וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נעביר את תפעול מעונות היום לאחריות משרד החינוך

בשידור חי שהעביר בפייסבוק, הצהיר ראש הממשלה כי הוא סיכם עם השר פרץ על העברת האחריות על המעונות למשרדו. "מעבר למצלמות, הכשרת פעוטונים ופיקוח יסודי - זה צעד מתבקש", אמר נתניהו. הודעתו מגיעה אחרי הפגנות ההורים שדרשו להגביר את הפיקוח על הטיפול בפעוטות

צילום: מתוך ה-FB של בנימין נתניהו, עריכה: טל רזניק

על רקע מחאת ההורים, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בשידור חי שהעביר בפייסבוק כי הוא סיכם עם שר החינוך רפי פרץ להעביר את תפעול מעונות היום לאחריות משרדו. ביום רביעי הקרוב צפוי נתניהו להיפגש עם שר העבודה והרווחה חיים כץ כדי לסגור את פרטי ההעברה. "מעבר למצלמות, הכשרת פעוטונים ופיקוח יסודי", אמר נתניהו. "אני סיכמתי עכשיו עם שר החינוך רפי פרץ שאנחנו נעביר את תפעול מעונות היום למשרד החינוך. זה צעד מתבקש, דיברנו על זה אתמול בממשלה וקיבלנו היום החלטה".

הודעתו מגיעה אחרי ההפגנות שהתקיימו נגד ההתעללות בגני ילדים, בדרישה בין היתר להסדיר את המעונות ולהגדיל את הפיקוח עליהן, אחרי כתב האישום שהוגש נגד המטפלת כרמל מעודה מראש העין. אלפי בני אדם הפגינו אתמול ברחבי הארץ נגד מה שהם כינו "אוזלת היד בטיפול מוסדות המדינה בהתעללות בפעוטות בגני הילדים". כמאתיים הורים שהתרכזו בשרונה שבתל אביב חסמו את הרחובות קפלן, גבעת התחמושת ובגין, ובמקביל נחסם רחוב ארלוזורוב בירושלים הפגנה שהתקיימה גם מול בית ראש הממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
הנהגת הימין החדש או הצטרפות לפרץ וסמוטריץ': השבוע הגורלי של שקד
תיעוד: ללא סיבה - שוטר מושך עצור חרדי בפאותיו בדרך לניידת
המטרה - ליברמן: הפגישה של נתניהו עם בכירת ישראל ביתנו לשעבר

ישיבת ממשלה 7.7.2019. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

ההורים דרשו להחמיר את הענישה באמצעות מאסר ממושך יותר והקמת רשות שתיתן מענה להורים שילדיהם ספגו התעללות, לחייב תנאי סף של המטפלות שכוללות קיום מבחן אישיותי ובדיקות רקע, להכפיף חובה ליציאה להכשרות כגון התמודדות עם מצבי לחץ והתקנת תקנות פיקוח, "על מנת ליצוק תוכן לחוק הפיקוח". בנוסף לכך, ההורים דרשו להקטין את היחס בין מספר אנשי הצוות לבין הילדים.

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מעודה בגין התעללות ב-11 תינוקות ופעוטות בפעוטון "בייבי לאב" ב-18 מקרים שונים. מארגני המחאה, בהם הורי הפעוטון, הסבירו כי "אנחנו מצפים לגננות בעלות הכשרה מתאימה שעברו מבחני התאמה, למתקנים הולמים עבור תינוקות, לפיקוח מתמיד של המדינה, חופשת לידה עד גיל שנה וחוק חינוך חינם מגיל שנתיים לפחות".

עוד באותו נושא

"חזית לשמירת הילדים": הורי הפעוטונים הפגינו ברחבי הארץ

לכתבה המלאה
מחאת ההורים בשרונה, תל אביב 7 ביוני 2019. דני מרון
מחאת ההורים בתל אביב, אתמול/דני מרון

השר כץ ביקש מנתניהו בישיבת הממשלה האחרונה להעביר את הפדגוגיה והפיקוח על מעונות היום למשרד החינוך לטובת איחוד השורות בתחום הטיפול של ילדי ישראל, לצד השארת תחומי הרישום, הסבסוד והבינוי במשרד העבודה. אל הקריאות להסדיר את הטיפול בפעוטות הצטרפה אתמול מנכ"לית הסדרות המורים יפה בן דוד, שפנתה לנתניהו נגד מה שכינתה "הפקרות מוחלטת" במשפחתונים ובמעונות, וכתבה כי יש להעביר את התחום תחת משרד החינוך. "ללא מדינה שלוקחת אחריות, וללא כל גורם מפקח, הרי שכל אישה בעלת דופק יכולה לפתוח פעוטון. שוב ושוב ישלמו הילדים את המחיר. שוב ושוב, ציבור שלם של גננות מוקע, והכל בגלל שהמדינה אינה מוכנה לקחת אחריות", כתבה בן דוד.

שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון, העומדת בראש הוועדה לזכויות הילד, בירכה על החלטתו של נתניהו ואמרה כי "אחרי 70 שנה, המדינה לוקחת לראשונה אחריות על ילדים מגיל לידה ומתייחסת למסגרות אלה כמסגרות חינוכיות. זוהי החלטה היסטורית, מבורכת והכרחית שכולם יהנו ממנה ובעיקר ילדי ישראל".

(עדכון ראשון: 15:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully