וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למניעת הידרדרות הומניטרית": מרחב הדיג ברצועת עזה הוגדל

21.5.2019 / 8:07

על פי הודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אזור הדיג הורחב עד 15 מיילים ימיים מחופי הרצועה. מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. "לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון"

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: תומר לוי

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר (שלישי) על הגדלת מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים מול חופי הרצועה. זאת, כך נמסר, "כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטרית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". לפני כשבועיים הוגדל מרחב הדיג לטווח של עד 12 מיילים ימיים.

עוד נמסר ממתפ"ש כי "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון".

בתוך כך, בתקשורת הערבית דווח על פגישה של ועדת העניינים האזרחיים ברצועת עזה עם נציגים ישראלים במחסום ארז, ובו הוסכם על הקלות חדשות לחולים, סוחרים ודייגים. בין היתר הוסכם על התרת ייצוא של סחורות מסוימות מרצועת עזה לגדה, ועל מתן היתרי ייבוא נוספים לסוחרים עזתים. בנוסף, על פי הדיווח, ישראל הסכימה לקצר בדיקה בטחונית לחולים המבקשים לצאת מהרפואה לצורך טיפול רפואי, ולאפשר היתרי יציאה רבים יותר מהרצועה לגדה המערבית וכן לחו"ל.

ביום שבת נפל בלון חשוד בבסיס צבאי בדרום שנוטרל על ידי חבלן משטרתי, ובשבוע האחרון התרחשו מספר הצתות כתוצאה מהפרחת בלוני טרור מרצועת עזה.

לקריאה נוספת:
שליח קטאר בעזה: אילו ההסלמה הייתה נמשכת - היה אסון הומניטרי
100 דולר לכל משפחה: חלוקת הכסף הקטארי ברצועת עזה החלה

דייגים פלסטינים מול חופי עזה, פברואר 2015. AP
דייגים פלסטינים מול חופי עזה, פברואר 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully