וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחפו וסטרו: שוטרים תועדו עוצרים באלימות מפגין חרדי בבית שמש

7.7.2019 / 18:25

יהושע מרדכי קרויזר נעצר בהפגנה נגד הריסת מבנה לא חוקי של בית הכנסת בעיר, בחשד לתקיפת שוטר ויידוי אבנים על שוטרים באירוע. אולם תיעוד שחשף פרקליטו בבית המשפט העלה תמונה הפוכה. המשטרה: "הסרטון חלקי, השוטר שעצר אותו שבר את הרגל"

צילום: באדיבות אתר "כיכר השבת", עריכה: ניב מעוז ועמית שמחה

ביום שישי עצרה המשטרה את מרדכי יהושע קרויזר, תושב בית שמש שנכח בהפגנה נגד הריסת מבנה לא חוקי של בית הכנסת בעיר. בדיון בבית משפט השלום בירושלים, יוחסו לקרויזר עבירות של תקיפת שוטר והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, אך תיעוד שהציג עורך דינו במהלך הדיון הביך את המשטרה.

מהתיעוד שנחשף היום באתר "כיכר השבת", עולה כי קרויזר עמד בסמוך לרכב חונה, לא במרכז ההפגנה, וכי בהמשך שוטר ניגש אליו, תקף אותו, דחף אותו, סטר לו, גרר והפיל אותו לרצפה כששוטרים נוספים מצטרפים אליו.

בדיון בבית המשפט תיאר נציג המשטרה את האירוע. לדבריו, בשעות אחר הצהריים, צוות שוטרים ליוו פקחי עירייה שהגיעו על מנת לפנות נכס לא חוקי, ותוך כדי משימתם, "החלו המון מפגינים לתקוף שוטרים ולהתנגד התנגדות אקטיבית אלימה, תוך כדי צעקות 'נאצי'". נציג המשטרה הגדיר את קרויזר "הדומיננטי מבין החבורה שיידתה אבנים" וטען כי כשהשוטר בא לעצור אותו הוא "גילה התנגדות אקטיבית, אלימה ותקף את השוטר בכל חלקי גופו". הוא הוסיף כי השוטר שביצע את המעצר נפצע ושבר את רגלו.

לקריאה נוספת:
בעט, כבל באזיקים וגרם לחבלה: שוטר נאשם בתקיפת ג'עפר פרח
ההסתבכות הקודמת של השוטר שעיכב בכוח נער בעל מוגבלות בירושלים
אחרי שבע שנים: הורשע שוטר שתקף באלימות עציר אזוק

תיעוד - מספר שוטרים היכו והפילו את מרדכי יהושע קרויזר, חרדי שהשתתף בהפגנה נגד פינוי מבנה בית כנסת לא חוקי בבית שמש. אתר רשמי
השופטת קבעה כי חומרי החקירה יועברו למח"ש/אתר רשמי

עורך הדין רועי פוליטי, המייצג את קרויזר, ביקש מבית המשפט לשחררו לאלתר לפני כניסת שבת, זאת חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. עו"ד פוליטי הציג את הסרטון בפני השופטת כהוכחה לכך שהוא לא תקף - אלא בעיקר הותקף. בתגובה, המשטרה טענה כי "הסרטון חלקי ביותר ומה שהיה לפני הסרטון - לא רואים".

בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום ראשון, ובדיון נוסף שהתקיים היום המשטרה ביקשה לשחרר את קרויזר בתנאים מגבילים של התייצבות לחקירה לפי דרישה, הרחקה מהפגנות למשך חמישה חודשים וערבויות כספיות. השופטת נעתרה לרוב בקשות המשטרה ואף אימצה בהחלטתה את גרסת המשטרה.

לדבריה, עדיין קיים חשד סביר נגד קרויזר, "כאשר לא ניתן לראות בסרטון את האירועים שלפני המעצר, הם נתמכים בחומרי חקירה אחרים או שוללים אותם. כל עוד לא אותר מצלם הסרטון הרי שהחשד נותר בעינו". השופטת אף קבעה כי חומרי החקירה יועברו לעיון למחלקה לחקירות שוטרים.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "כוחות המשטרה שהגיעו לאבטח נציגי רשות מקומית בביצוע צו, התמודדו עם מפרי סדר אלימים שידו אבנים לעברם וגרמו לפציעתם ולנזק לניידות ולבצע מעצרים. השוטרים פעלו לעצור את החשוד שהתנגד למעצר ובמהלך המעצר נפגע שוטר מרגלו ונגרם לו שבר. לצד האמור, הועבר החומר לבדיקה של מח"ש כמקובל. החשוד הובא בפני בית משפט, בו קבע השופט כי חומר החשדות מעלה מסוכנות ברורה מהחשוד, האריך את מעצרו והחקירה בעניינו נמשכת".

(עדכון ראשון: 18:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully