים בין משטרת ישראל לרשויות אכיפה בחו"ל, נתפס אקרישבסקי בארגנטינה בחברת דמויות עברייניות נוספות. תהליך ההסגרה לישראל החל, אקרישבסקי הוכרז בבית המשפט בארגנטינה כ"בר הסגרה", אולם הצליח להימלט בזמן ששהה במעצר בית. אתמול הודיעו משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר על הסגרתו וקליטתו בכלא ניצן שברמלה, הודות לפעילות נציגי המשטרה באינטרפול, בדרום אמריקה ובאירופה.

(עדכון ראשון: 14:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully