וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בהצתת הפעוטון בראש העין: אדיר רצון, בן 18 מקרני שומרון

הצעיר בעל עבר פלילי הכולל עבירות הצתה ורכוש. הוא עבר לפני מספר חודשים לראש העין ובחקירתו הכחיש קשר להצתת ביתה של המטפלת. סנגורו טען כי במהלך המעצר, הוא הוכה על ידי שוטרים ונגרמו לו חבלות. נבדקת האפשרות שרצון "נשכר" לביצוע ההצתה

צילום: תאגיד כאן, עריכה: נועה לוי

הצתת ביתה של המטפלת החשודה מראש העין - כל הפרטים

  • החשוד הוא אדיר רצון בן 18 תושב העיר, בעל עבירות של הצתה ורכוש
  • סנגורו טען שבחקירתו הוכה על ידי שוטרים ונגרמו לו חבלות, מח"ש עודכנה בתלונה
  • נבדקת האפשרות שרצון "נשכר" כדי להצית את הפעוטון
  • החשוד מכחיש כל קשר להצתת הבית ואולם מעצרו הוארך עד ליום ראשון

אדיר רצון הוא החשוד בהצתת ביתה של כרמל מעודה, המטפלת מראש העין שהואשמה בהתעללות ובתקיפת הילדים בפעוטון שניהלה, כך הותר הבוקר (שישי) לפרסום. רצון בן ה-18 עבר לפני מספר חודשים מקרני שומרון לראש העין. רצון הורשע בעבר ואף ריצה עונש מאסר לאחר שהצית מבנה. הוא בעל עבר פלילי הכולל עבירות הצתה ועבירות רכוש. עם זאת, הוא הכחיש בחקירתו כל קשר להצתת הבית. באחד מכלי התקשורת פורסם כי נבדקת האפשרות שרצון "נשכר" לביצוע ההצתה.

בתחילת השבוע הוארך מעצרו של רצון ונציג המשטרה הציג לשופטת אופיר כתבי-ריבלין את חומרי החקירה והחומר הסודי. סנגורו לשעבר של החשוד, עו"ד רועי לנג, שביקש לקיים דיון בדלתיים סגורות, טען כי במהלך המעצר הוא הוכה על ידי שוטרים ונגרמו לו חבלות. בתגובה, השופטת הורתה לעדכן את המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בתלונה על האלימות ואולם האריכה את מעצרו עד ליום ראשון הקרוב. כיום מיוצג החשוד רצון על ידי עורכת הדין שילה דורפמן.

לקריאה נוספת:
אביה של כרמל מעודה ביקש לפתוח מחדש את המעון, המדינה סירבה
קשרה, חבטה וחנקה: כתב אישום נגד המטפלת מראש העין
האש הוצתה בחצר - ובני המשפחה נמלטו: חקירת השריפה בגן בראש העין

החשוד בהצתת הדירה בראש העין. אתר רשמי
בעל עבר פלילי הכולל עבירות הצתה ורכוש. החשוד אדיר רצון/אתר רשמי

בדיון האחרון אתמול בהארכת מעצרו קיבלה השופטת אופיר כתבי-ריבלין את בקשת משפחתו של רצון והסנגורית להתיר את צו איסור הפרסום על פרטיו של החשוד בהצתה רק הבוקר, בשל העובדה שאמש התקיימה חתונת אחיו. "אין כוונה שהצתה תהפוך לשיחת היום בחתונה וצדדי ג' יפגעו מהתרת השם", נימקה את החלטתה.

חוקר המשטרה אמר במהלך אחת מהדיונים כי למשטרה יש סרטונים של ההצתה, שהתבצעה בין השעות 5:00-6:00. לדבריו, החשוד טרם עומת עם מה שיש בהם. הטלפון הנייד שלו אוכן בזירה. הוא סירב לציין האם בכוונתה של המשטרה לעצור חשודים נוספים. "יש לנו חשד איך הוצת המקום ואנחנו ממתינים לחוות דעת של המומחים. ישנן ראיות הקושרות את החשוד למיוחס לו", אמר.

בחקירת השריפה שפרצה בסוף השבוע שעבר עלה כי נמצאו שלושה מוקדים, כולם בחצר. בני משפחת המטפלת טענו כי השריפה נגרמה בגלל התקשורת וההסתה ברשת. גם שכניה של הגננת סיפרו כי ברשתות החברתיות פורסמו איומים וקריאות להצתת הבית.

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
נמצאו שלושה מוקדים, כולם בחצר. הפעוטון לאחר ההצתה/אבי כהן

כרמל מעודה הואשמה בתחילת השבוע בפגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה. נוסף לכך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא.

הגשת כתב אישום נגד כרמל מעודה המטפלת המתעללת מראש העין , בית משפט המחוזי בלוד, יולי 2019. דני מרון
הואשמה בפגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים שניהלה. כרמל מעודה בבית המשפט/דני מרון

פרסום תיעוד ההתעללות הוביל למחאת הורים נגד "אוזלת היד בטיפול מוסדות המדינה בהתעללות בפעוטות בגני הילדים", שהגיעה לשיאה בהפגנות ברחבי הארץ בהשתתפות אלפי אנשים. בין היתר, מאות אבות ואמהות הפגינו במרכז תל אביב, בירושלים, ביבנה ובראשון לציון וקראו קריאות נגד מעודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully