וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים צעקו - "הוא סובל מבעיות": שוטרים תועדו מכים צעיר בי-ם

שוטרי מג"ב תועדו כשהם עוצרים בכוח ומצמידים לרצפה צעיר אוטיסט בשכונת מקור ברוך בעיר. תושבים במקום הסבירו כי הוא סובל מבעיות אולם אלה המשיכו והכניסו אותו בכוח לניידת תוך שהצעיר צעק לאמו: "אני רוצה הביתה". המשטרה: הוא תקף שוטרת אך האירוע יתוחקר

צילום: תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, עריכה: איתי עמרם

שוטרי מג"ב תועדו אתמול כשהם עוצרים בכוח צעיר עם מוגבלות שכלית בירושלים. בסרטון שפורסם הבוקר (חמישי) נראים השוטרים כשהם אוחזים בצעיר ברחוב ועליו סימני דם. מהמשטרה נמסר בתגובה לתיעוד כי הצעיר תקף שוטרת, אך האירוע יתוחקר. הוא שוחרר לאחר שהתברר כי הוא מוגדר כאוטיסט.

האירוע התרחש בעקבות עימות אתמול בנוגע למדורות ל"ג בעומר בשכונת מקור ברוך בעיר. בתיעוד נראים ארבעה שוטרי מג"ב כשהם מצמידים את הצעיר לרצפה את הצעיר בעוד פניו מכוסות דם. שוטרים נוספים מרחיקים תושבים ששואלים "מה רוצים ממנו" ומסבירים לשוטרים כי "הוא סובל מבעיות". השוטרים מתועדים כשהם לוקחים את הצעיר בכוח לכיוון הניידת והצעיר נשמע קורא לאמו וצועק "אני רוצה הביתה".

עוד בוואלה! NEWS:
כולנו נסוגה מההצהרות, פגישה עם איחוד הימין: המו"מ הקואליציוני נמשך
הורי תינוק למטפלת שהתעללה בבנם: "ציפי, את השטן בהתגלמותו"
כ-275 מיליון שקל בשנה: הדוחות ממשיכים להגדיל את קופת תל אביב

תיעוד שוטרים מכים נער בי-ם. צילום מסך
צעק "אני רוצה הבייתה". תיעוד השוטרים בירושלים/צילום מסך

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "במהלך פעילות המשטרה אתמול לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים".

עוד נמסר כי "מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע"י מד"א. יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן".

עוד באותו נושא

"המכות יעברו, המילים לא": רופא מחיפה עצר בצד הדרך - והותקף בידי שוטרים

לכתבה המלאה
תיעוד שוטרים מכים נער בי-ם. צילום מסך
תיעוד השוטרים בירושלים/צילום מסך

בתגובה לסרטון אמר סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש כי "הלב דומע כשחושבים על אותו נער מיוחד ועל מה שעבר. הצפיה בתיעוד האלימות הקשה שספג היא בלתי נסבלת והשנאה וחוסר האנושיות שמפגינים השוטרים היא מתחת להבנת בן אנוש. אני דורש ממפכ"ל המשטרה ומהשר לבטחון פנים למצות את הדין באופן מידי עם האחראים לפשע הזה ולהשעות אותם מהמשטרה לאלתר".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג שיגרה מכתב למפכ"ל המשטרה על אלימות השוטרים. "אלימות משטרתית היא איום על הדמוקרטיה והיא תמיד מופנית קודם כלפי מוחלשים, מיעוטים, חסרי קול. פונה הבוקר למפכ"ל המשטרה בדרישה לחקור את המקרה ברצינות, למצות את הדין ובעיקר להסיק מסקנות עומק ורוחב להתנהלות המשטרה מול אזרחים".

(עדכון ראשון: 10:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully