וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האש הוצתה בחצר - ובני המשפחה נמלטו: חקירת השריפה בגן בראש העין

המשטרה החלה בחקירת השריפה שפרצה בבית משפחתה של כרמל מעודה, הגננת שנעצרה בחשד להתעללות בפעוטון שאותו ניהלה בביתה. גורם במשטרה מסר כי בני המשפחה נחלצו מהאש בזכות ערנות אחותה של החשודה. למרות התחזקות החשד להצתה, טרם נעצרו חשודים

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

הצתת גן הילדים בראש העין | כל הפרטים:

  • דליקה פרצה במבנה שבו נעצרה גננת בחשד להתעללות
  • מבנים סמוכים פונו; לא היו נפגעים באירוע
  • המשטרה חוקרת חשד להצתה, אך טרם נעצרו חשודים
  • שירותי הכבאות: נמצאו ממצאים שמחזקים החשד להצתה
  • פרקליט המטפלת: "נחצה קו אדום"

חקירת השריפה שפרצה היום (שבת) בבית משפחתה של כרמל מעודה, הגננת החשודה בהתעללות בראש העין, מעלה כי האש החלה בקומה הראשונה, שם הוצתו ככל הנראה חלקים מהחצר ואחזה מיד במבנה. מהחקירה עולה כי אחותה של מעודה הצילה את כל יושבי הבית, שכן ההורים והאחות גרים בקומה השניה של המבנה ובני משפחה נוספים גרים בקומה מעל. מטעם שירותי הכבאות נמסר כי בעקבות איסוף ממצאים מהזירה, בין היתר באמצעות כלב שהוכשר למטרה זו, התחזק החשד להצתה.

"האחות התעוררה לאחר שהבחינה בריח של עשן. היא העירה את הוריה והזעיקה את את כל בני המשפחה שגרים בחל העליון של הבית רגע לפני שהאש אחזה בקומות העליונות של המבנה", סיפר לוואלה! NEWS גורם במשטרה.

שכניה של הגננת סיפרו כי ברשתות החברתיות פורסמו איומים וקריאות להצתת הבית. במשטרה מציינים כי אמנם היו פרסומים להגיע למחות ליד בית הגננת, אולם לא נמצא כל קריאה לפגוע בבית או בבני המשפחה. לפי שעה לא נעצרו חשודים וחוקרי מרחב שרון וחוקרי מכבי האש ממשיכים בחקירת האירוע. בני משפחת המטפלת טענו הבוקר כי השריפה נגרמה בגלל התקשורת וההסתה ברשת.

לקריאה נוספת בנושא
חשד להצתה בראש העין: גן הילדים שבו נעצרה גננת בחשד להתעללות עלה באש
האם לסייעת שהתלוננה על אלימות בפעוטון: "הצלת את הילדים ממוות"
תיעוד קשה לצפייה: המטפלת מראש העין קושרת את הפעוט ומאכילה בקיא

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
טרם נעצרו חשודים. השריפה בראש העין, היום/אבי כהן

עורך הדין גיא עין צבי, שמייצג את מעודה מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי "אנו מבינים את הכעס והכאב של ההורים, אבל נחצה קו אדום. אנשים לקחו לידיהם את החוק, פעלו בבריונות וסיכנו חיי אדם. את המשפט כנגד כרמל יש לנהל בבית המשפט ולא בכיכר העיר. על משטרת ישראל לפעול באופן מיידי לעצור את האיומים והפגיעה במשפחה".

ביום חמישי הודיעה המשטרה כי היא צפויה להגיש כתב אישום נגד מעודה. מעצרה על ידי המשטרה הגיע בעקבות דיווח על חשדות להתעללות מצידה בילדי הגן בני שלושה חודשים עד שלוש.

תושבי העיר העידו כי המעצר הסעיר את ראש העין. "העיר גועשת הרבה זמן מאז שהתפוצץ הסיפור, זה מקום קטן", אמרה שירי מליחי, תושבת השכונה. "הכרנו את הבחורה הזאת, אנחנו שבועיים לא מתפקדות מזה. אמרתי לבת שלי שהמקרה מזעזע, ישפטו אותה. היא והמשפחה סיימו את החיים".

המטפלת כרמל מעודה שעל פי החשד התעללה בפעוטות בפעוטון בראש העין על ידי מטפלת בת 25, 5.7.2019. באדיבות הורי הגן, אתר רשמי
"את המשפט יש לנהל בבית המשפט ולא בכיכר העיר". מעודה/אתר רשמי, באדיבות הורי הגן

"מה שעשו פה היום גרוע ממה שהיא (הגננת) עשתה", אמרה מליחי. "יש פה בלוני גז ויש פה ילדים. כבר בחמש וחצי בבוקר אנשים כתבו ברשתות איזה יופי שנשרף הבית. לאן אנשים ירדו? אין שיקול דעת". עוד הוסיפה מליחי כי "מי שעשו את זה הם חוליגנים, אנרכיסטים, לא הורים. זה מישהו שלא קשור לאזור ולסביבה".

איציק ששון, שכן נוסף, ציין כי אינו יודע מי עומד מאחורי השריפה, אך טען כי פגיעה בילדים אחרים אינה מקובלת. "אני מבין את הכאב של ההורים, אבל יש פה משפחות שחיות עם ילדים בהיסטריה. מי שרוצה להפגין שיפגין, אבל לא ככה".

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
"מי שרוצה להפגין שיפגין, אבל לא ככה". ראש העין, הבוקר/אבי כהן

במהלך חקירת ההתעללות איתרו החוקרים את תיעוד מצלמות האבטחה בגן, שתיעדו את הנעשה בגן בשעות הפעילות, ואת התנהלות החשודה מול הפעוטות. מצפייה בסרטי האבטחה עלה כי הגננת נהגה להעמיד את הפעוטות דקות ארוכות כשפניהם מופנות אל הקיר, ולהאכיל אותם בקיא שפלטו. עוד עולה מתיעוד המצלמות כי היא אף קשרה את אחד הילדים בידיו לכיסא כשהן משוכות לאחור, תוך שהוא ממרר בבכי, עד אשר נופל מהכיסא לרצפה, וכן הכתה ילדים באמצעות מגבת ובידיים.

מחר: מחאת הורים ברחבי הארץ

בתוך כך, ב-11 מוקדים שונים ברחבי הארץ צפויה להתקיים מחר בערב תחת הכותרת "העם דורש די לאלימות". יו"ר ועד הורי הגנים הארצי, אחז אגם, אמר היום כי "נסיבות השריפה עודן נחקרות על ידי המשטרה. בכל מקרה, על אף התסכול וחוסר האונים המובן מכורח הנסיבות, אלימות איננה הדרך לעשות צדק עבור ילדינו. ממשיכים כמתוכנן, בדרך דמוקרטית וצודקת".

המוקדים בהם צפויה להתקיים המחאה: בתל אביב מול קריית הממשלה; בחיפה מול גן האם; בירושלים מול מעון ראש הממשלה בבלפור; בבאר שבע בבניין העירייה; בקריית גת בכיכר פז; מודיעין; צומת גולני; אופקים; אילת; יבנה; דימונה.

(עדכון ראשון: 13:38)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully