וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המכות יעברו, המילים לא": רופא מחיפה עצר בצד הדרך - והותקף בידי שוטרים

1.4.2019 / 16:29

השוטרים ביקשו מכ' להציג את רישיונותיו, לאחר שהבחינו בו מתעסק עם הסלולרי שלו בעת שעצר עם רכבו ברחוב בעיר. לדברי הצעיר, האירוע הסתיים בלילה במעצר, כששוטרים מכים אותו ומתנכלים לו מילולית. המשטרה: "הטענות חוטאות לאמת, החשוד סירב להזדהות ותקף שוטרת"

צילום: יואב איתיאל וארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

ד"ר כ"נ, רופא צעיר בן 32 מדיר אל-אסד המתגורר בחיפה, עצר ביום שישי האחרון את רכבו במפרץ עצירה לאוטובוס, שנמצא ברחוב הגפן בעיר, זאת בכדי להפעיל את אפליקציית הניווט "ווייז". האירוע נגמר בלילה במעצר, ולטענת כ"נ, תוך השפלות במכות שאת תוצאותיהן ניתן עדיין לראות על גופו, יומיים אחרי האירוע הטראומתי.

באותו ערב, שוטרים הבחינו בכ"נ כשאחז במכשיר הסלולרי שלו, אז שוטרת ביקשה ממנו להציג את רישיון הנהיגה שלו. לדבריו מילא אחר הבקשה והציג את רישיונו, אך הודה כי סירב למסור לה אותו לפני שתבהיר לו לאיזה צורך. הוא טען כי תוך כדי דין ודברים, הטונים שלו הלכו ונעשו צורמים יותר ויותר, אבל בעוד הוא יושב בכסא הנהג, ניצלה השוטרת רגע של הזדמנות ואזקה את ידו השמאלית.

מיד לאחר מכן נכנס שוטר נוסף למושב האחורי ברכב ולפת בחניקה את צווארו כדי לקבע אותו במקום, להשלים את האיזוק ולעצרו. "במצב הזה הייתי חייב להשתחרר מהחניקה או שהייתי מאבד את ההכרה", מסביר כ"נ את המשך השתלשלות הדברים, שמבחינת השוטרים הייתה התנגדות למעצר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

עוד בוואלה! NEWS
אחרי שבע שנים: הורשע שוטר שתקף באלימות עציר אזוק
שוטר בצפון נעצר בחשד שסחר בנשים וניהל בית בושת בחיפה

חבלות של צעיר ערבי שהוכה לדבריו על ידי שוטרים בחיפה. אתר רשמי
חבלותיו של הרופא הצעיר מחיפה, שהותקף לטענתו על ידי שוטרים/אתר רשמי

עוברים ושבים החלו להתגודד סביבם ברחוב, מחו בקול בפני השוטרים וקראו להם לחדול עם האלימות. בסופו של דבר, עצרו השוטרים את אחת העדות לאירוע, שלטענתם איימה עליהם, והובילו את כ"נ לתחנת המשטרה כשהוא אזוק. הוא מספר כי כשהכניסו אותו לתחנה, עוד הספיקו שוטרים להכות אותו קלות, והטיחו בו ביטויים משפילים ("גיי").

בתחנת המשטרה ערכו על כ"נ חיפוש בעירום מלא, בו התבקש לפשוט אף את תחתוניו. במהלך החיפוש דיברו כלפיו גסויות על אודות אמו ואחותו, ("הוא יודע שזה כואב לערבים, מחפשים איך להרגיז אותי יותר"), והותירו אותו אזוק שעות ארוכות תוך שלדבריו, "תופרים לו תיק".

במוצאי שבת בבית משפט השלום בחיפה, טענה המשטרה כי כ"נ איים על השוטרים, תקף אותם וגרם לחבלתה של השוטרת, שאמרה כי שבר לה את היד. בבית המשפט כבר לא היה זכר לעבירת התנועה שיוחסה לו, אלא רק לאיומים, לתקיפה ולהפרעה לשוטר. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים נוספים.

השופטת התורנית לובנה שלאעטה חלאילה, שעיינה בתיק החקירה, מצאה שם דו"ח רפואי מבדיקה שנערכה לשוטרת בבית החולים בני ציון, וציינה כי "לא אובחן אצל השוטרת שבר" וכי "מלבד רגישות במישוש בבית חזה שמאלי, לא הופיעו סימני חבלה". עם זאת, לאחר שקראה את ממצאי בית החולים רמב"ם, שם נבדק הרופא, אמרה כי "מנגד, ניתן להתרשם מסימני חבלה על גופו של החשוד דווקא. אלה מופיעים בתמונות הנמצאות בתיק החקירה ובית המשפט התרשם מסימני החבלה על גופו של החשוד שהתייצב פיזית באולם בית המשפט".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חבלותיה של השוטרת שהותקפה לטענתה על ידי צעיר ערבי בחיפה. אתר רשמי
ידה החבושה של השוטרת, שהותקפה לטענתה על ידי הצעיר מחיפה/אתר רשמי

השופטת קבעה כי גם אם קיים חשד לכך שהחשוד תקף את השוטרת, וגם אם תניח כי הוא "איים והפריע לשוטרים במילוי תפקידם", הרי שהיא לא שוכנעה בקיומה של עילת מעצר "חרף חומרת המעשים, ככל שנעשו". השופטת נעתרה לסניגורים ושיחררה את הרופא הצעיר למעצר בית קצר בבית הוריו, בדיר אל אסד, שהסתיים היום. תיק החקירה, בהוראת השופטת, עבר כעת למח"ש - המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים.

"החבלות, תוך מקסימום שבוע זה עובר", אמר ד"ר כ"נ, "אבל המילים...", הוסיף בעודו מתקשה לסיים את המשפט. עורכי הדין של הרופא הצעיר, עו"ד חליל נעמה, עו"ד עלי חוסין ועו"ד מוחמד אמון, טענו בבית המשפט כי "זה נוף של החיים שלנו, תלונות של שוטרים 'תקפו אותי' " וכי "ברגע שאתה מאיים שתתבע אותם אז מתחילים הסרטים ההוליוודיים שמייצרת המשטרה".

לדבריהם, "מדובר באזרח צעיר, רופא, דוקטור, עם השכלה גבוהה, שמעולם לא היה לו מגע עם שוטרים, והמגע הראשון עם משטרת ישראל זה לקבל מכות מוות". הם טוענים במפורש כי ככל שהדבר נוגע לאדם ערבי, הוא מוגדר כאזרח "סוג שלוש". עו"ד עלי חוסין סיפר לשופטת על ב"ד, צעיר ערבי משכיל אחר, סטודנט שנה ראשונה למשפטים בן 19 הלומד בחיפה, שלטענתו הותקף על ידי שוטרים שעצרו אותו באותו ערב ממש בכפרו, דיר אל-אסד. הם הציגו את תמונת פניו המדממות לשופטת. "כשהגענו כדי לפגוש אותו בתחנה המתנו כ-45 דקות בחוץ בקור במזג האויר החורפי, ואז התברר לנו שבפנים הם מנסים לשכנע אותו לשטוף את הפנים" אומר עו"ד חוסין.

חבלות של צעיר ערבי שהוכה לדבריו על ידי שוטרים בחיפה. אתר רשמי
חבלות נוספות של הצעיר מחיפה/אתר רשמי

"אני חושב שבכל בקשה שהמשטרה מגישה וטוענת לאלימות של אזרחים נגד שוטרים, הציבור חייב להיות מודאג שמא מי שאמון על בטחונו הוא הבריון המשתמש בכוח לא סביר וללא צורך. עדות לכך הוא המקרה הזה, סטודנט צעיר שכבר אזוק בתוך ניידת וחוטף אגרופים עד שהוא מדמם, והכל בגלל שסירב לחיפוש במקום פומבי", אמר עו"ד חוסין. הצעיר שוחרר בתחנה וכלל לא הובא לבית משפט. השוטר שטוען כי נחבל והותקף על ידו ביטל את התלונה כנגד הסטודנט, וקצין בכיר המכיר את המקרה טוען כי הופעלו על השוטר לחצים ממקורביו של הצעיר.

במשטרת מחוז צפון הגיבו על האירוע בדיר אל אסד, ואמרו כי "בניגוד מוחלט לנטען, החשוד סירב להוראות השוטרים לעצור את רכבו לבדיקה שגרתית בניגוד לחוק וניסה להימלט עד שנכנס לדרך ללא מוצא. השוטרים שנסעו בעקבותיו, ניגשו לרכב ממנו יצא החשוד כשמפיו נודף ריח חריף של אלכוהול. החשוד סירב להזדהות לבקשת השוטרים ובהמשך התנגד לעיכוב ולכן נעצר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הותקף לטענתו על ידי שוטרים בכפר. הסטודנט מדיר אל-אסד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד אמרה המשטרה כי "כשהשוטר ביקש לעוצרו ואזק אחת מידיו, תקף החשוד את השוטר במכות אגרוף ופצע אותו בפניו ובראשו. במקום החלה המולה, ואימו של החשוד קיללה את השוטרים עד שהורחקה. לאחר שפגש בעורך דינו, החשוד הביע חרטה על מעשיו ואמר לשוטר באופן שאינו משתמע לשתי פנים: 'מתחרט גם כי תקפתי את השוטר וגם כי נהגתי בהיותי שתוי' ". המשטרה טענה כי בהמשך שוחרר החשוד ממעצר, ובימים אלה החקירה בעניינו נמשכת.

בתגובה לאירוע בחיפה, מסרה המשטרה את תגובתה: "תיאור המקרה והטענות המועלות מעוותות את המציאות לחלוטין וחוטאות לאמת. החשוד נעצר לאחר שביצע עבירת תנועה, סירב להציג רישיון נהיגה ולהזדהות, סירב לעיכוב, התנגד למעצר ותקף שוטרת באגרופיו. בניגוד לטענות בא כוחו וכפי שניתן לראות בתיעוד המצורף, התוצאה העובדתית של התנהגותו האלימה היא פינויה של השוטרת לקבלת טיפול רפואי וחבישת ידה לאחר שנגרמה לה חבלה".

המשטרה הוסיפה כי "גם לאחר מעצרו, המשיך להשתולל, לקלל ולאיים על השוטרים תוך שימוש במילים מכוערות אותם נחסוך מקוראי האתר. למותר לציין כי אין כל חשיבות למוצאו או זהותו של חשוד שתוקף שוטרת וגורם לה חבלה ולכן נעצר, ואנו מצרים על שימוש פסול בעובדה זו על ידי בא כוחו. משטרת ישראל רואה בחומרה כל אלימות המופנית כלפי שוטרים המבצעים את תפקידם ואוכפים את החוק, ובהתאם נמשיך בחקירה במטרה למצות את הדין עם החשוד בגין התנהגותו האלימה.

חבלות השוטר שהותקף לטענתו על ייד צעיר ערבי בדיר אל אסד. אתר רשמי
חבלות השוטר שלטענתו הותקף על ידי צעיר בדיר אל-אסד/אתר רשמי
עו״ד חליל נעמה ועו״ד עלי חוסין. עיבוד תמונה
מימין עו״ד חליל נעמה, משמאל עו״ד עלי חוסין/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully