וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: החשוד בהונאת אנשים במצוקה כלכלית - רוצח דרק רוט

21.5.2019 / 10:02

אחד החשודים שנעצרו במסגרת הפרשה הוא ארבל אלוני, אחד משני רוצחיו של נהג המונית לפני 25 שנה. הוא השתחרר מהכלא בשנת 2015 לאחר שריצה עונש של 21 שנים מאחורי הסורגים. במהלך עבודות שירות מטעם שירות בתי הסוהר הוא נידון בעבר לשנת מאסר על הונאה. מעצרו הוארך בשבוע

צילום: כאן 11, עריכה: תומר לוי

ארבל אלוני, אחד משני רוצחיו של נהג המונית דרק רוט בשנת 1994, הוא אחד החשודים שנעצרו אתמול (שני) בחשד שהונה אנשים במצוקה כלכלית. מעצרו הוארך היום בשבוע בבית משפט השלום בראשון לציון. במסגרת הפרשה שנחשפה בתום חקירה סמויה נעצרו חמישה חשודים, ושישה נוספים עוכבו לחקירה. על פי החשד, החשודים הקימו רשת של הלוואת כספים ופעלו באופן מאורגן ושיטתי במטרה לגזול את כספם של אזרחים המצויים במצוקה כספית.

הרצח של רוט זעזע את המדינה לפני 25 שנה. על פי הרשעתם של אלוני וחברו משה בן איבגי, שהיו בני 14 בזמן המעשה, הם עלו על המונית של רוט בהרצליה וירו בו בגבו. הוא נהרג במקום. עד היום לא ידוע מי מהשניים הוא שלחץ על ההדק. השניים הורשעו ונידונו ל-16 שנות מאסר.

במהלך אחת החופשות של השניים מהכלא ב-1998 שדדו השניים מכולת בהרצליה ופצעו את המוכרת. בעקבות זאת הוסיף בית המשפט חמש שנות מאסר לעונשם. בנוסף לכך, אלוני נידון לשנת מאסר על הונאה במהלך עבודות השיקום שעשה מטעם שירות בתי הסוהר, אך נקבע כי מחצית מהתקופה תהיה חופפת למאסרו בגין הרצח.

עוד בוואלה! NEWS
וושינגטון, יש לנו בעיה: אף אחד לא רוצה את "עסקת המאה"
"למניעת הידרדרות הומניטרית": מרחב הדיג ברצועת עזה הוגדל
רוחאני: התנגדות היא הברירה היחידה; טראמפ: איראן תיתקל בכוח גדול

אחד מרוצחי דרק רוט ארבל אלוני, בבית משפט השלום בראשון לציון 21 במאי 2019. מוטי מילרוד / "הארץ", אתר רשמי
ארבל אלוני בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון/אתר רשמי, מוטי מילרוד / "הארץ"
ארבל אלוני, אחד מרוצחיו של דרק רוט, השתחרר מהכלא, 8 ביולי 2015. שלומי גבאי, צילום מסך
נעצר בחשד שהונה אנשים במצוקה כלכלית. אלוני עם שחרורו מהכלא ב-2015/צילום מסך, שלומי גבאי

אלוני השתחרר מהכלא ביולי 2015 לאחר שריצה עונש של 21 שנות מאסר שנגזרו עליו בגין הרצח, ובגין השוד המזוין שביצע במהלך אחת מחופשותיו. בזמן מאסרו החל אלוני בתהליך שיקום שכלל בין היתר השלמת לימודים, והוא אף התחתן בין כותלי הכלא. ב-2008 הוא הגיש בקשה לניכוי שליש ממאסרו, אך בקשתו נדחתה.

בן איבגי נמלט מהארץ לארגנטינה במהלך אחת מחופשותיו בשנת 2004. לאחר שנעצר שם בשל עבירות שביצע במדינה הדרום-אמריקנית, הוא הוסגר לישראל בנובמבר 2013, ושוחרר מהכלא לפני כחצי שנה.

דרק רוט. תאגיד כאן
לא ידוע מי מהשניים לחץ על ההדק. דרק רוט/תאגיד כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully