וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דקה והיינו עולים באש": שכני גן הילדים בראש העין התעוררו ללהבות

תושבי השכונה קמו לקריאות "שריפה" ונאלצו להעיר את בני המשפחה ולעזוב את בתיהם. בימים האחרונים גועשת העיר בעקבות מעצר הגננת החשודה בהתעללות, ולדברי דיירי האזור איומי ההצתה הציפו את הרשתות החברתיות. "מה שעשו פה היום גרוע ממה שהמטפלת עשתה", אמרה אחת השכנות

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

הצתת גן הילדים בראש העין | כל הפרטים:

  • דליקה פרצה במבנה שבו נעצרה גננת בחשד להתעללות
  • מבנים סמוכים פונו; לא היו נפגעים באירוע
  • למקום הוזעק חוקר שריפות שבודק חשד להצתה
  • שכני הגן: ברשתות החברתיות איימו בהצתה
  • פרקליט המטפלת: נחצה קו אדום

"פתחתי את הדלת, הכול בער. תפסתי את שתי הנכדות ובחום אימים נמלטנו לרחובות" - כך שחזרה הבוקר (שבת) שירי מליחי, המתגוררת בקומה הראשונה במבנה גן הילדים "בייבי לאב" שעלה באש בראש העין. "בסביבות השעה חמש השכן העיר אותי בדפיקות וצעק 'שריפה'", סיפרה. "יצאתי עם שתי הילדות מתוך הלהבות. זה עניין של חצי דקה והיינו עולים פה באש".

מעצרה של הגננת כרמל מעודה בת ה-25 בחשד להתעללות בפעוטות הסעיר את ראש העין. "העיר גועשת הרבה זמן מאז שהתפוצץ הסיפור, זה מקום קטן", אמרה מליחי. "הכרנו את הבחורה הזאת, אנחנו שבועיים לא מתפקדות מזה. אמרתי לבת שלי שהמקרה מזעזע, ישפטו אותה. היא והמשפחה סיימו את החיים".

עם זאת, השכנה טענה כי ברשתות החברתיות איימו להצית את המקום. לדבריה, "מה שעשו פה היום גרוע ממה שהיא (הגננת) עשתה. יש פה בלוני גז ויש פה ילדים. כבר בחמש וחצי בבוקר אנשים כתבו ברשתות איזה יופי שנשרף הבית. לאן אנשים ירדו? אין שיקול דעת". עוד הוסיפה מליחי כי "מי שעשו את זה הם חוליגנים, אנרכיסטים, לא הורים. זה מישהו שלא קשור לאזור ולסביבה". בני משפחתה של המטפלת טענו הבוקר כי השריפה נגרמה בגלל התקשורת וההסתה ברשת.

לקריאה נוספת בנושא
האם לסייעת שהתלוננה על אלימות בפעוטון: "הצלת את הילדים ממוות"
תיעוד קשה לצפייה: המטפלת מראש העין קושרת את הפעוט ומאכילה בקיא
קשרה את הפעוט כדי להאכילו: ביהמ"ש דן במעצר גננת מראש העין

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
ברשתות החברתיות איימו להצית את המקום. מבנה הגן בראש העין, הבוקר/אבי כהן

גם איציק ששון, שכן נוסף, שמע על איומי ההצתה. "ביום חמישי כשהייתה את ההפגנה שמעתי איומים, והנה היום זה בא לביצוע". ביתו של ששון נפגע קשה והוא נמלט מהבית עם ילדיו. "הילדים נשארו ללא בגדים, אין לי לאיפה לקחת אותם. הרסו לנו את החיים, אני לא יכול להסביר את זה", אמר.

השכן ציין כי אינו יודע מי עומד מאחורי השריפה, אך טען כי פגיעה בילדים אחרים אינה מקובלת. "אני מבין את הכאב של ההורים, אבל יש פה משפחות שחיות עם ילדים בהיסטריה. מי שרוצה להפגין שיפגין, אבל לא ככה".

עינב, אמה של אחת הילדות שנפגעו ושכנה של הפעוטון, סיפרה כי "לילדה שלי היו סיוטים בלילה. היא מופיעה בסרטונים, זיהיתי אותה למרות שהיא מצונזרת. הייתי בתחנה נתתי עדות". היא אמרה שהתעוררה הבוקר מהשינה והריחה ריח שרוף. "אין לי תשובה מי עשה את זה, חצי מהמדינה כועסת על המצב".

"נחצה קו אדום"

עו"ד גיא עין צבי, שמייצג את מעודה מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי "אנו מבינים את הכעס והכאב של ההורים, אבל נחצה קו אדום. אנשים לקחו לידיהם את החוק, פעלו בבריונות וסיכנו חיי אדם. את המשפט כנגד כרמל יש לנהל בבית המשפט ולא בכיכר העיר. על משטרת ישראל לפעול באופן מיידי לעצור את האיומים והפגיעה במשפחה".

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
"מי שרוצה להפגין שיפגין, אבל לא ככה". כוחות הכיבוי בראש העין, הבוקר/אבי כהן

ביום חמישי הודיעה המשטרה כי היא צפויה להגיש כתב אישום נגד מעודה. מעצרה על ידי המשטרה הגיע בעקבות דיווח על חשדות להתעללות מצידה בילדי הגן בני שלושה חודשים עד שלוש.

במהלך החקירה איתרו החוקרים את תיעוד מצלמות האבטחה בגן, שתיעדו את הנעשה בגן בשעות הפעילות, ואת התנהלות החשודה מול הפעוטות. מצפייה בסרטי האבטחה עלה כי הגננת נהגה להעמיד את הפעוטות דקות ארוכות כשפניהם מופנות אל הקיר, ולהאכיל אותם בקיא שפלטו. עוד עולה מתיעוד המצלמות כי היא אף קשרה את אחד הילדים בידיו לכיסא כשהן משוכות לאחור, תוך שהוא ממרר בבכי, עד אשר נופל מהכיסא לרצפה, וכן הכתה ילדים באמצעות מגבת ובידיים.

(עדכון ראשון: 10:18)

המטפלת כרמל מעודה שעל פי החשד התעללה בפעוטות בפעוטון בראש העין על ידי מטפלת בת 25, 5.7.2019. באדיבות הורי הגן, אתר רשמי
צפויה לכתב אישום. מעודה/אתר רשמי, באדיבות הורי הגן
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully