וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת ההתעללות בפעוטון בראש העין: "הילד שלי עבר שואה"

אחת האמהות מהגן שבו עבדה הגננת כרמל מעודה אמרה לוואלה! NEWS: "אני לא מצליחה לעכל איזה סבל הילדים שלנו עברו". בצל פרסום תיעוד האירוע המזעזע, ההורים יוצאים למחאה ודורשים את החמרת הענישה. "כל יום שעובר מוסיף עוד קורבנות"

עריכה: טל רזניק

"הילד שלי עבר שואה", אמרה בזעם היום (חמישי) ניקול דניאל חג'בי, אמו של ילד בפעוטון בראש העין, בעקבות פרסום תיעוד ההתעללות במוסד החינוכי. "אני מזועזעת מהתיעוד שהופץ, ראיתי אותו לפני כמה דקות ועדיין לא מצליחה לעכל איזה סבל הילדים שלנו עברו", אמרה. היא הוסיפה כי "זה לא היה התקף רגעי, זו הייתה שיטה, זה לא נורמלי, אני לא חושבת שעיכלתי מה שראיתי, מה היא חושבת לעצמה? 'גיבורה על ילד קטן'. זה הדבר הכי מזעזע שראיתי בעולם, התנהגות ברברית ואלימה שלא ניתן לסלוח עליה".

עוד אמרה חג'בי כי "אני מקווה שהורים יילמדו לקח מהמקרה הזה ויהיו עם היד על הדופק, שיפתיעו בגן, יפתחו קבוצות וואטסאפ ללא הצוות, ידרשו לראות מקרים במצלמות כשילד חוזר חבול. ושאף אחד לא יגיד: 'לי זה לא יקרה'". בתוך כך, כמה עשרות הורים הפגינו הערב מול ביתה של הגננת כרמל מעודה, שתועדה מתעללת בילדים. ההורים אחזו בשלטים וקראו "העם דורש 'די לאלימות'".

בתיעוד שפורסם מגן הילדים בראש העין, נראית מעודה בת ה-25 מעמידה את הפעוטות דקות ארוכות כשפניהם מופנות אל הקיר ומאכילה אותם בקיא שפלטו. עוד עולה מסרטוני האבטחה בגן כי מעודה אף קשרה את אחד הילדים בידיו לכיסא כשהן משוכות לאחור, תוך שהוא ממרר בבכי, עד שנפל מהכיסא לרצפה. כמו כן, היכתה ילדים באמצעות מגבת ובידיים.

עוד בוואלה! NEWS
"איבד את ההכרה ושקע במים": תעלומת מותו של אלירן ביאכטה באילת
הכתה פעוטות בגן הילדים: בת 25 נעצרה בחשד להתעללות בראש העין
התעללות בגן הילדים: גננת מהרצליה נעצרה בחשד שהכתה פעוטות

התעללות בפעוט בראש העין. צילום מסך
"הגיע הזמן לעשות מעשה". תיעוד ההתעללות בראש העין/צילום מסך
הפגנת הורים בראש העין בעקבות פרסום תיעוד התנהלות הגננת כרמל מעודה. אתר רשמי
הפגנת ההורים בראש העין, הערב/אתר רשמי

במהלך החקירה זומנה לתחנת המשטרה סייעת שעבדה בגן, ומחקירתה עלה חשד כי היתה עדה למקרי ההתעללות של מעודה בילדים ואף נקטה בעצמה באלימות כלפי הפעוטות בגן. הסייעת נעצרה והובאה לדיון בהארכת מעצרה בבימ"ש השלום בפ"ת, שם שוחררה בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית.

ב-21 ביוני זומנה מעודה לחקירה בתחנת המשטרה, ומעצרה הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בפ"ת. השבוע הוגשה בעניינה הצהרת תובע, בדבר הכוונה של הפרקליטות להגיש נגדה כתב אישום בחשד להתעללות ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

תיעוד ההתעללות

בווידאו: תיעוד ההתעללות בפעוטות בגן של כרמל/צילום: מצלמות אבטחה, דוברות המשטרה

לאור ריבוי פרשות ההתעללות בגני הילדים, קוראים הורים רבים לצאת למחאה על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בתופעה. יו"ר ועד הורי הגנים הארצי וממארגני המחאה, אחז אגם, אמר כי "מזה תקופה ארוכה אנחנו מרגישים סחבת של הממשלה וכתיבת התקנות בחוק הפיקוח, ובינתיים מדי יום אנחנו נחשפים למקרים בהם יש התעללות של אנשי צוות בילדים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות דבר. כל יום שעובר שבו אנחנו לא מקדמים שמירה על הילדים, מוסיפה עוד קורבנות. הגיע הזמן לעשות מעשה".

הפגנת הורים בראש העין בעקבות פרסום תיעוד התנהלות הגננת כרמל מעודה. ליאת קנטי, אתר רשמי
הפגנת ההורים בראש העין, הערב/אתר רשמי, ליאת קנטי

מחאת ההמונים צפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב, בשישה מוקדים ברחבי הארץ: בתל אביב מול קריית הממשלה; בחיפה מול גן האם; בירושלים מול מעון ראש הממשלה בבלפור; בבאר שבע בבניין העירייה; בקריית גת בכיכר פז; ומוקד נוסף במודיעין.

מארגני המחאה תובעים "שינוי אמיתי ויסודי" באופן שבו מטפלת המדינה במקרי ההתעללות, וקוראים ליישום דרישותיהם, בהן החמרת ענישה בתחום והרתעה - מאסר ממושך יותר, הקמת רשות שתיתן מענה להורים שילדיהם ספגו התעללות לכאורה בשל התרחבות התופעה, תיקון לגבי חוק האזנת סתר ועזרה בתביעות אזרחיות. בנוסף לכך, חיוב תנאי סף של המטפלות, קיום מבחן אישיותי, ראיון עם פסיכולוג ובדיקות רקע.

עוד דורשים ההורים להכפיף חובת יציאה להכשרות, כגון התמודדות עם מצבי לחץ ובכי, וכן עזרה ראשונה. כמו גם החלת תקנות הפיקוח בהקדם בכדי ליצוק תוכן לחוק הפיקוח, הכולל בתוכו איסור לעסוק בתחום הטיפול בילדים לבעלי מרשם פלילי בתחום.

כרמל מעודה המטפלת המתעללת מראש העין. צילום מסך
כרמל מעודה, המטפלת המתעללת מראש העין/צילום מסך

לילך יעיש, אם לשני ילדים שספגו התעללות בגן "הקטנטנים של יעל" בשנה שעברה ברמת גן, אמרה כי "עברה שנה מאז חשפתי את פרשיית גן הקטנטנים של יעל, ולצערי לא רק שכלום לא השתנה מאז, אלא המצב החמיר והפך למכת מדינה. הצורך להפגין קם מתוך כאב עמוק ורצון עז למנוע מעוד הורים וילדים להיות במקום הזה ואני מקווה שנצליח להוביל שינוי לפני שתיפתח שנת הלימודים הקרובה, היות וילדנו נמצאים היום בסכנה ממשית".

עו"ד בנימין מלכא, המלווה את משפחות הגן בראש העין, אמר כי "כל מי ששמע את התיאורים המזעזעים, במהלך הדיונים, לא היה יכול לקבל ולהכיל את האכזריות הבלתי נתפשת. כעת, עם חשיפת הסרטונים, אני בטוח שאין מי שלב בקרבו שלא נחרד, שלא מזדעזע נוכח הפשעים החמורים שבוצעו כלפי פעוטות חסרי ישע. יש למצות את הדין ולהחמיר בענישה. אסור לתת לה לחמוק מזה בעונש קל".

בתוך כך, מוקדם יותר היום חקרה המשטרה מטפלת בפעוטון פרטי בעפולה בחשד להתעללות בפעוטות. בתום החקירה, החשודה שוחררה בתנאים מגבילים, בהם הרחקה מהגן ואי יצירת קשר עם כל המעורבים.

מיקי מוכתר בקמפיין פרטי כנגדת המטפלת המתעללת מראש העין. מתוך עמוד הפייסבוק והאינסטגרם, באדיבות המצולמים
כוכבת הילדים מיקי מוכתר בקמפיין משותף עם ההורים/באדיבות המצולמים, מתוך עמוד הפייסבוק והאינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully