וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 18 שנה: אסיר שנשפט על רצח ונמלט מישראל הוסגר ממקסיקו

ב-1998 נשפט ארז אקרישבסקי ל-18 שנות מאסר בגין שני ניסיונות רצח וזיוף מסמכים. שנתיים לאחר מכן הוא נמלט מהארץ במהלך חופשה בת 48 שעות מהכלא. ב-2004 נעצר בארגנטינה אולם הצליח להימלט טרם הסגרתו לישראל

האסיר הנמלט הוסגר לישראל - כל הפרטים:

  • ארז אקרישבסקי שהורשע בגין שני ניסיונות רצח וזיוף מסמכים, נמלט ממאסר לפני כ-18 שנה
  • לאחר שהורשע ב-1998, אקרישבסקי הצליח להימלט ב-2001 בזמן ששהה בחופשה מהכלא
  • ב-2004 נתפס בארגנטינה, אולם הצליח להימלט מהמדינה במהלך תהליך הסגרתו
  • אקרישבסקי נקלט הלילה בכלא ניצן בישראל לאחר שהוסגר ע"י מקסיקו, טרם התקיים דיון בהארכת מעצרו
ארז אקרישבסקי במעצרו בבואנוס איירס 2004. AP
ארז אקרישבסקי במעצרו בבואנוס איירס ב-2004/AP

ארז אקרישבסקי, עבריין שנמלט מהכלא בישראל בשנת 2001 נקלט הלילה (רביעי) בכלא ניצן שברמלה, לאחר שהוסגר על ידי מקסיקו - כך הודיעו משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר. האסיר נשפט בשנת 1998 למאסר של 18 שנה בגין שני ניסיונות לרצח וזיוף מסמכים.

אקרישבסקי נעצר הודות לפעילות נציגי המשטרה באינטרפול, בדרום אמריקה ובאירופה. הוא הורשע בניסיון רצח כפול של אב ובנו באזור שוק הכרמל בתל אביב, על רקע סכסוך כספי ובעבירות נלוות של זיוף ונדון ל-21 שנה במצטבר. בעקבות ערעורו קוצר העונש ל-18 שנה. לאחר ריצוי חלקי של שלוש שנים יצא לחופשה מהכלא בת 48 שעות, במהלכה נמלט לחו"ל בתיעוד מזויף והוכרז 'אסיר נמלט'.

בשנת 2004, לאחר מאמצים ושיתופי פעולה מודיעיניים ומבצעיים בין משטרת ישראל לרשויות אכיפה בחו"ל, נתפס אקרישבסקי בארגנטינה בחברת דמויות עברייניות נוספות. תהליך ההסגרה לישראל החל, אקרישבסקי הוכרז בבית המשפט בארגנטינה כ'בר הסגרה', אולם הצליח להימלט בזמן ששהה במעצר בית.

כלא ניצן. אתר רשמי
כלא ניצן/אתר רשמי

הלילה נחת אקרישבסקי בישראל לאחר שנעצר במקסיקו עם תיעוד מזויף. במשטרת ישראל אמרו כי המעצר בוצע בסיוע ובשיתוף פעולה של אגף החקירות והמודיעין והאינטרפול, תוך מימוש יכולות תיאום ואכיפה בינלאומיים משמעותיים. מהמשטרה נמסר כי הסגרת אקרישבסקי "פעילות מורכבת ומקצועית זו נעשתה במסגרת הלחימה הנחושה של משטרת ישראל כנגד הפשיעה החמורה והמאורגנת, וכנגד פעילותם הפלילית בארץ ובעולם של עבריינים ישראלים".

"ההיבט הבינלאומי מהווה נדבך מרכזי בפעילות האכיפה של משטרת ישראל, לאור התעצמות הפשיעה הגלובלית והשלכותיה על מפת הפשיעה בישראל", הוסיפו במשטרה. "מיד עם נחיתתו של אקרישבסקי והשוטרים בנתב"ג, הוא הועבר לשירות בתי הסוהר להמשך ריצוי מאסרו". בהמשך יובא לדיון בהארכת מעצרו. "משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נגד תופעות פשיעה חמורה, תוך הפעלת כוחות משימה ואמצעים מיוחדים, בארץ ובכל רחבי העולם, על מנת לחשוף עבירות המסכנות את בטחון הציבור ופוגעות בשלומו ולהביא את מבצעי העבירה לדין".

מחוץ לביתו של תת ניצב אפרים ברכה, מודיעין. ראובן קסטרו
הוסגר הודות לפעילות נציגי המשטרה בחו"ל/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully