וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים משפטיים: העברת המעונות למשרד החינוך עשויה לעורר קשיים

8.7.2019 / 22:47

אחרי שראש הממשלה הודיע על העברת מעונות היום לאחריות משרד החינוך, לוואלה! NEWS נודע כי אנשיו קיימו על כך התייעצות ראשונית עם גורמים משפטיים. לדבריהם, אם המהלך יתבצע באמצעות חקיקה, הוא עשוי להיות בעייתי מבחינה משפטית בגלל תקופת הבחירות

צילום: מתוך ה-FB של בנימין נתניהו, עריכה: טל רזניק

גורמים משפטיים סבורים כי העברת מעונות היום לאחריות משרד החינוך עשויה לעורר קשיים משפטיים, וזאת בשל תקופת הבחירות. מוקדם יותר היום (שני) הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו בפייסבוק כי סיכם על המהלך עם שר החינוך רפי פרץ, וביום רביעי הוא צפוי להיפגש בנושא עם שר הרווחה, חיים כץ.

לוואלה! NEWS נודע כי אנשיו של ראש הממשלה קיימו התייעצות ראשונית בנוגע למהלך עם גורמים משפטיים, שביקשו לדעת כיצד בכוונת ראש הממשלה לקדם את המהלך. אותם גורמים ציינו כי ככל שירצה לעשות זאת בחקיקה - הדבר עשוי להיות בעייתי מבחינה משפטית בתקופת הבחירות. עם זאת, לדברי גורמים המעורים בפרטים, לא גובשה חוות דעת סופית בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
היום שאחרי החומה: כשעשרות רחפנים של "צבא חמאס" יחדרו לישראל
חיי האזרחים באיראן כבר בלתי-נסבלים, אבל הגרוע מכל עוד לפניהם
הלך לעולמו אחרון אנשי הצוות על ספינת המעפילים "אקסודוס"

התעללות בפעוט בראש העין. צילום מסך
ההתעללות בפעוטון בראש העין/צילום מסך
ישיבת ממשלה 7.7.2019. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

ראש הממשלה פרסם את הודעתו לאחר הפגנות של אלפי הורים שדרשו בין היתר להסדיר את המעונות ולהגדיל את הפיקוח עליהם. ההפגנות פרצו על רקע הגשת כתב האישום החמור נגד כרמל מעודה, גננת מראש העין שנאשמת בהתעללות חמורה בילדים ובפעוטות. מעודה, שנעצרה בחודש שעבר, מואשמת בהתעללות ב-11 פעוטות ותינוקות ב-18 מקרים שונים.

ההפגנות התקיימו אתמול בהשתתפות אלפי בני אדם ברחבי הארץ, בהם מאות שחסמו כבישים באזור שרונה בתל אביב ומוחים נוספים שהביאו לחסימת רחוב אזרלוזורוב בירושלים בהפגנה שהתקיימה גם מול בית ראש הממשלה. ההורים דרשו להחמיר את הענישה באמצעות מאסר ממושך יותר והקמת רשות שתיתן מענה להורים שילדיהם ספגו התעללות, לחייב תנאי סף של המטפלות שכוללות קיום מבחן אישיותי ובדיקות רקע, להכפיף חובה ליציאה להכשרות כגון התמודדות עם מצבי לחץ והתקנת תקנות פיקוח, "על מנת ליצוק תוכן לחוק הפיקוח". בנוסף לכך, ההורים דרשו להקטין את היחס בין מספר אנשי הצוות לבין הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully