וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להצתה בראש העין: גן הילדים שבו נעצרה גננת בחשד להתעללות עלה באש

גן הילדים שבו נעצרה לפני כשבועיים הגננת כרמל מעודה בחשד להתעללות עלה באש, ואחת הקומות שבו נשרפה כליל. כמה בתים סמוכים פונו ללא נפגעים, ונבדק חשד להצתה. "לא יודעת מי עשה את זה, חצי מהמדינה כועסת", אמרה אחת האמהות. מצלמות האבטחה בגן תיעדו מכות וקשירות

צילום:אבי כהן, אור רביד, דוברות כבאות והצלה, עריכה: טל רזניק

הצתת גן הילדים בראש העין | כל הפרטים:

  • כוחות כיבוי הגיעו לסייע בדליקה שפרצה במבנה שבו נעצרה גננת בחשד להתעללות
  • מבנים סמוכים פונו; לא היו נפגעים באירוע
  • עו"ד משפחות הילדים: להורים אין קשר לשריפה
  • למקום הוזעק חוקר שריפות שבודק חשד להצתה
  • לפני כשבועיים נעצרה הגננת כרמל מעודה והיא צפויה לעמוד בפני כתב אישום

גן הילדים שבו נעצרה השבוע גננת בחשד להתעללות עלה הבוקר (שבת) באש. כמה בתים סמוכים פונו ללא נפגעים, ונבדק חשד להצתה. מכוחות הכיבוי נמסר כי מדובר בבית פרטי שבער, והכבאים פעלו למניעת התפשטות השריפה במקביל לפעולות הכיבוי, קומת הגלריה של הבית קרסה.

עינב, אמה של אחת הילדות שנפגעו ושכנה של הפעוטון, סיפרה כי "לילדה שלי היו סיוטים בלילה. היא מופיעה בסרטונים, זיהיתי אותה למרות שהיא מצונזרת. הייתי בתחנה נתתי עדות". היא אמרה שהתעוררה הבוקר מהשינה והריחה ריח שרוף. "אין לי תשובה מי עשה את זה, חצי מהמדינה כועסת על המצב".

עוד בנושא:
סערת ההתעללות בפעוטון בראש העין: "הילד שלי עבר שואה"
האם לסייעת שהתלוננה על אלימות בפעוטון: "הצלת את הילדים ממוות"

הצתת גן הילדים בראש העין. דוברות כב"ה
השריפה בראש העין, הבוקר/דוברות כב"ה

עורך דינם של משפחות הפעוטות שנפגעו, בנימין מלכא, טען הבוקר כי להורים אין קשר לשריפה. "מהיכרותי עם הורי הילדים, אני יכול לומר, בפה מלא ובלב שלם, כי מדובר באנשים נורמטיביים", ציין. "הם כעוסים ומזועזעים עקב הפשעים החמורים אשר בוצעו כלפי ילדיהם, כלפי פעוטות, אך אינם עבריינים ואין לי ספק שחקירה מעמיקה תוליד מסקנה כי להורי הילדים אין קשר לשריפה".


בני משפחתה של הגננת שנחשדת בהתעללות בפעוטות בפעוטון אמרו בלהט כי "הכול קרה בגלל התקשורת, ובגלל ההסתה ברשת".

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
"השריפה - בגלל ההסתה". אביה של הגננת/אבי כהן

איציק שגר בבית השכן שנפגע גם הוא מהאש אמר סיפר הבוקר כי "הבית נפגע קשה, הילדים נשארו ללא בגדים, אין לי איפה לקחת את הילדים. אני כועס ולא כואב לי על עצמי כמו שכואב לי על הילדים".

לדבריו, "ביום חמישי לא הייתי כשהייתה את ההפגנה ושמעתי איומים והנה היום זה בא לידי ביצוע, הרסו לנו את החיים, אני לא יכול להסביר את זה. מי שעשה את זה יגיד שמותר לו לרצוח את הילדים שלי כי פגעו לו בילדים. אני מבין את הכאב של ההורים אבל יש פה משפחות שחיות עם ילדים בהיסטריה. אני לא יודע בוודאות מי עשה את זה, מי שרוצה להפגין שיפגין אבל לא ככה".

מעיריית ראש העין נמסר כי צוותי חירום פועלים עם כוחות המשטרה והכיבוי במוקד השריפה. מנכ"ל העירייה, אילן הררי, אמר כי "העירייה הקפיצה כבר בשעות הבוקר המוקדמות צוותים של השירות הפסיכולוגי, ביחד עם עובדים סוציאליים והגורמים המקצועיים של העירייה על מנת לתת מענה לתושבי השכונה". הררי התייחס לאירועי הימים האחרונים והוסיף כי "עכשיו אנחנו במשימה להשיב את חיי השגרה לשכונה ואנחנו נבצע אותה".

גן הילדים שנשרף בראש העין. אבי כהן
"מבין את הכאב של ההורים אבל יש פה משפחות שחיות עם ילדים". הבית בראש העין, הבוקר/אבי כהן

ביום חמישי הודיעה המשטרה כי היא צפויה להגיש כתב אישום נגד כרמל מעודה, המטפלת בת ה-25 שנעצרה לפני שבועיים בחשד להתעללות בפעוטות בגן הילדים שניהלה בביתה בראש העין. מעצרה על ידי המשטרה הגיע בעקבות דיווח על חשדות להתעללות מצידה בילדי הגן בני שלושה חודשים עד שלוש.

במהלך החקירה איתרו החוקרים את תיעוד מצלמות האבטחה בגן, שתיעדו את הנעשה בגן בשעות הפעילות, ואת התנהלות החשודה מול הפעוטות. מצפייה בסרטי האבטחה עלה כי הגננת נהגה להעמיד את הפעוטות דקות ארוכות כשפניהם מופנות אל הקיר, ולהאכיל אותם בקיא שפלטו. עוד עולה מתיעוד המצלמות כי היא אף קשרה את אחד הילדים בידיו לכיסא כשהן משוכות לאחור, תוך שהוא ממרר בבכי, עד אשר נופל מהכיסא לרצפה, וכן הכתה ילדים באמצעות מגבת ובידיים.

גן הילדים שהוצת בראש העין. חטיבת דובר המשטרה
המבנה שהוצת בראש העין, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

"הילד שלי עבר שואה", אמרה השבוע בזעם ניקול דניאל, אמו של ילד בפעוטון בראש העין. "אני מזועזעת מהתיעוד שהופץ, ראיתי אותו לפני כמה דקות ועדיין לא מצליחה לעכל איזה סבל הילדים שלנו עברו", אמרה. היא הוסיפה כי "זה לא היה התקף רגעי, זו היתה שיטה, זה לא נורמלי, אני לא חושבת שעיכלתי מה שראיתי, מה היא חושבת לעצמה? 'גיבורה על ילד קטן'. זה הדבר הכי מזעזע שראיתי בעולם, התנהגות ברברית ואלימה שלא ניתן לסלוח עליה".

מעודה זומנה לחקירה ומאז הוארך מעצרה מעת לעת בבית משפט השלום בפתח תקווה. השבוע הוגשה בעניינה הצהרת תובע, בדבר הכוונה של הפרקליטות להגיש נגד החשודה כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

סייעת שעבדה בגן המדובר זומנה לחקירה, ממנה עלה החשד כי הייתה עדה למקרי ההתעללות של הגננת בילדים ואף נקטה בעצמה באלימות כלפי הפעוטות בגן. הסייעת נעצרה גם היא והובאה לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם שוחררה בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית. מהמשטרה נמסר כי ההליכים המשפטיים נגד הסייעת יימשכו בהליך רגיל ולא במסגרת מעצר.

המטפלת כרמל מעודה שעל פי החשד התעללה בפעוטות בפעוטון בראש העין על ידי מטפלת בת 25, 5.7.2019. באדיבות הורי הגן, אתר רשמי
הגננת כרמל מעודה, שנעצרה בחשד להתעללות/אתר רשמי, באדיבות הורי הגן

בתוך כך, כמה עשרות הורים הפגינו ביום חמישי בערב מול ביתה של הגננת מעודה, שתועדה מתעללת בילדים. ההורים אחזו בשלטים וקראו "העם דורש 'די לאלימות'". מחאת המונים צפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב, בשישה מוקדים ברחבי הארץ: בתל אביב מול קריית הממשלה; בחיפה מול גן האם; בירושלים מול מעון ראש הממשלה בבלפור; בבאר שבע בבניין העירייה; בקריית גת בכיכר פז; ומוקד נוסף במודיעין.

(עדכון ראשון: 07:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully