וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איבד את ההכרה ושקע במים": תעלומת מותו של אלירן ביאכטה באילת

יומיים לאחר שנמשה לחוף הנפרד באילת, טרם התבררה הסיבה שבגללה טבע למוות אלירן לוין בן ה-18, אחרי שיצא להפלגה יחד עם חבריו על יאכטה. "זו לא הייתה ספינה של מסיבות, ולא היינו שתויים", סיפר אחד החברים. בעלי הספינה: הנושא תחת חקירת משטרה

באדיבות חבריו של אלירן לוין, עריכה: ליר שפיגלר

זה היה אמור להיות הטיול החגיגי לפתיחת החופש הגדול של אלירן לוין בן ה-18 וחבריו לבית הספר המקיף הדתי אוריה בראשון לציון, אלא שתוך דקות קולות השמחה והצחוק הפכו לאסון. לוין טבע סמוך ליאכטה עליה עלה יחד עם חבריו במפרץ אילת, ליד החוף הנפרד, ופונה ללא רוח חיים לבית החולים יוספטל בעיר - שם נקבע מותו. "עלינו כולנו על היאכטה", סיפר לוואלה! NEWS חברו, טל וקנין, ששהה עמו על הסיפון. "זו הייתה יאכטה מסודרת, עם משפחות וילדים, לא של מסיבות ואלכוהול".

"לא היינו שתויים, לא עם סמים, לא עם כלום", שחזר וקנין. "החוקים על היאכטה היו מאוד ברורים: אסור לקפוץ, אסור להשתולל. מאפשרים לך לרדת למי הים רק באזור אחד מבוקר, וגם יש מציל על היאכטה שמשקיף עליך". לדבריו, נהלי הבטיחות היו קפדניים למדי - הצוות המליץ ללבוש חליפות הצלה, ולאלה שיודעים לשחות מאשרים לשחות בלי. "ירדנו כל החבר'ה למים, היינו קרובים למדרגות, היו הרבה אנשים במים, אחרי עשר דקות התפזרנו, חלק עלו ליאכטה, מתוך 14 חבר'ה שהיינו שם. כנראה שאלירן נשאר לבד במים - ומשם אנחנו לא יודעים מה קרה".

עוד בוואלה! NEWS
תיעוד קשה לצפייה: המטפלת מראש העין קושרת את הפעוט ומאכילה בקיא
ארדן הגיע לבית משפחת טקה: "מה שקרה עם סלומון הוא עצוב וטרגי"
הרב אבינר בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: "פוליטיקה אינה לנשים"

אלירן לוין, בן ה-18 הנער שטבע למוות באילת. יולי 2019. באדיבות השקמה, ראשון לציון., אתר רשמי
אלירן לוין/אתר רשמי, באדיבות השקמה, ראשון לציון.

וקנין טען כי חברו איבד את ההכרה ושקע במים, אולם צוות היאכטה התעלם מהקריאות לסייע לו. "האדם ששהה על היאכטה והבחין באלירן טובע קרא לעזרה, צוות הספינה לא התייחס אליו ואמרו לו: 'יש פה אנשים שבאו ליהנות על היאכטה ויש פה מציל שדואג לרוחצים. אתה תהיה בשקט'". לדבריו, צוללנים באזור איתרו במקרה את אלירן מתחת למים, שם שהה כחצי שעה.

"מיד אחרי האסון נסענו כולנו לבית החולים", המשיך וקנין. "היינו שם איזה שש שעות, המשטרה שאלה אותנו שאלות והזמנו הסעה ישר הביתה". בשל מצבו הקשה של לוין, לרופאים לא נותר דבר מלבד לקבוע את מותו. אתמול הוא הובא למנוחות בבית העלמין גני אסתר בראשון לציון. "איזה בן אדם טוב לב הוא היה", אמר וקנין בצער על חברו. "איש זהב, מילה רעה לא הייתה לו על אף אחד, רק טוב הוא עשה למען הזולת. הוא בחיים לא דיבר רע על אנשים. כשאומרים שאלוהים לוקח רק את הטובים, זה בדיוק זה. כולנו בהלם ממה שהתרחש".

עוד באותו נושא

קפץ מהיאכטה אל הים כדי לשחות - ולא שב: בן 18 טבע למוות באילת

לכתבה המלאה
צילום מסך אלירן לוין. צילום מסך
"אבדה גדולה". התיעוד האחרון של אלירן לוין/צילום מסך

האסון הקשה היכה במשפחתו של לוין ובסביבתו הקרובה. "אחרי האסון התקשרתי להוריו ופשוט בכינו ביחד", סיפרה חיה שוירמן, מנהלת התיכון בו למד אלירן. אף על פי שהחופש הגדול כבר החל, בית הספר פתח את שעריו והזמין את חבריו של אלירן לשיחות תמיכה עם המחנכים ועם יועצים, פסיכולוגים ועובדים סוציאלים. "מה אומרים להורים שאיבדו את היקר להם מכל? זה אסון גדול", אמרה המנהלת. "אלירן היה ילד מוצלח מאוד, נעים הליכות, לא הרפתקן, ילד מאוד טוב, לאורך כל השנים אף פעם לא היתה תלונה לאף מורה על אלירן, פשוט בחור מקסים, מכבד את חבריו ואת מוריו, אבדה גדולה. זאת זוועת עולם, טרגדיה נוראית, פרצתי בבכי, כואב מאוד".

במהלך השבוע נחקר קפטן היאכטה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. לאחר מכן הוא שוחרר לחמישה ימי מעצר בית. המשטרה תפסה את מצלמות האבטחה שהיו על האונייה. מהחקירה העולה כי אדם שניגש לקפטן והתריע על טביעה, ועל פי החשד לא נשלח מישהו לבדוק את הנושא. על הספינה היו כ-160 אנשים בזמן מתוכם 15 הצעירים מראשון לציון.

מחברת יאכטות אילת בעלת הספינה נמסר: איננו יכולים להגיב כי הנושא נמצא בחקירת משטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully