וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד בהצתת הגן: "הראיות קושרות אותו לעבירות"

7.7.2019 / 13:41

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך ב-4 ימים את מעצרו של הצעיר תושב השטחים החשוד בשריפת ביתה של הגננת מראש העין. במשטרה טוענים כי יש בידיה סרטונים המתעדים את ההצתה, אך הוא מכחיש את המיוחס לו. סנגורו: "הוא הוכה על ידי השוטרים". מוקדם יותר מעודה הואשמה בהתעללות

עריכה: ניר חן

ההתעללות בראש העין - עדכונים אחרונים:

  • בית משפט השלום בפתח תקווה האריך ב-4 ימים את מעצר הצעיר החשוד בהצתת ביתה של הגננת
  • החשוד: צעיר בן 18 בעל עבר פלילי, שריצה בעבר עונש מאס על הצתה
  • במשטרה חוקרים אם הוא פעל לבדו או נשלח על ידי גורם המקורב להורי ילדי הגן
  • כתב אישום הוגש נגד הגננת כרמל מעודה בגין 18 מקרי התעללות; ההורים יפגינו היום

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של הצעיר החשוד בהצתת ביתה של כרמל מעודה, הגננת מראש העין שהואשמה בהתעללות ובתקיפת הילדים בפעוטון שניהלה. חקירתו של הצעיר, תושב השטחים בן ה-18, נמשכה מאז שנעצר אתמול. החוקרים בודקים אם הוא פעל לבדו, או שנשלח וקיבל סיוע מגורם אחר, המקורב להורי ילדי הגן.

נציג המשטרה, שביקשה להאריך את המעצר בשמונה ימים, הציג לשופטת אופיר כתבי-ריבלין את חומרי החקירה והחומר הסודי. סנגורו של החשוד, שביקש לקיים דיון בדלתיים סגורות, טען כי במהלך המעצר הוא הוכה על ידי שוטרים ונגרמו לו חבלות. בתגובה, השופטת הורתה לעדכן את המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בתלונה על האלימות.

חוקר המשטרה אמר במהלך הדיון כי למשטרה יש סרטונים של ההצתה, שהתבצעה בין השעות 5:00-6:00. לדבריו, החשוד טרם עומת עם מה שיש בהם. הטלפון הנייד שלו אוכן בזירה. הוא סירב לציין האם בכוונתה של המשטרה לעצור חשודים נוספים. "יש לנו חשד איך הוצת המקום ואנחנו ממתינים לחוות דעת של המומחים. ישנן ראיות הקושרות את החשוד למיוחס לו", אמר.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
מעל מאה מקרי התעללות תועדו בראש העין; הגננת בחקירתה: "אני מפלצת"
"דקה והיינו עולים באש": שכני גן הילדים בראש העין התעוררו ללהבות
תפוח האדמה הלוהט שנזרק בין המשרדים: למה תחום המעונות לא מוסדר?

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
גן הילדים שהוצת אתמול/אבי כהן

בחקירת השריפה שפרצה אתמול בבית משפחת הגננת של הפעוטון "בייבי לאב" עלה כי נמצאו שלושה מוקדים, כולם בחצר. בני משפחת המטפלת טענו כי השריפה נגרמה בגלל התקשורת וההסתה ברשת. גם שכניה של הגננת סיפרו כי ברשתות החברתיות פורסמו איומים וקריאות להצתת הבית.

עו"ד רועי לנג שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הצעיר שחשוד בהצתה: "מדובר בצעיר שמכחיש את החשדות. בית המשפט לא נעתר לבקשת המשארה להאריך את מעצרו בשמונה ימים וקבע דיון המשך בעניינו ליום רביעי הקרוב. חשוב לציין כי בית המשפט קיבל את טענותינו לגבי הטיפול בטענות הצעיר כי הוכה על ידי השוטרים והעביר טת הטיפול למח"ש".

החשוד בהצתה הורשע בעבר ואף ריצה עונש מאסר לאחר שהצית מבנה. הוא בעל עבר פלילי הכולל עבירות הצתה ועבירות רכוש. עם זאת, הוא הכחיש בחקירתו בצח"מ שרון כל קשר להצתת הבית.

במשטרה סבורים כי יש בידיהם ראיות הקושרות את החשוד לזירה ובכלל זה צילומי מצלמות אבטחה ועדות של נהג מונית שהסיע אותו לזירה .המשטרה הצליחה לעלות על עקבות החשוד לאחר שורה של פעולות סיגנטיות ובכלל זה איסוף מצלמות במסלול.

פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות: האישום נגד הגננת

בתוך כך, הפרקליטות הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד מעודה בגין 18 מקרי התעללות ותקיפת כמה מהפעוטות והתינוקות. כתב האישום מייחס למעודה פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה.

נוסף על כך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא.

הגשת כתב אישום נגד כרמל מעודה המטפלת המתעללת מראש העין , בית משפט המחוזי בלוד, יולי 2019. דני מרון
מעודה בבית המשפט, היום/דני מרון

ראש עיריית ראש העין שלום בן משה אמר אתמול כי "האירועים האחרונים חריגים וחמורים ביותר. העיר שלנו חזקה, יש לנו קהילה טובה, ונתגבר על העניין. אלימות כלפי תינוקות היא חמורה ביותר ואין לה סליחה. חשוב לזכור את העניין. מנגד, לא פותרים בעיה של פשע בפשע. הקורבנות כאן הם ההורים הפעוטות. לא מתקבל על הדעת שיש תלונות כלפי ההורים". הוא קרא לשר החינוך "להפסיק להתייחס לתקופה של בין 0-3 כבייביסיטר. צריך לעשות חקיקה, אחרת זה לא ייפתר. היה נס גדול בגלל השריפה ואני מקווה שהדברים לא יחזרו ונטופל בזה ביד קשה".

פרסום תיעוד ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון, חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. היום תתרחב מחאת הורי הפעוטון ההפגנות יתקיימו ב-11 מוקדים שונים ברחבי הארץ תחת הכותרת "העם דורש די לאלימות". ההורים דורשים בין היתר את החמרת ענישה בתחום והרתעה, חיוב תנאי סף של המטפלות, חובת יציאה להכשרות, התקנת תקנות פיקוח והקטנת היחס בין מספר אנשי הצוות לילדים. יו"ר ועד הורי הגנים הארצי, אחז אגם, אמר אתמול כי "נסיבות השריפה עודן נחקרות על ידי המשטרה. בכל מקרה, על אף התסכול וחוסר האונים המובן מכורח הנסיבות, אלימות איננה הדרך לעשות צדק עבור ילדינו. ממשיכים כמתוכנן, בדרך דמוקרטית וצודקת".

(עדכון ראשון: 13:02)

החשוד בהצתת בית המטפלת בראש העין. אתר רשמי
החשוד בהצתת בית המטפלת בראש העין/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully