וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלפת משרדים ועשרות טלפנים: כך פעלה רשת ההונאה של רוצח דרק רוט

בית המשפט האריך בשבוע את מעצרו של ארבל אלוני שרצח בשנת 1994 את נהג המונית בהרצליה. המשטרה חשפה את החברה שאלוני היה חלק ממנה, שנהגה לאתר מעוטי יכולת כלכלית שלא הצליחו לקבל הלוואת מהבנק, תוך הפעלת "אמצעי גבייה קיצוניים"

צילום: כאן 11, עריכה: תומר לוי

מעצרו של ארבל אלוני, רוצחו של נהג המונית דרק רוט, הוארך היום (שלישי) בשבוע לאחר שנתפס בחשד לחברות בארגון שניהל פעולות הונאה של אזרחים מעוטי יכולת כלכלית. חקירת המשטרה ורשות המיסים העלתה כי ששת המעורבים שנעצרו ניהלו כמה חברות למתן הלוואות, כשבכל פעם הם פתחו חברה אחת וסגרו תחתיה חברה אחרת.

החשודים שכרו משרדי יוקרה ברמת גן ובתל אביב והעסיקו עשרות טלפניות שפעלו לאיתור אזרחים שנמצאים במצוקה כלכלית או כאלה שהבנקים הרגילים לא מעניקים להם קווי אשראי. אותם אזרחים נאלצו למצוא דרך מימון מהשוק האפור. נציג המשטרה אמר היום בדיון להארכת מעצרו של אלוני בבית משפט השלום בראשון לציון כי "מדובר בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות במיוחד, נוסף על עבירות נלוות של הלבנת הון, עבירות מס ועבירות על החוק להגנת הצרכן. היקף העבירות, שיטת ביצוען והעובדה שיש קורבנות רבים שנפגעו מהעבירות, בדגש על אזרחים נורמטיביים, מקנה חומרה יתרה".

עורכת הדין של אלוני, טליה גירדיש, אמרה בדיון כי "מדובר בחברה. יש לבחון אם היא פיקטיבית באופן מלא, ואם כל הלקוחות לא קיבלו הלוואה או שירות. יש לבדוק אם העובדים בחברה, שבה יותר מ-90 בני אדם, כולם פועלים באופן פיקטיבי".

לקריאה נוספת:
"באופן שיטתי": רוצח מוכר נעצר בחשד שהונה אנשים במצוקה כלכלית

אחד מרוצחי דרק רוט ארבל אלוני, בבית משפט השלום בראשון לציון 21 במאי 2019. מוטי מילרוד / "הארץ", אתר רשמי
ארבל אלוני בהארכת מעצרו, היום/אתר רשמי, מוטי מילרוד / "הארץ"

לוואלה! NEWS נודע כיצד פעלה השיטה שכללה טלפונים ניידים יקרים תמורת הלוואה, 1,200 שקלים תמורת פתיחת תיק ועשרות טלפניות שאיתרו אזרחים במצוקה כלכלית. חמישה חשודים, בהם אלוני, שכרו משרדים במגדלי התאומים ברמת גן ושם הפעילו 45 טלפניות שהיו יוצרות קשר עם אזרחים במצוקה כלכלית. הטלפוניות הציעו לאותם אזרחים הלוואות חוץ בנקאיות, ולצורך קבלת הלוואה נדרשו להעביר תשלום עבור פתיחת תיק.

גובה התשלום נע בין 500 ל-1,200 שקלים. לשם כך, הם נדרשו להעביר את התשלום באמצעות כרטיס אשראי או בהעברה בנקאית. מי שלא היה לו אמצעי תשלום הוזמן לפגישה בקניון איילון, שם נפגש איתו החברה והציע לו לרכוש טלפון נייד מאחת מהחנויות במחיר של 2,200 שקלים. את הטלפון הוא מסר לנציג כערבון להלוואה.

בכל המקרים הלקוחות לא קיבלו את ההלוואות בטענה שלא ניתן אישור לקו האשראי. כשהלקוחות פנו לחברות האשראי, מיהרו חברות האשראי לעצור את סליקת החשבונות. אולם אז, על פי החשד, פעלו החשודים ופתחו חברת קש תחת החברה החסומה, וכך הם פתחו מחדש מערכת סליקה בחברות האשראי. במשטרה וברשות המיסים מעריכים כי אלפי לקוחות נעקצו בדרך זאת על ידי חשודים אלה.

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: החשוד בהונאת אנשים במצוקה כלכלית - רוצח דרק רוט

לכתבה המלאה
דרק רוט. תאגיד כאן
דרק רוט/תאגיד כאן

ברשות המיסים, בלהב 433 וברשות למניעת הלבנת הון הבינו כי בעוד מתן הלוואות נעשה בגדר החוק, כל מה שנלווה לגביית ההלוואות הוא בגדר חשד למהלך לא חוקי: היקף הריבית, הלבנת הון, חוסר השקיפות באשר ליכולת לבטל עסקת קבלת הלוואה והפעלת אמצעי גבייה קיצוניים. במשטרה וברשות המיסים החליטו להתמודד עם הנושא כדי לאכוף את עבירות הלבנת ההון, סחיטה על ידי גביית ריבית גבוהה במיוחד ועבירות על חוק הצרכן.

בשיחה עם וואלה! NEWS התייחס ד"ר ניסן שריפי, עורך הדין של משפחת רוט, למעצרו של אלוני ואמר: "משפחת רוט באמצעות משרדנו התנגדה תמיד ובאופן נחרץ לכל הקלה בעונשו של ארבל אלוני, ואומנם הוא ריצה את עונשו עד תום. ככל שאומנם ביצע את המעשים המיוחסים לו כעת, הרי שיש בכך משום תעודת עניות לרשויות שלא טרחו לעקוב אחריו לאחר שחרורו, למרות סימנים שונים שהעידו על כך כי קיימת סבירות גבוהה שישוב ויפשע".

אלוני השתחרר מהכלא ביולי 2015 לאחר שריצה עונש של 21 שנות מאסר שנגזרו עליו בגין הרצח, ובגין שוד מזוין שביצע במהלך אחת מחופשותיו. בזמן מאסרו החל אלוני בתהליך שיקום שכלל בין היתר השלמת לימודים, והוא אף התחתן בין כותלי הכלא. ב-2008 הוא הגיש בקשה לניכוי שליש ממאסרו, אך בקשתו נדחתה.

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully