וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ללא סיבה - שוטר מושך עצור חרדי בפאותיו בדרך לניידת

8.7.2019 / 15:02

יהושע מרדכי קרויזר נעצר בהפגנה בחשד לתקיפת שוטר ויידוי אבנים על שוטרים באירוע, אולם תיעוד שחשף פרקליטו בבית המשפט העלה תמונה הפוכה. בתיעוד נוסף שהתפרסם היום נראה כי העצור לא הפעיל כוח כלל, בעוד שהשוטר משך בחוזקה בפאותיו

צילום: באדיבות אתר "כיכר השבת", עריכה: ניב מעוז ועמית שמחה

אחרי שאתמול נודע כי חרדי תושב בית שמש נעצר בכוח במהלך הפגנה נגד הריסת מבנה לא חוקי בעיר, היום (שני) מתפרסם סרטון בו נראה שוטר מושך בפאותיו בדרכם לניידת המשטרה, ללא כל סיבה.

האיש, יהושע מרדכי קרויזר, נעצר ביום שישי במהלך מחאה נגד הריסת בית כנסת לא חוקי בבית שמש. בדיון בבית משפט השלום בירושלים, יוחסו לו עבירות של תקיפת שוטר והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, אך תיעוד שנחשף אתמול ב"כיכר השבת" והוצג על ידי עורך דינו במהלך הדיון הביך את המשטרה.

בתיעוד שהוצג אז, נראה קרויזר עמד בסמוך לרכב חונה, לא במרכז ההפגנה, וכי בהמשך שוטר ניגש אליו, תקף אותו, דחף אותו, סטר לו, גרר והפיל אותו לרצפה כששוטרים נוספים מצטרפים אליו. אז, טענו במשטרה כי קרויזר היה "הדומיננטי מבין החבורה שיידתה אבנים" במהלך ההפגנה לעבר השוטרים וכי הפגין התנגדות אקטיבית למעצר. בדיון שהתקיים ביום שישי, בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום ראשון, ובדיון נוסף שהתקיים אתמול המשטרה ביקשה לשחרר את קרויזר בתנאים מגבילים של התייצבות לחקירה לפי דרישה, הרחקה מהפגנות למשך חמישה חודשים וערבויות כספיות. השופטת נעתרה לרוב בקשות המשטרה ואף אימצה בהחלטתה את גרסת המשטרה.

לקריאה נוספת:
דחפו וסטרו: שוטרים תועדו עוצרים באלימות מפגין חרדי בבית שמש

שוטר עוצר עצור חרדי מפאותיו בבית שמש, יולי 2019. צילום מסך
מתוך התיעוד/צילום מסך

אלא שבתיעוד הנוסף שמתפרסם היום, נראים מראות חמורים יותר: קרויזר נלקח בידי השוטרים מבלי שהפעיל כוח. בשלב מסויים, נראה אחד מהשוטרים אוחז בחוזקה בפאותיו בעודם בדרכם לניידת המשטרה - ללא כל סיבה.

בעקבות הסרטון החדש, במשטרה אמרו כי "החומר הועבר למחלקה לחקירות שוטרים ובמקביל, הוחלט להעביר את השוטר מתפקידו באופן מיידי עד לבירור הנסיבות".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מיהר לגנות את האירוע. "האירוע בו נראה שוטר משטרת ישראל מושך בפאותיו של עצור תוך כדי מעצרו הוא אירוע מחריד וחמור מאוד ונכון נהגה המשטרה שהשעתה מיידית את השוטר", אמר השר ארדן. "אני מגנה כל אלימות של שוטר והפעלת כוח שלא לצורך ביצוע משימתו. יש לסיים את חקירת השוטר בדחיפות ולפרסם הממצאים והענישה לציבור כמסר נגד אלימות שוטרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תיעוד - מספר שוטרים היכו והפילו את מרדכי יהושע קרויזר, חרדי שהשתתף בהפגנה נגד פינוי מבנה בית כנסת לא חוקי בבית שמש. אתר רשמי
מתוך התיעוד שהוצג בבית המשפט בסוף השבוע השופטת קבעה כי חומרי החקירה יועברו למח"ש/אתר רשמי

התיעוד בו נראה השוטר מושך בפאותיו של קרויזר עורר זעם גם במערכת הפוליטית בקרב המפלגות החרדיות. "המראה המביש של שוטר המושך בחזקה בפאותיו של חרדי תוך כדי מעצר, צריך לטלטל כל ישראלי", אמר שר הפנים אריה דרעי (ש"ס). "על המשטרה לערוך בדק בית כיצד אירוע כזה על גבול האנטישמיות מתרחש בתוכה, לטפל במקרה ולהבטיח שמראות כאלו לא יישנו. קו ישר עובר בין ההסתה החמורה ומשולחת הרסן שאנו עדים לה כלפי הציבור החרדי לבין המראות הללו. אני מקווה שהאירוע הזה יהווה תמרור עצור ושינוי מיידי של צורת השיח כלפי הציבור החרדי".

דברים ברוח דומה אמר גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה). "אנו עדים להתפרצות מקרים קשים בהם מתגלית המשטרה חסרת רסן ומצפון, כלפי חרדים בפרט וכלפי אוכלוסיות חלשות בכלל", אמר. :עדיין לא נרגענו ולא קיבלנו תשובות על תקיפת הנער המוגבל בל"ג בעומר, ומאז נחשפנו שוב ושוב לאלימות מזעזעת שדורשת חקירה לעומק ומסקנות מיידיות לעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully