וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתבכות הקודמת של השוטר שעיכב בכוח נער בעל מוגבלות בירושלים

29.5.2019 / 17:23

ס', שתועד מחזיק בכוח צעיר בעימות על מדורות ל"ג בעומר, היה מעורב בתקרית אחרת בה זוכו שני אזרחים שהואשמו בתקיפתו וחבריו לצוות, כך נודע לוואלה! NEWS. במקרה, שהתרחש באוגוסט 2016, השופט העלה חשד שהשוטרים המעורבים אף תיאמו עדויות

צילום: תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, עריכה: איתי עמרם

אחד השוטרים שתועד לפני כשבוע מעכב בכוח צעיר אוטיסט בירושלים היה מעורב בעבר בתקרית אלימה עם אזרחים. באותו מקרה זוכו שני אזרחים שהואשמו בתקיפתו של השוטר, ס', לאחר שהשופט סבר שייתכן כי דווקא הוא זה שתקף אותם. בנוסף, השופט העלה חשד כי השוטרים שהיו מעורבים בתקרית תיאמו עדויות.

האירוע בשבוע שעבר התרחש בעקבות עימות בנוגע למדורות ל"ג בשכונת מקור ברוך בבירה. בתיעוד המקרה נראים ס' ושלושה שוטרי מג"ב מצמידים את הצעיר לרצפה כשפניו מכוסות דם. שוטרים נוספים מרחיקים תושבים ששואלים "מה רוצים ממנו" ומסבירים לשוטרים כי "הוא סובל מבעיות". לאחר מכן נראה ס' לוקח את הצעיר בכוח לכיוון הניידת, בזמן שהאחרון קרא לאמו בזעקות - "אני רוצה הביתה". לטענת המשטרה, הצעיר דחף לפני כן שוטרת.

עוד בוואלה! NEWS:
התושבים צעקו - "הוא סובל מבעיות": שוטרים תועדו מכים נער בי-ם
השופט חשד ששוטרים תיאמו גרסאות - אך מח"ש סגרה את התיק תוך 3 ימים

תיעוד שוטרים מכים נער בי-ם. צילום מסך
צעק "אני רוצה הבייתה". תיעוד השוטרים לפני כשבוע בירושלים/צילום מסך

האירוע הקודם בו היה מעורב ס' התרחש באוגוסט 2016, ובמהלכו נכנס יחד עם בלשים נוספים למבנה ליד גן סאקר, כביכול בעקבות דיווח על שוד, או לפי חלק מהגרסאות בשל "ריח של סמים". על פי כתב האישום שהוגש נגד שלושה צעירים שהיו במקום, ס' ביקש לערוך חיפוש על אחד מהם, אולם אז הצעיר קילל אותו ותקף אותו, ואילו צעירה נוספת שהייתה במבנה נשכה אותו. הצעיר השלישי, לפי כתב האישום, תקף שוטר אחר בצוות.

הצעירה שתקפה את ס' הודתה והורשעה בהסדר טיעון בשלב מוקדם של ההליך. אולם, שני הצעירים האחרים בחרו לנהל הליך הוכחות - ובמשפטם התגלתה תמונה שונה בתכלית מזו שתוארה בכתב האישום.

בחודש מרץ האחרון זיכה השופט פאול שטארק מבית משפט השלום בירושלים את שני הצעירים שהואשמו בתקיפת השוטר. השופט שטארק התרשם כי בניגוד לעדויות השוטרים, הם נכנסו למבנה כדי לפנות ממנו את הצעירים חסרי הבית שהיו בו - ללא כל עילה חוקית ואף שלא היו חשודים בדבר. הוא גם פקפק באמינות השוטרים, בהם ס', וקבע כי "בחלקים קטנים ואף גדולים של האירוע, יתכן שהדיווח על האירוע הוא כתוצאה של תיאום גרסאות כדי להציג חזית אחידה".

עוד באותו נושא

"המכות יעברו, המילים לא": רופא מחיפה עצר בצד הדרך - והותקף בידי שוטרים

לכתבה המלאה
המחלקה לחקירות שוטרים. יואב איתיאל
התיק נסגר תוך שלושה חודשים. מח"ש/יואב איתיאל

באשר לצעיר שכביכול תקף את ס', קבע השופט כי "קיים ספק סביר האם הנאשם הוא התוקף, או המותקף המתגונן על עצמו". לאחר שהתקשה לקבל את גרסת השוטרים - השופט זיכה את הצעיר מעבירת תקיפת שוטר, אך הרשיע אותו בהעלבת עובד ציבור, משום שהודה כי קילל את ס'. סנגורו של ס', עו"ד דותן דניאלי, אמר אז כי "הוכח ששוטרים שהיו אלימים, בדו ראיות ושיקרו ממשיכים לקבל גיבוי מהמערכת ולשרת במשטרת ישראל באופן שפוגע באמון הציבור במערכות אכיפת החוק".

במקרה הקודם בחנו במח"ש את הטענות נגד ס' והשוטרים האחרים באירוע, וסגרו את התיק בתוך שלושה ימים. לדבריהם, ההחלטה התקבלה "לאחר בחינת החומר, ולאור אישור המתלוננים כי התנגדו להוראות השוטרים ותקפו אותם, בין היתר בנשיכה". במחלקה עדיין בודקים את האירוע השני, שהתרחש בשבוע שעבר.

המשטרה: נסיבות האירוע נבדקות על ידי מח"ש

ממשטרת ישראל נמסר, בנוגע למקרה מ-2016 כי "בתום חקירתם של החשודים, הועבר כלל חומר החקירה הן למח"ש והן לעיון והחלטת הפרקליטות, שהחליטה להגיש נגדם כתב אישום בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. בית המשפט זיכה רק שניים מהנאשמים בעבירה זו מחמת הספק סביר, אך יחד עם זאת החליט להרשיע אחד מהם בגין העלבת עובד ציבור ואנו מכבדים את החלטותיו. נדגיש כי ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית, הרי שהיא נלמדת ובמידת הצורך מופקים הלקחים הנדרשים".

באשר למקרה משבוע שעבר, נמסר מהמשטרה כי "במהלך פעילות המשטרה לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים. מבירור ראשוני עלה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום על ידי מד"א. יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות על ידי מח"ש ויתוחקרו במלואן על ידי המשטרה ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully