וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשרה, חבטה וחנקה: כתב אישום נגד המטפלת מראש העין

7.7.2019 / 10:23

כתב האישום מייחס למעודה 11 מקרים של פגיעה בפעוטות ובתינוקות בגן, בהם טלטלה את התינוקות, חסמה את פיהם עד כדי קשיי נשימה, כיסתה את ראשם כדי למנוע תזוזה ואף הרימה אותם בכוח מידיהם. הורי הפעוטות: "מקווים שלא תראה טיפת אור יום"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

כתב אישום נגד המטפל המתעללת - עדכונים אחרונים:

  • לכרמל מעודה יוחסו 18 אישומים של פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים
  • לפי כתב האישום, מעודה התעללה בילדים באמצעים שונים
  • הפרקליטות בבקשת המעצר עד לתום ההליכים: "מהווה סכנה לביטחון הציבור"
  • הורי הפעוטות בגן: "מקווים שלא תראה אור יום"

הפרקליטות הגישה הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד כרמל מעודה, בעלת פעוטון "בייבי לאב" בראש העין, בגין 18 מקרי התעללות ותקיפת כמה מהפעוטות והתינוקות. פרסום תיעוד ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון, חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ.

כתב האישום מייחס למעודה פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה.

נוסף על כך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא.

לקריאה נוספת:
תפוח האדמה הלוהט שנזרק בין המשרדים: למה תחום המעונות לא מוסדר?
"דקה והיינו עולים באש": שכני גן הילדים בראש העין התעוררו ללהבות

הגשת כתב אישום נגד כרמל מעודה המטפלת המתעללת מראש העין , בית משפט המחוזי בלוד, יולי 2019. דני מרון
לא סיפקה הסברים. מעודה בבית המשפט/דני מרון

"ההרגשה היום היא קשה מאוד", אמר יוסי, אב לילדה בפעוטון שהגיע הבוקר לבית המשפט המחוזי בלוד. "הבטן מתהפכת ובדרך רק חושבים על מה שהילדים ראו. אנחנו מגיעים לבית המשפט עם כוחות ועם תקווה שהוא יאריך את מעצרה של הגננת עד לתום ההליכים והיא לא תראה טיפת אור". הוא סירב להתייחס להצתת ביתה, והבהיר כי ההורים מניחים למשטרה לבצע את עבודתה, "אנחנו מתנגדים ולא נוקטים אלימות", הדגיש. "הבת שלי גדולה יחסית ומבינה. בשבועות האחרונים הרגשנו את התופעות והסיוטים שלה. השבוע היא לקחה בובה, התיישבה עליה והסבירה לנו ש'ככה מרדימים תינוק'. עוד מחכה לנו טיפול ארוך".

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרה של מעודה עד לתום ההליכים נגדה. בבקשת המעצר ציינה עו"ד איריס פיקר סגל כי "קיים יסוד סביר לחשש שתסכן את ביטחון הציבור באשר הוא, לאור ריבוי הקטינים הנפגעים, ריבוי האירועים, וההתעללות השיטתית שנחשפה בארבע מצלמות כמעט מדי יום משך תקופה לא מבוטלת של כשלושה שבועות".

הגשת כתב אישום נגד כרמל מעודה המטפלת המתעללת מראש העין , בית משפט המחוזי בלוד, יולי 2019. דני מרון
מעודה בבית המשפט, היום/דני מרון

עוד ציינה עו"ד פיקר סגל כי "מסוכנותה של הנאשמת מקבלת משנה תוקף בהתחשב בעובדה שהמשיבה פגעה בתינוקות ובפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם, שעה שמי שאמונה על שמירת שלומם הפיזי והנפשי פוגעת בהם שוב ושוב. כמו כן, לא ניתן ליתן במשיבה אמון, היות וניצלה את אמון ההורים שהפקידו בידיה, תרתי משמע, את היקר להם מכל".

משפחתה של כרמל מעודה בבית המשפט הלוד הגשת כתב האישום , יולי 2019. דני מרון
הורי הפעוטות מגן הילדים בבית המשפט, היום/דני מרון
משפחתה של כרמל מעודה בבית המשפט הלוד הגשת כתב האישום , יולי 2019. דני מרון
הורי ילדי הגן בבית המשפט, היום/דני מרון

במהלך חקירתה, מעודה לא סיפקה הסברים למעשיה. היא בכתה וצחקה בו זמנית בחדר החקירות, תוך שהיא מכנה את עצמה בכינויים כמו "אני מפלצת" ו"הייתי שטן לילדים", אך לא הסבירה את פשר מעשיה.

חקירת ההתעלות בגן הילדים בראש העין העלתה כי נקלטו יותר ממאה מקרי התעללות, במהלך 18 ימי צילום, במצלמות האבטחה בגן "בייבי לאב" בראש העין. במהלך החקירה, חוקרי משטרת מרחב השרון הצליחו לפענח 30 ימי צילום שנשמרו במערכות אליהן חוברו המצלמות, ואספו את אירועי האלימות.

משפחתה של כרמל מעודה בבית המשפט הלוד הגשת כתב האישום , יולי 2019. דני מרון
כתב אישום הוגש בבית המשפט המחוזי, היום/דני מרון

מהחקירה עולה כי במהלך השנה החולפת מעודה החליפה שמונה סייעות, שכל אחת מהן החזיקה מעמד בין כמה ימים לכמה שבועות בלבד בעבודתה. להורים היא הסבירה בכל פעם כי הסייעת מוחלפת משום שלא עמדה בסטנדרטים המחמירים של הגן. האחרונה שבהן, שעבדה בגן במשך חודש, היא שהובילה לחשיפת הפרשה כשהתייצבה במשטרת ראש העין וסיפרה לחוקרים על הנעשה. לאחר שתפסו החוקרים את מצלמות האבטחה הם הבינו את גודל ההתעללות שעל פי החשד אירעה בגן.

שלושה מוקדי הצתה

במהלך היום יובא לבית המשפט הצעיר שנעצר אתמול בחשד שהצית את ביתה של מעודה בראש העין, לדיון בהארכת מעצרו. החוקרים בודקים האם הוא פעל לבדו, או שנשלח וקיבל סיוע מגורם אחר, המקורב להורי ילדי הגן.

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
גן הילדים שהוצת אתמול/אבי כהן

בחקירת השריפה שפרצה הבוקר בבית המשפחה עלה כי נמצאו שלושה מוקדים, כולם בחצר. בני משפחת המטפלת טענו כי השריפה נגרמה בגלל התקשורת וההסתה ברשת. גם שכניה של הגננת סיפרו כי ברשתות החברתיות פורסמו איומים וקריאות להצתת הבית.

(עדכון ראשון: 10:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully