וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולה וספרייט OUT, מים וסודה IN: המהפכה הבריאותית בכנסת

22.5.2019 / 8:10

מנכ"ל הכנסת הודיע כי בדיוני הוועדות תופסק חלוקת משקאות מתוקים ומוגזים בבקבוקי פלסטיק ובפחיות ומעתה יכלול הכיבוד מים בבקבוקי זכוכית, סודה ומשקאות חמים. "ההחלטה נובעת בעיקר משיקולים סביבתיים ובריאותיים", כתב במכתב למזכירות הכנסת

ועדת החוקה בכנסת 18 ביולי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
דיון בוועדת חוקה, בקיץ האחרון/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' הודיע הבוקר (רביעי) כי בדיוני הוועדות במהלך הכנסת ה-21 תופסק חלוקת משקאות מתוקים ומוגזים בבקבוקי פלסטיק ובפחיות. עד כה חברי הכנסת ושאר המשתתפים בדיונים קיבלו בתחילתם או במהלכם משקאות מתוקים אך במקום - הכיבוד בוועדות יכלול מעתה רק מים בבקבוקי זכוכית גדולים, סודה בבקבוקי זכוכית אישיים ומשקאות חמים.

במכתב ששיגר הבוקר סחרוביץ' למזכירת הכנסת ולמנהלות ומנהלי הוועדות הוא הסביר כי ההחלטה נובעת "בעיקר משיקולים סביבתיים ובריאותיים". לדבריו, בכל שנה נעשה שימוש בכ-80,000 מכלי משקה קטנים בוועדות הכנסת. כמות דומה של מכלי משקה נמכרת במזנוני הכנסת. המשמעות היא שהפסקת החלוקה בוועדות תקטין בכ-50% את יצירת הפסולת בכנסת.

עוד בוואלה! NEWS:
בריכה במקום מדורה, קנסות והיערכות מוגברת: כוננות ל"ג בעומר
"מוותרים על החסינות שלנו": יוזמת הח"כים נגד החוק למען נתניהו
החלפת משרדים ועשרות טלפנים: כך פעלה רשת ההונאה של רוצח דרק רוט

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' הודיע הבוקר כי בדיוני הוועדות במהלך הכנסת ה-21 תופסק חלוקת משקאות מתוקים ומגוזים בבקבוקי פלסטיק ובפחיות.. צילום מסך
שיקול תדמיתי, סביבתי, תקציבי ובריאותי. מכתב מנכ"ל הכנסת/צילום מסך

בנוסף, סחרוביץ' מעלה במכתב את הקושי התפעולי בהפרדת מכלי המשקה ומיונם לשלושה סוגים: זכוכית, פלסטיק ופחיות, במיוחד כאשר מתקיימים בוועדה דיונים עוקבים. לדבריו, "בנסיבות כאלה לא כל מכלי המשקה מועברים למיחזור". צמצום במקור (אי-ייצור פסולת מלכתחילה) הוא הדרגה הראשונה בסולם הטיפול הסביבתי הנכון בפסולת".

מאחורי ההחלטה להפסיק את חלוקת השתייה המתוקה עומד גם שיקול כלכלי, ולפי ההערכה של הכנסת, זה יביא לחיסכון של חצי מיליון שקל בשנה. בנוסף, מנכ"ל הכנסת ציין כי "הכנסת מקדמת תזונה בריאה ואורח חיים בריא, ועל כן נכון להפסיק את הנוהג של חלוקת משקאות ממתוקים ומזונות מזיקים למשתתפים בישיבותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully