וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל מאה מקרי התעללות תועדו בראש העין; הגננת בחקירתה: "אני מפלצת"

במהלך חקירתה, הגננת כרמל מעודה בכתה וצחקה בו זמנית, תוך שהיא מעידה: "הייתי שטן לילדים". מהחקירה עולה כי כל אחת מהסייעות שעבדו בגן החזיקה מעמד ימים ספורים, ושורת מקרי התעללות נקלטו במצלמות. היום יוגש כתב האישום בפרשה. נתניהו על הצתת ביתה: לא נקבל אנרכיה

צילום: אבי כהן

חקירת ההתעללות בגן הילדים - כל הפרטים:

  • הפרקליטות תגיש הבוקר את כתב האישום נגד הגננת כרמל מעודה
  • ב-18 ימים תועדו במצלמות האבטחה יותר ממאה מקרי התעללות
  • הגננת לא סיפקה הסבר למעשיה בחקירתה: "אני מפלצת"
  • היום: מחאת ההורים תתקיים ב-11 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ
  • נתניהו על הצתת בית המטפלת: "מבין את המחאה, לא את האלימות"

חקירת ההתעלות בגן הילדים בראש העין העלתה כי נקלטו יותר ממאה מקרי התעללות, במהלך 18 ימי צילום, במצלמות האבטחה בגן "בייבי לאב" בראש העין. במהלך החקירה, חוקרי משטרת מרחב השרון הצליחו לפענח 30 ימי צילום שנשמרו במערכות ה-DVR שאליהן חוברו המצלמות, ואספו את אירועי האלימות. הבוקר (ראשון) צפויה פרקליטות מחוז מרכז להגיש את כתב האישום נגד הגננת כרמל מעודה בגין ההתעמרות בילדי הגן.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להצתת ביתה של המטפלת, ואמר כי הוא מבין את מחאת ההורים אך לא את האלימות, כלשונו. "יש שני חוקים שהולכים להיכנס לתוקף בספטמבר והחוקים האלה מאפשרים מצלמות ובקרה על הפעוטונים", הסביר. "אני מבין את מחאת ההורים אבל לא את האלימות. לא נקבל את שריפת הבית ולא חסימות צירים. זה אנרכיה ולא נקבל מצב שכזה".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
ההתעללות בראש העין: נעצר חשוד בהצתת ביתה של הגננת כרמל מעודה
האש הוצתה בחצר - ובני המשפחה נמלטו: חקירת השריפה בגן בראש העין
"דקה והיינו עולים באש": שכני גן הילדים בראש העין התעוררו ללהבות

המטפלת כרמל מעודה שעל פי החשד התעללה בפעוטות בפעוטון בראש העין על ידי מטפלת בת 25, 5.7.2019. באדיבות הורי הגן, אתר רשמי
הגננת כרמל מעודה לצד אחד הפעוטות/אתר רשמי, באדיבות הורי הגן

במהלך חקירתה, מעודה לא מסרה הסבר מניח את הדעת למעשיה. היא בכתה וצחקה בו זמנית בחדר החקירות, תוך שהיא מכנה את עצמה בכינויים כמו "אני מפלצת" ו"הייתי שטן לילדים", אך לא הסבירה את פשר מעשיה.

התעללות בפעוט בראש העין. צילום מסך
מתוך התיעוד במצלמות האבטחה/צילום מסך

מהחקירה עולה כי במהלך השנה החולפת מעודה החליפה שמונה סייעות, שכל אחת מהן החזיקה מעמד בין כמה ימים לכמה שבועות בלבד בעבודתה. להורים היא הסבירה בכל פעם כי הסייעת מוחלפת משום שלא עמדה בסטנדרטים המחמירים של הגן. האחרונה שבהן, שעבדה בגן במשך חודש, היא שהובילה לחשיפת הפרשה כשהתייצבה במשטרת ראש העין וסיפרה לחוקרים על הנעשה. לאחר שתפסו החוקרים את מצלמות האבטחה הם הבינו את גודל ההתעללות שעל פי החשד אירעה בגן.

חקירת ההצתה נמשכת, ההורים יפגינו

במקביל, חקירת הצעיר שנעצר אתמול בחשד שהצית את ביתה של מעודה בראש העין נמשכת גם בשעה זו. לקראת שעות הצהריים מתכוונת המשטרה להביאו לבית המשפט בפתח תקווה ולבקש את הארכת מעצרו. החוקרים בודקים האם הוא פעל לבדו, או שנשלח וקיבל סיוע מגורם אחר, המקורב להורי ילדי הגן.

בחקירת השריפה שפרצה הבוקר בבית המשפחה עלה כי נמצאו שלושה מוקדים, כולם בחצר. בני משפחת המטפלת טענו כי השריפה נגרמה בגלל התקשורת וההסתה ברשת. גם שכניה של הגננת סיפרו כי ברשתות החברתיות פורסמו איומים וקריאות להצתת הבית.

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
החקירה נמשכת. בית משפחתה של מעודה שעל פי החשד הוצת/אבי כהן

אתמול התאספו מאה אבות ואימהות מול כלא נווה תרצה שברמלה וקראו: "עם חבל משחקים - לא קושרים", "ילדינו לא הפקר", ו"לא לא ניתן למפלצת להשתחרר". אחת המפגינות שכבה עם פניה על הרצפה כשהיא קשורה, כדי להדגים את ההתעללות ואף את ההאכלה בכוח של הפעוטות. "מאחורי הקיר הזה יושבת מפלצת ענקית שהתעללה בילדים", אמרה אחת האימהות.

היום תתרחב המחאה והפגנות צפויות להתקיים ב-11 מוקדים שונים ברחבי הארץ תחת הכותרת "העם דורש די לאלימות". המוקדים בהם צפויה להתקיים המחאה: בתל אביב מול קריית הממשלה; בחיפה מול גן האם; בירושלים מול מעון ראש הממשלה בבלפור; בבאר שבע בבניין העירייה; בקריית גת בכיכר פז; מודיעין; צומת גולני; אופקים; אילת; יבנה ודימונה.

תיעוד ההתעללות בגן הילדים "בייבי לאב":

בווידאו: תיעוד ההתעללות בפעוטות בגן של כרמל/צילום: מצלמות אבטחה, דוברות המשטרה
הפגנת ההורים במחאה על הגננת שהכתה ילדים בגן בראש העין, כרמל מעודה, כלא נווה תרצה, 6 יולי 2019. אבי כהן, עיבוד תמונה
מחאת ההורים מול כלא נווה תרצה, אתמול/עיבוד תמונה, אבי כהן

מצפייה בסרטי האבטחה עלה כי הגננת נהגה להעמיד את הפעוטות דקות ארוכות כשפניהם מופנות אל הקיר, ולהאכיל אותם בקיא שפלטו. עוד עולה מתיעוד המצלמות כי היא אף קשרה את אחד הילדים בידיו לכיסא כשהן משוכות לאחור, תוך שהוא ממרר בבכי, עד אשר נופל מהכיסא לרצפה, וכן הכתה ילדים באמצעות מגבת ובידיים.

ראש עיריית ראש העין שלום בן משה קרא אתמול לשר החינוך "להפסיק להתייחס לתקופה של בין 0-3 כבייביסיטר. צריך לעשות חקיקה, אחרת זה לא ייפתר. היה נס גדול בגלל השריפה ואני מקווה שהדברים לא יחזרו ונטופל בזה ביד קשה".

(עדכון ראשון: 07:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully