וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ הקואליציוני תקוע: "אין התקדמות בגיוס, ליברמן לא זז"

גם אחרי פגישת ראש הממשלה ויו"ר ישראל ביתנו לא נרשמה פריצת דרך במגעים הקואליציוניים. "ליברמן לא מוכן לזוז מילימטר ולא מוכן לשום שינוי בחוק", אמרו גורמים המעורבים במו"מ. במקביל סמוטריץ' לא מוכן להתפשר על תיק החינוך והמשפטים והפגישה עם איחוד הימין - נדחתה

צילום: מתוך טוויטר "החדשות 13" , עריכה: עמית שמחה

המו"מ הקואליציוני - כל העדכונים:

  • פגישת נתניהו וליברמן הסתיימה ללא פריצת דרך
  • גורמים המעורבים במו"מ: "אין התקדמות בנושא הגיוס"
  • פגישת נציגי הליכוד ואיחוד הימין נדחתה
  • סמוטריץ': "ההסכם שלנו עם הליכוד לא סגור"
  • פעילי כחול לבן הפגינו מול ביתו של ח"כ פולקמן

המשא והמתן הקואליציוני יימשך גם היום (חמישי), כשלראש הממשלה בנימין נתניהו נותר פחות משבוע להצגת ממשלתו החמישית. גם אחרי פגישת נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אתמול, לא נרשמה פריצת דרך במגעים הקואליציוניים. גורמים המעורבים במשא ומתן אמרו כי "אין שום התקדמות בנושא הגיוס. ליברמן לא מוכן לזוז במילימטר ולא מוכן לשום שינוי בחוק הגיוס". לדבריהם, "הכדור במגרש של החרדים - מחכים לתשובות מהאדמו"ר מגור".

נתניהו וליברמן נפגשו אמש כדי לדון במשא ומתן הקואליציוני. פגישתם הייתה אמורה לעסוק בעיקר בסוגיית הביטחון והמדיניות ברצועת עזה, אך בסופו של דבר עסקה בעיקר בחוק הגיוס, ולא נרשמה בה התקדמות, שכן ליברמן ממשיך לעמוד על דרישתו שלא יהיה שום שינוי בחוק של משרד הביטחון.

במקביל, מסתמן כי ליברמן יקבל כנראה את דרישתו לקבל בנוסף לתיק הביטחון גם את תיק הקליטה וראשות ועדת הפנים. אתמול דווח בחדשות 13 כי ליברמן נפגש השבוע עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן לקראת חזרתו למשרד הביטחון.

לקריאה נוספת בנושא
הקלטות ליצמן: אם הרבנים לא יהיו מרוצים - לא מפחדים מבחירות
קולה וספרייט OUT, מים וסודה IN: המהפכה הבריאותית בכנסת
"מוותרים על החסינות שלנו": יוזמת הח"כים נגד החוק למען נתניהו

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"לא מוכן לזוז במילימטר". ליברמן/ראובן קסטרו

בתוך כך, נציגי הליכוד בראשות השר יריב לוין אמורים היו להיפגש היום עם נציגי איחוד מפלגות הימין, אך הפגישה נדחתה. בראיון בגלי צה"ל אמר הבוקר ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי לא יתפשר בנושא תיק החינוך ותיק המשפטים. "ההסכם שלנו עם הליכוד לא סגור. אני לא מכשיל את הרכבת הממשלה, אבל לא מוכן שהציונות הדתית תהיה ילד כאפות וגלגל חמישי בפוליטיקה".

בנושא פסקת ההתגברות הוסיף סמוטריץ' כי "הרעיון כבר קיים בחוק יסוד חופש העיסוק ונהגה על ידי אהרן ברק. אנחנו רק מנסים להוסיף אותו לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו". עם זאת, הוא דחה את הטענה כי נתניהו שוחח איתו על קידום החוק. "אני מאמין בו בגלל שהוא מרכיב בעיקרון הפרדת הרשויות הדמוקרטי"

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' בראיון לאולפן וואלה!NEWS 28 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"לא מוכן שהציונות הדתית תהיה ילד כאפות". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

ברקע המגעים הקואליציוניים ונושא חסינותו של נתניהו, הפגינו הבוקר פעילי כחול לבן מול ביתו של ח"כ רועי פולקמן (כולנו). הפעילים עימתו את פולקמן עם אמירתו לפיה לא ישב עם ראש ממשלה תחת כתב אישום, ובתגובה ענה: "שיניתי את דעתי".

בחשבון הטוויטר שלו כתב פולקמן כי "קיימתי הבוקר שיחה מכובדת עם פעילי כחול לבן שבאו להפגין מול ביתי. הסברתי להם שנוכח תוצאות הבחירות יש לבחון מחדש את התנהלותנו. לא אמרתי שהחלטתי לשבת ולתמוך בקואליציה בכל מצב. עם כל הכבוד לכחול לבן שלא הציגה בדל קבלה עד כה, אנחנו אלה שעמדנו כחומה נגד חקיקה פרסונלית במשך ארבע שנים".

ח"כ רועי פולקמן מחוץ לביתו. טוויטר, אתר רשמי
שינה את דעתו. ח"כ פולקמן, היום/אתר רשמי, טוויטר

ח"כ יאיר לפיד, חבר בהנהגת כחול לבן, אמר בתגובה כי "מול מפגיני כחול לבן הבוקר, הודה פולקמן שהוא משנה את דעתו בגלל הלחץ ושוקל לשבת עם נתניהו גם אחרי הגשת כתבי אישום. בשביל זה הלכת לפוליטיקה פולקמן? בשביל לעבוד אצל מושחתים?".

גם ח"כ עפר שלח (כחול לבן) הגיב לדבריו של פולקמן. "אני מכבד את ח"כ פולקמן, ומכבד את החלטתו לצאת אל האנשים שלנו ולדבר איתם בגובה העיניים. אבל הוא, והאנשים הישרים האחרים בקואליציה, לא יוכלו להתחמק מלתת תשובה ישירה: תצביעו בעד חסינות לנתניהו, והפיכת משרד ראש הממשלה לעיר מקלט, או לא? תתנו יד לפגיעה בדמוקרטיה כדי שאיש אחד יוכל לחמוק מעונש, או לא?".

בשבוע האחרון הפגינו פעילי המפלגה מול בתיהם של חברי כנסת, בהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ח"כ אביגדור ליברמן ועוד. זאת לקראת ההפגנה הגדולה שמארגנים בכחול לבן במוצאי שבת וכחלק מהמאבק האופוזיציוני נגד חוק החסינות.

(עדכון ראשון: 11:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully